Seasonic M12II Evo 850W Review
Voor het gebruik van 2x een R9-290 deze voeding aangeschaft.
Heb deze voeding besteld, nadat ik op de "Pricewatch" van tweakers heb gekeken.
Binnen 24-uur geleverd door de leverancier. Doos opengemaakt, alles netjes verpakt (De voeding wordt zelfs beschermd verpakt!) Je krijgt er ook een handig zakje bij voor de modulaire aansluitingen die je niet gebruikt.
Bij het aansluiten in de computer is het raadzaam (bij weinig ruimte) om de stekkers alvast op de voeding aan te sluiten, omdat daarna het niet gemakkelijk is om de stekkers aan de voedende kant te kunnen steken.
Voeding maakt t.o.v de Grafische kaarten absoluut geen lawaai en pas bij verbruik van boven de 600 Watt begin je een zacht geluid van de ventilator te horen.
Verder is de...
Pluspunten
Goed en stevig verpakt bij aankomst Platte kabels, ideaal voor kasten met weinig ruimte Hoge kwaliteitsproducten gebruikt bij assemblage Zakje voor kabels die je niet gebruikt Nagenoeg geen overheersend lawaai van ventilator Honingraat-structuur voor ventilatie/warmte afgifte Intel Haswell Processor ready
Minpunten
Prijs zit wat aan de hoge kant (mag wel verwacht worden bij deze kwaliteit) Gewicht is aanzienlijk zwaarder
Eindoordeel
Heb deze voeding besteld, nadat ik op de "Pricewatch" van tweakers heb gekeken.
Binnen 24-uur geleverd door de leverancier. Doos opengemaakt, alles netjes verpakt (De voeding wordt zelfs beschermd verpakt!) Je krijgt er ook een handig zakje bij voor de modulaire aansluitingen die je niet gebruikt.
Bij het aansluiten in de computer is het raadzaam (bij weinig ruimte) om de stekkers alvast op de voeding aan te sluiten, omdat daarna het niet gemakkelijk is om de stekkers aan de voedende kant te kunnen steken.
Voeding maakt t.o.v de Grafische kaarten absoluut geen lawaai en pas bij verbruik van boven de 600 Watt begin je een zacht geluid van de ventilator te horen.
Verder is de voeding stevig gebouwd, en is er gebruik gemaakt van "High Grade Components" (Zoals condensatoren die tegen 105C graden kunnen!)
Kabels zijn lekker plat en smal (ideaal voor in kleinere kasten met weinig ruimte)
Reacties (15)
En heeft een uitermate goede overclockbaarheid.
Als je net zoals ik aan het "minnen" bent met de kaarten dan kan je de memclock verhogen naar 1425 (1250 standaard) dit trekt de kaart perfect en mijn temps blijven op resp 68 en 74 graden (Fan staat wel op 100%) en de fan maakt wel een typisch straaljager geluid, niet ideaal voor als je aan het gamen bent, en je moet je goed op omgevings--geluiden concentreren (Zoals BF-4)
Verder goed verpakt, binnen 24-uur binnen gehad. Draait enorm stabiel, geen schommelingen in voltage of in FPS bij medium-gebruik.
Benchmarks heb ik zelf niet gedraaid, kan daar dus geen uitslag over geven.
Heb je nog vragen, vraag maar raak
Ne nu zonder geintjes, hoe warm worden je VRM's als je aan het benchmarken/minen bent?
Verder mooi to the point review!
ideale kaart
Ik twijfel namelijk om twee (eerst één de tweede tegen het eind van het jaar) van asus of twee van sapphire te kopen. De tri-x versie lijkt iets stiller te zijn als ik de reviews moet geloven en soms een heel klein beetje beter te koelen. Maar deze versie heeft een custom pcb, is 20 euro goedkoper, is rood met en heeft sexy backplate. Dus als ik het zo op een rijtje heb worden het deze. Ik ben overgens wel van plan de psu op de plek waar normaal de 5,25" bays zitten te mounten dus dan is er direct verse airflow uit de bodem van de case.
Wat ik echter in reviews las was dat de VRMS tijdens het stressen, tot wel 98 Graden warm worden. Daarom vroeg ik me af wat ze bij jou deden of heb je de fans op 100% staan?
[Reactie gewijzigd door TheK1ng op 25 juli 2024 15:17]
Ik zal het geheim van de smid onthullen:
Mijn PC draait op de 1e kaart op 85% Fan Speed
En de kaart die 1 slot onder mijn Seasonic Voeding zit op 100%
Verder heb ik de kaarten na 2 maanden gewisseld, en staat mijn pc in een kelder die gebouwd is met een speciale steensoort. daarom blijven ze zo koel.
tevens heb ik met het "minen" de intensity op 19 staan. dit zorgt voor 3 a 4 graden koelere kaarten. Mocht je problemen krijgen met koeling (omdat de pc op je kamer staat bijv.) dan is het raadzaam om een andere koel-unit erop te zetten (60 euro ofzo) die maken minder lawaai en hebben een betere efficientie (in termen van m2 lucht verplaatsing)
Succes,
KJB
[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 25 juli 2024 15:17]
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn