Specificaties Bedraad Qwerty - Bekijk alle specificaties

Microsoft Sidewinder X6 Keyboard Review

Marchel 5 december 2008, laatste update op 5 december 2008, 1.913 views

Microsoft Sidewinder X6 Keyboard

Pluspunten

• Verlichte toetsen ( Sterkte verlichting instelbaar ).
  • Macro keys.
  • Verwijderbaar num-pad.

Minpunten

• Design
  • Grote lompe toetsen
  • Beknopte software
  • Geen voetjes onder keyboard

Ik heb dit toetsenbord gekocht omdat mijn Logitech Dinovo Edge het bijna begeven heeft, deze gaat dus retour naar Logitech. Als goede vervanger ( tijdelijk ) wilde ik eens een toetsenbord van Microsoft proberen, en kwam daarbij uit op de X6.

Reden dat ik voor dit keyboard gekozen heb is omdat de toetsen licht geven. Wat het game/type donkere ruimtes prettiger maakt, daarbij is het ook beter voor je ogen :-).

Het is dat ik het keyboard vrij aantrekkelijk heb kunnen bemachtigen anders had ik hem niet gekocht, want ¤60.- voor een keyboard dat niet draadloos is, en voor de rest naast de macro keys en de lichtgevende toetsen niet veel extra's bied is ¤60.- toch een hoop geld.

Wat mij altijd opvalt is dat je alleen al aan de aanslag van de toetsen kan merken dat het een Microsoft keyboard is, al zal het design of opbouw van elke type weer verschillen het aanslag gevoel blijft gelijk. Althans dat is mijn ervaring :). Niet dat deze niet degelijk aanvoelt, maar goed!

Wat betreft de software, er zit een driver CD bij met daarop de drivers en een stukje software. Heb deze gisterenavond op mijn systeem geļnstalleerd, echter vind ik de software om het keyboard in te stellen erg beknopt. Al heb ik er nog niet echt goed naar gekeken, het software programma dat erbij zit heeft niet erg veel functionaliteiten, maar wellicht dat het zijn ding doet wat natuurlijk het belangrijkste is, dit moet ik nog testen.

Wat me ook op viel is dat de Caps-Lock toets aan de linker zijde erg dicht op de A toets zit, tijdens het game heb ik al verschillende keren mee gemaakt dat ik de Caps-Lock gebruik ipv. de A toets.

Heb jij ook een Microsoft Sidewinder X6 Keyboard?

volledig met je eens met nog een aanvulling.
Het uitschakelen van je Win toets in de Game bank werkt niet.
Alles ingesteld en als je niet gamed werkt de Win toets ook niet.
Maar zodra ik ga gamen (ik speel online America`s Army) dan werkt de Win toets wel.
Wat ik ook probeer en wat ik ook instel hij blijft het doen ingame

[Reactie gewijzigd door Grandad op 1 februari 2010 10:35]