Fractal Design Arc Mini R2

Specificaties Small form factor • 8 interne + 2 externe bays - Bekijk alle specificaties

Fractal Design Arc Mini R2 Review

Af13 20 januari 2014, 871 views

Fractal Design Arc Mini R2

Pluspunten

• Goed afgewerkt
  • Bijna alles is dmv 'thumb screws' uit elkaar te halen
  • Goede koelings mogelijkheden
  • 2 SSD trays achter het moederbord

Minpunten

• Ruimte aan de voorkant van de kast is net te klein om een fatsoenlijke 240 Radiator te plaatsen zonder je 5 en een kwart drive-bay eruit te halen

Voor de geinteresseerden in deze kast een kleine review (eigenlijk alleen een paar opmerkingen)

Ik heb deze kast en heb hier 2 keer een 240 Radiator in gebouwd (Allebij in Push configuratie). De radiator in de top van de kast past prima maar de radiator aan de voorkant van de kast paste helaas niet.

Volgens Fractal design mag deze radiator maximaal 272 milimeter zijn. Na meten in de kast blijkt er 275 milimeter ruimte te zijn. Mijn radiatoren zijn 275 milimeter.

De 275 mm past inderdaad in de ruimte tussen de bodem van de kast en de 5 en een kwart drive bay maar dan zijn de schroefgaten niet in lijn met het front van de kast.

Ik heb dit opgelost door het ondergedeelte van de 5 en een kwart bay eruit te slijpen (leve de dremel ;) )

Verder ben ik zeer tevreden met de kast, de afwerking is prima en ik vind hem er goed uitzien (over smaak valt niet te twisten :P )

Mochten er vragen zijn over de kast stuur me een PM.

Heb jij ook een Fractal Design Arc Mini R2?

je kon het er ook uit schroeven.............................. gwn aan de voor kant en aan de zijkant los schroeven
Klopt maar ik wilde de bovenste drivebay behouden