Philips AquaTouch AT890 Review

Roboafca 22 januari 2014, 2.695 views

Philips AquaTouch AT890

Pluspunten

• Snelle oplaad tijd, zowel volledige accu als één beurt
  • Accessoires
  • Ligt lekker in de hand

Minpunten

• Niet te gebruiken als hij aan het opladen is

Ik gebruikte hiervoor ook een Philips, maar die vond ik niet zo fijn scheren. Ik dacht ga even kijken wat er voor alternatieve zijn.. Hij moest sowieso tegen water kunnen en een trimmer hebben, nou die zijn twee eisen zijn dus aanwezig, anders kon ik de review niet schrijven ;).

Opladen:
Zeer goed moet ik hiervoor geven. Binnen een uur is hij volledig opgeladen. Geen tijd om daarop te wachten? Geen probleem! Binnen 5 minuten is hij genoeg opgeladen voor één hele scheerbeurt. Geweldig!
Het enige nadeel vind ik, is dat hij niet te gebruiken is als de oplader aangesloten is. Maar goed, met een wachttijd van 3 minuten voor een scheerbeurt moet dat geen probleem zijn.

Indicatie lichtje:
Er zit een indicatie licht in voor als hij:
- Bijna leeg is
- Volledig opgeladen is
- Tijdens het opladen zelf
- Scheerkop vervangen

Nou zijn de eerste drie redelijk standaard, vind ik de laatste wel netjes. Zo garanderen ze goede kwaliteit en wordt de scheerkop op tijd vervangen, als je je daar aan houdt natuurlijk!

Waterdicht:
Dit is een groot voordeel vind ik altijd. Hij kan ook nat gebruikt worden. Na het douchen even scheren, als je van nat scheren houdt is dus geen probleem.
Ook een voordeel is dat je hem, tijdens het schoonmaken, onder de kraan kan houden. Zo ben je er zeker van dat je weer een volledig schoon apparaat hebt na een aantal keer scheren en het apparaat vol zit met haartjes.

Ook is het handig als je onder de douch staat en je wilt bijvoorbeeld je oksels trimmen, dan hoef je dat niet altijd droog te doen. Zeker een pluspuntje!

Tijdens & na het scheren:
Zelf vind ik hem zeer prettig scheren. Bij mijn vorige apparaat had ik soms wel eens dat hij de haartjes met grof geweld uit mijn kin trok, maar hier gaat alles lekker soepel en zonder 'pijn'. Dat is dus helemaal prima!
Na het scheren is, mijn huid tenminste, rustig en vooral glad. Erg fijn apparaat wat zijn werk goed doet en niet zorgt voor wondjes na het scheren of een rode huid van irritatie. Ook hier moet ik hem weer een zeer goed geven!
De scheerkop zelf pakt, bij mij, alle haartjes gemakkelijk weg. Al blijft er natuurlijk soms wel eens een rebels alleen staan waar je 10x overheen moet gaan voor die weg is, maar dat is bij elk apparaat wel zo. Verder zie ik hier geen problemen mee.

Accessoires:
Bij het uitpakken zit er netjes een hoesje bij voor je scheerapparaat waar je hem in kunt vervoeren zodat hij niet beschadigd tijdens het reizen. Hierbij zit ook een scheerkop beschermer. Ook zit er natuurlijk een oplader bij. Wat ik zelf wel leuk en goed vind wat er bij zit zijn twee kleine borsteltjes. Één harde en één zachte om er zeker van te zijn dat hij er weer tip top uit ziet na een scheerbeurt.
Zelf maak ik zeker gebruik van die borstels, na het scheren zitten er altijd kleine haartjes op het apparaat, wel zo netjes en schoon als die er ook even afgeveegd worden :)

Conclusie:
Hij ligt prima in de hand, laadt zeer snel op, 3 minuten voor één scheerbeurt en 50 minuten voor een volledig volle accu. Prima!
Hij is nat te gebruiken en er zitten aardig wat accessoires bij om hem schoon, netjes en onbeschadigd te laten, ook dit hebben ze goed geregeld.
Goed apparaat, zeker een aanrader mocht u twijfelen.

Heb jij ook een Philips AquaTouch AT890?

Dank, prima review! Ik mis alleen het gedeelte van het daadwerkelijke scheren ;) Glad, irritaties enzovoort.
Dan heb ik hem eventjes aangepast voor jou :) & iedereen na jou die het leest natuurlijk!