Specificaties 850W (80 Plus Bronze), volledig modulair - Bekijk alle specificaties

Seasonic M12II Evo 850W Review

KingJB 23 januari 2014, 1.154 views

Seasonic M12II Evo 850W

Pluspunten

• Goed en stevig verpakt bij aankomst
  • Platte kabels, ideaal voor kasten met weinig ruimte
  • Hoge kwaliteitsproducten gebruikt bij assemblage
  • Zakje voor kabels die je niet gebruikt
  • Nagenoeg geen overheersend lawaai van ventilator
  • Honingraat-structuur voor ventilatie/warmte afgifte
  • Intel Haswell Processor ready

Minpunten

• Prijs zit wat aan de hoge kant (mag wel verwacht worden bij deze kwaliteit)
  • Gewicht is aanzienlijk zwaarder

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 5
Uitrusting Score: 5
Koelvermogen Score: 5
Voor het gebruik van 2x een R9-290 deze voeding aangeschaft.
Heb deze voeding besteld, nadat ik op de "Pricewatch" van tweakers heb gekeken.

Binnen 24-uur geleverd door de leverancier. Doos opengemaakt, alles netjes verpakt (De voeding wordt zelfs beschermd verpakt!) Je krijgt er ook een handig zakje bij voor de modulaire aansluitingen die je niet gebruikt.

Bij het aansluiten in de computer is het raadzaam (bij weinig ruimte) om de stekkers alvast op de voeding aan te sluiten, omdat daarna het niet gemakkelijk is om de stekkers aan de voedende kant te kunnen steken.

Voeding maakt t.o.v de Grafische kaarten absoluut geen lawaai en pas bij verbruik van boven de 600 Watt begin je een zacht geluid van de ventilator te horen.

Verder is de voeding stevig gebouwd, en is er gebruik gemaakt van "High Grade Components" (Zoals condensatoren die tegen 105C graden kunnen!)
Kabels zijn lekker plat en smal (ideaal voor in kleinere kasten met weinig ruimte)

Heb jij ook een Seasonic M12II Evo 850W?

Ik weet dat dit waarschijnlijk niet de juiste plaats is om deze vraag te stellen en dat ik dit in het DAA forum moet doen, maar aangezien jij ook 2 290's in je build hebt; Is deze voeding opgegewassen tegen een systeem met een FX-8350(tot nu toe zonder overclock) met 290's in crossfire? Mocht je dit lezen, alvast bedankt :)
De ASUS R9 290 is een fijne videokaart, scherp geprijsd.
En heeft een uitermate goede overclockbaarheid.
Als je net zoals ik aan het "minnen" bent met de kaarten dan kan je de memclock verhogen naar 1425 (1250 standaard) dit trekt de kaart perfect en mijn temps blijven op resp 68 en 74 graden (Fan staat wel op 100%) en de fan maakt wel een typisch straaljager geluid, niet ideaal voor als je aan het gamen bent, en je moet je goed op omgevings--geluiden concentreren (Zoals BF-4)

Verder goed verpakt, binnen 24-uur binnen gehad. Draait enorm stabiel, geen schommelingen in voltage of in FPS bij medium-gebruik.

Benchmarks heb ik zelf niet gedraaid, kan daar dus geen uitslag over geven.
Heb je nog vragen, vraag maar raak
Dat straaljagergeluid draagt toch juist wel bij aan extra realisme in battlefield 4?
Ne nu zonder geintjes, hoe warm worden je VRM's als je aan het benchmarken/minen bent?

Verder mooi to the point review!
ze worden rond de 73 a 78 graden (degene die het meest dichtbij de voeding zit wordt wel iets warmer.) vandaar de temp verschillen. verder echt een degelijke kaart. na 4 maanden non stop te draaien nog steeds geen issues met de fan's whatsoever.

ideale kaart ;)
Dankje voor de info!

Ik twijfel namelijk om twee (eerst één de tweede tegen het eind van het jaar) van asus of twee van sapphire te kopen. De tri-x versie lijkt iets stiller te zijn als ik de reviews moet geloven en soms een heel klein beetje beter te koelen. Maar deze versie heeft een custom pcb, is 20 euro goedkoper, is rood met en heeft sexy backplate. Dus als ik het zo op een rijtje heb worden het deze. Ik ben overgens wel van plan de psu op de plek waar normaal de 5,25" bays zitten te mounten dus dan is er direct verse airflow uit de bodem van de case.

Wat ik echter in reviews las was dat de VRMS tijdens het stressen, tot wel 98 Graden warm worden. Daarom vroeg ik me af wat ze bij jou deden of heb je de fans op 100% staan? :9

[Reactie gewijzigd door TheK1ng op 14 mei 2014 21:25]

Ik zal het geheim van de smid onthullen:

Mijn PC draait op de 1e kaart op 85% Fan Speed
En de kaart die 1 slot onder mijn Seasonic Voeding zit op 100%

Verder heb ik de kaarten na 2 maanden gewisseld, en staat mijn pc in een kelder die gebouwd is met een speciale steensoort. daarom blijven ze zo koel.

tevens heb ik met het "minen" de intensity op 19 staan. dit zorgt voor 3 a 4 graden koelere kaarten. Mocht je problemen krijgen met koeling (omdat de pc op je kamer staat bijv.) dan is het raadzaam om een andere koel-unit erop te zetten (60 euro ofzo) die maken minder lawaai en hebben een betere efficientie (in termen van m2 lucht verplaatsing)

Succes,

KJB
Even voor de duidelijkheid, ik ga mijn kaarten gebruiken om te gamen en dan ga ik de fans natuurlijk niet op 100% zetten. :)
Als ik eerlijk ben ben ik geïnteresseerder in je ervaringen met de asus r9 290. :)
Waar heb je de 290's besteld KingJB?
zijn al 2 van deze voedingen bij mij kapot gaan in 2 jaar tijd, zou deze voeding NIEMAND aanraden.
Alternate

[Reactie gewijzigd door TyranTier op 15 februari 2017 14:02]