Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset Review

mzwagemakers 23 januari 2014, 1.332 views

Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset

Pluspunten

• Goed zitcomfort. Ook bij langer gebruik
  • Eventueel los te gebruiken.
  • Makkelijke drivers
  • Lang snoer

Minpunten

• Ruis als microfoon aan staat.

Features Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 3
Aangezien ik slechts een zeer gewone headset had (wel microfoon) ging ik op zoek naar een nieuwe headset.
Na veel te hebben gezien in reviews over diverse gaming headsets, viel mijn oog o.a op de Logitech G430 vanwege de 7.1 surround.
Ik was echter wel sceptisch over 7.1 surround door een headset en vroeg me af of dit wel echt kon.
De Logitech heeft een eigen "geluidskaart" via USB. Je kunt de headset ook los gebruiken doordat er ook 3,5 mm jack aan zit. Ik denk alleen niet dat ik hem ooit los zou gaan gebruiken aangezien het een vrij grote headset is.
Het 7.1 surround merk je toch echt wel als je een game speelt die surround ondersteund en het geeft een heel erg goed effect.
De bas in de headset is super! Het lijkt bijna alsof er een subwoofer ergens in zit.

De headset zit lekker en is niet te zwaar. De oorkussens sluiten goed aan en zijn eventueel uitneembaar om te wassen.
Een vriend heeft een Corsair Raptor HS40 en deze is echt zwaarder. Qua geluid zit er niet heel veel verschil tussen de twee.

De drivers zijn makkelijk te installeren en hierna is het ook zeer eenvoudig om de headset te configureren.

Nadeel: zodra je de microfoon aanzet hoor ik een soort ruis door de headset. Dit is tot heden het enige minpunt wat ik heb gevonden.

Heb jij ook een Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset?

BrutalDave als je een headset wil dan zou ik voor de Sennheiser PC 363D gaan wel 230 euro en voor de pc. Het heeft ongelooflijk mooi geluid een zeer goede microfoon en de kwaliteit is ook uitstekend. ;)
Ik lees het een beetje laat, maar bedankt voor de tip!
Ik heb dezelfde headset aangeschaft, en ook ik merkte direct de ruis.
Maar ik heb de ruis wel weg kunnen krijgen!

Rechtermuisknop op luispreker icoon-> afspeelapparaten -> Eigenschappen opvragen van de G430 -> Niveaus -> en dan de microfoon dempen.

Ik weet niet waarom je ruis (en ook jezelf) hoort als dit vinkje aanstaan, maar nu is het weg. En ik kan nog steeds gebruikmaken van de microfoon(staat onder opnameapparaten namelijk nog steeds aan)

Ik weet niet of je dit nog leest maar ik hoop dat je er wat aan hebt.
Thanks,
Ik zal het eens gaan uitproberen :)
Geen probleem. Ben benieuwd of het voor jou ook heeft gewerkt :)
je kan ook met de sofware automatische software aanvinken in het 1 of 2de scherm
Ik zie zo niet wat je bedoelt?