ICIDU Dual SATA HDD Docking USB 3.0 Zwart

Specificaties 2-bay Single disk mode-box - Bekijk alle specificaties

ICIDU Dual SATA HDD Docking USB 3.0 Zwart Review

Heilige Kaas 20 januari 2014, 774 views

ICIDU Dual SATA HDD Docking USB 3.0 Zwart

Pluspunten

• USB 2.0 poort en SD lezer

Minpunten

• Fragiel
  • Slechte compitabiliteit

Mobiliteit Score: 3
Dag iedereen,

Ik laat even kort weten dat dit een product is die niet zomaar even kan, hiervoor had ik ook al een externe behuizing van dit merk en hier had ik ook al een slechte ervaring mee (wordt niet meer geleverd).

Ik baseer mijn review op de beoordelingspunten en licht ze toe:
Als eerste de negatieve dingen:
-Compitabiliteit en stabiliteit en betrouwbaarheid heb ik als 1 ster beoordeeld. Bij het aansluiten op mijn laptop worden de harde schijven niet herkend, ik heb meerdere dingen geprobeerd qua opstelling schijven maar niets bleek te helpen. Vaak pas naar 20-30 minuten proberen en restarten van de computer werden de schijven herkent en dan functioneren ze ook zeer goed. Dit is mijn eerste ervaring met usb 3.0 en ik heb al snelheden gehaald van 80mbp/s afhankelijk van de bestanden en uiteraard nog meer afhankelijk van de schijven. Had graag meer willen testen maar hij is al niet meer in mijn bezit, niet de moeite waard.
Verdere info over niet herkennen schijven: Zowel in de bios als schijfbeheer werden deze soms wel en soms niet. Mijn Surface leek de schijven al sneller te herkennen en bijna altijd.
-Mobiliteit heb ik gemiddeld beoordeeld, hij is extreem licht dus dat is geen probleem. Hij is echter zeer fragiel. Het klepje van een van de bays is al afgebroken (had hem een week). Dit scheen vaker voor te komen.

Positieve punten:
Vooral noemenswaardig is de lage prijs en de featurset. Je krijgt een usb2.0 poort terug en dit is mooi meegenomen en handig. Zo mis je usb geen slot op je laptop of Surface. Er is ook een SD kaart lezer aanwezig, echter niet getest.
De geluidsproductie heb ik ook positief beoordeeld omdat deze van zichzelf totaal geen geluid maakt, echter hij dempt ook niks vanwege zijn design. Ik denk niet dat dit een min punt kan zijn.

Conclusie:
Het is niet eens een slecht product maar wel een gok. Ik denk dat je kan proberen deze dock te halen mocht je de moeite willen doorgaan. Ik heb hem zelf bij MyCom gehaald en daar deden ze absoluut niet moeilijk, eerst de ene behuizing omruilen en nu deze omgeruild met cash terug.
Hij kan het dus prima doen, je weet het alleen niet zeker.

Heb jij ook een ICIDU Dual SATA HDD Docking USB 3.0 Zwart?