Samsung UE32F6400 Zwart Review

s.lenders 20 januari 2014, 2.685 views

Samsung UE32F6400 Zwart

Pluspunten

• SmartTV
  • Makkelijk in te stellen
  • Ondersteunt digitaal via CI+ module voor alle kabelmaatschappijen
  • Prachtig kleurrijk beeld met goed contrast

Minpunten

• Samsung Link op de PC werkt af en toe slecht tot dramatisch

Ik heb de TV nog maar kort, en wil mijn bevindingen delen met de wereld. Hierbij alvast een 'korte' eerste indruk.

Algemene beoordeling
Prima toestel, gekocht als eigen 2e tv in huis. Als vervanger voor een 32 inch 49kg zware beeldbuis die veel te groot was voor het kastje. Ik zocht een TV geschikt voor digitale televisie van Ziggo. Zonder een aparte digitale ontvanger zodat ik geen 2 afstandsbedieningen nodig zou hebben.
Daarnaast wou ik graag een smart TV die het bekijken van films en series makkelijker zou maken.

Kleurweergave
Super vol en kleurrijk beeld. Wat moet ik er nog meer over zeggen. Ik heb nog niet met de kleur instellingen liggen spelen, maar ik denk dat ik daar ook fijn van af ga blijven. Uit de doos gewoon perfecte kleuren.

Contrast en helderheid
Gewoonweg perfect, zwart is echt zwart. Wit is echt wit. Vanuit iedere hoek netjes

Geluid
Ik zit in een ruimte waar vaak 2 computers staan te draaien. En dan is het af en toe moeilijk om echt goed te volgen als bijvoorbeeld in een film zacht wordt gesproken. Maar daar kan de TV natuurlijk niets aan doen. Geluid is mooi vind ik. Komt goed naar voren en is vol.

Bouwkwaliteit en afwerking
Nou kom ik van een beeldbuis af en stap ik over op een dunnen led TV. En dat is gewoon een stap op zich. LED TV staat hoog op een relatief klein oppervlak. Toch is de bouw stevig en ben ik er niet bang voor dat hij zo maar zou om vallen. Achterkant is van degelijk plastic. Voelt goed aan

Vormgeving
Smaken verschillen natuurlijk. Ik ben tevreden over hoe de TV er uit ziet. Mijn vriendin echter vond de poot van de TV lelijk -_- maar goed je moet naar de TV kijken niet naar de poot waar hij op rust naar mijn mening

Inbrandgevoeligheid
Gezien het een LED TV is maak ik me hier geen zorgen over. Eigenlijk ben ik niet bekend met dat dit voorkomt bij een LED TV. Echter ga ik hier geen score op uitgeven gezien ik hier geen ervaring mee heb.

Ja je moet het budget hebben voor een mooie TV. Voor de 1 zal het te veel geld zijn en voor de andere niet. Ik vind de prijs / kwaliteit goed in orde. Achteraf misschien iets te duur gekocht bij de mediamarkt. Want via webshops had het goedkoper gekund. Maar ik zie het product graag voor ik het koop.

Ghosting
Ik had nog nooit van de term gehoord. Even opgezocht. Maar ik kan dit niet vinden in deze TV.

Featureset
Om heel kort te zijn, veel te veel features om in een korte tijd te testen. Maar ik ben zeker even aan het knutselen geweest. Even een youtube video bekijken. Geen probleem. Of vanuit je mobiel/tablet of TV de youtube video openen op je TV. Heel makkelijk met 1 druk op een knop.
Film vanuit je PC streamen, met gemak.
Foto’s bekijken, ja wel hoor.
Digitale TV en radio, present.
Opnemen naar USB mogelijk.
Afspelen van USB mogelijk.
Browsen op internet kan, alleen niet getest. Lijkt me heel omslachtig. Ik heb daar een PC voor.
Zo heb je ook Facebook feeds toegankelijk en kun je skypen via je TV. Maar goed. Of ik dat ga gebruiken weet ik niet. Daar heb ik de TV nu net niet voor gekocht.
Voor de Netflix gebruikers. Dat is allemaal ge´ntegreerd. Ik gebruik het alleen niet.
Het apparaat komt met 2 afstandsbedieningen. Helaas dacht ik… Moet ik er dadelijk nog 2 gebruiken.
Echter kunnen ze beide het zelfde. 1 klassieke remote, je kent het wel 10 cijfers, volgende en vorige, harder en zachter, en alle andere knoppen. En een smart remote. Deze heeft een touchpad zoals op een laptop. Heel handig swipen. Harder en zachter, volgende en vorige. Verder zitten er niet veel knoppen op. Zal denk ik voornamelijk praktisch zijn bij het browsen.
En gezien deze smart remote op bluetooth werkt ook handig zonder te mikken.
Ik kan nog uren doorgaan maar dat hoeft van mij niet. Het is een SmartTV. Bedenk iets wat je wilt doen en hij kan het waarschijnlijk.

Samsung Link
Samsung biedt een applicatie aan die je op je PC kan runnen zodat je direct films kan selecteren die je op je PC deelt. Je kunt hier zelf mappen aan toevoegen. Maar ik heb er naar mijn mening veel te lang mee moeten stoeien. De map update niet netjes, zet nieuwe films in een map en het kan aardig lang duren voor je hem op de TV kan openen. Verder crasht de verbinding gewoon te vaak. Ligt niet aan het wifi signaal maar aan de applicatie die blijft hangen. Nu is dit geen onderdeel van de TV maar wel als je sommige features wilt gebruiken. Gezien ik graag makkelijk wil streamen is dit wel een hekelpunt voor mij.

TIP: niet installeren gewoon windows sharing gebruiken, dat werkt vele malen beter!

Pixeldefecten
Geen, zodra ik er 1 heb gaat de TV gelijk terug naar de winkel. 3 jaar volle garantie op alles dus 1 dooie pixel is gelijk terug!

Heb jij ook een Samsung UE32F6400 Zwart?

hij ondersteunt geen 3d
Dat is echt heel vreemd, want specificaties lijken elkaar tegen te spreken.
Zelfde met het wel / niet meelveren van 2x 3D brillen. de ene F6400 lijkt dat wel te hebben (ook bij 32inch) en de andere juist weer niet.
Goed dat u er mij op wijst.
Ik ben echt blind geweest. Maar goed de mediamarkt zei namelijk iets anders ..... :|

Ik heb het alleen niet functioneel getest, maar ik moet wel mijn review aanpassen
Goede review! Top!

Nu even sparen dan word dit mijn nieuwe tv! :)
Leuke review, gewoon duidelijk.
Ik raad je aan op Plex te gebruiken als media share ding. Gister een avondje mee lopen klooien en het werkt perfect. Hij zoekt (mits je het bestand de goede naam hebt gegeven) automatisch het bijpassende plaatje van de film en de omschrijving erbij. Plus heeft plex een leuk interface wat er goed uit ziet.
Plex staat gewoon bij de smart-hub in de categorie films. Heel simpel te downloaden.
Gebruik ik ook ;) thanks