Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Rapoo 8900P (Qwerty) Review

BethuelNewbie 23 januari 2014, 603 views

Rapoo 8900P (Qwerty)

Pluspunten

• Werkt lekker (als je niet aan de touch audio knoppen komt)
  • Zonder die touch funcionaliteit is het een prima toetsenbord.

Minpunten

• Touch audio knoppen waar ik steeds per ongeluk op druk en die volstrekt overbodig zijn.

Ik heb dit toetsenbord zo'n 3 maanden en werk er dagelijks mee. Op zich typt hij goed en reageert hij snel genoeg.

Maar wat echt hinderlijk is is het touchpad boven de toetsen. Hiermee bedien je je audio en kun je met een druk op de knop Window Media Player starten. Dit is volstrekt overbodig. Omdat het touch knoppen zijn die je niet ziet en die vlak boven de rest van de toetsen zitten druk ik er steeds per ongeluk op en gaat of mijn audio uit of aan of Window Media Player start op.

Uit zetten kan wel maar de knoppen blijven hinderlijk gedrag vertonen. Als je er per ongeluk aan komt vibreert het toetsenbord ligt. En dat is niet uit te zetten. Daarbij blijft zo'n vibratie af en toe in het toetsenbord hangen. Er ontstaat een soort loop. Daar kom je alleen vanaf door het toetsenbord helemaal uit en aan te zetten.

Heb jij ook een Rapoo 8900P (Qwerty)?

Short.
Just like my comment :P.
Het is een prachtig toetsenbord, maar het ontbreken van indicatoren voor caps-, scroll- en numlock is me een doorn in het oog. Heb jij daar geen last mee?
Ik had dat ook liever gehad dan de multimedia toetsen, al heb ik er geen last van. Ik zal ze echter nooit gebruiken.
De driver heeft wel indicatoren voor in de system tray, maar ik loop nu al tegen problemen aan. Het toggelen van scroll lock is in ieder geval stuk nu.
Het toetsenbord typt wel heerlijk, en de kwaliteit van het materiaal is uitstekend.

Edit: dat vibreren heb ik nog niet kunnen ontdekken

[Reactie gewijzigd door Lexis op 2 februari 2014 23:02]