Specificaties 2.1-set met subwoofer - Bekijk alle specificaties

Medion LIFE P69042 2.1 TV Soundbar Review

freglieNewbie 21 januari 2014, laatste update op 21 januari 2014, 1.910 views

Medion LIFE P69042 2.1 TV Soundbar

Pluspunten

• mooi toestel
  • draadloze woofer
  • prijs
  • afmeting
  • zeer geschikt voor mensen die een héél klein beetje beter geluid willen

Minpunten

• niet krachtig genoeg
  • geen vol geluid
  • te kleine afstandsbediening
  • weinig aansluitmogelijkheden

Geluidskwaliteit Score: 2
De geluidskwaliteit van deze soundbar is vrij zwak. Inderdaad, het geluid is beter dan het standaar geluid van een tv maar als je iets of wat wilt genieten van geluid dan is dit product niet kwalitatief genoeg.
Het ziet er mooi uit maar het kan mijn verwachtingen niet inlossen.
- De bassen zijn weinig krachtig (te kleine woofer en klankkast)
- middentonen zijn te flets
- hoge tonen komen erg weinig erdoor.

Ondanks ik niet mag verwachten dat dit kan behoren tot hifi ben ik toch teleurgesteld in de geluidskwaliteit.

In tegenstelling tot wat ik in andere (Duitse) reviews lees vind ik dit product echt niet zijn geld waar. Ik heb de vergelijking gemaakt met een andere, relatief goedkope soundbar en het verschil was zeer groot.

Net uit de doos was er ook al een kleine beschadiging op de woofer. De lak van het hout was lichtjes ingedukt aan de randen.
De foam die voor de soundbar zelf zit is ook van lage kwaliteit. Ik denk dat als je de soundbar verkeert uit de verpakking haalt, deze al scheurt.

Ik vraag met eigenlijk af hoe men aan de prijs van bijna 100 euro komt.

In het verleden heb ik al veel goede ervaringen gehad met producten van Medion, maar hier slaan ze de bal volledig mis.

Als men de woofer wat groter had gemaakt, samen met een wat ruimere klankkast + iets grotere tweeters dan was dit een totaal ander product geweest waar ik wel voldoening uit kon halen.

Verwacht de geluidskwaliteit van een zeer simpele radio.

Heb jij ook een Medion LIFE P69042 2.1 TV Soundbar?