Specificaties 1920x1080 resolutie met microfoon - Bekijk alle specificaties

Trust Full HD 1080p Webcam Review

Waterkonijn 19 januari 2014, 1.164 views

Trust Full HD 1080p Webcam

Pluspunten

• Goedkoop
  • Er zit een LED lamp in

Minpunten

• Het is een erg lage resolutie, wordt upscaled
  • Erg bros
  • Microfoonkwaliteit laag
  • Felle blauwe 'aan' LED schijnt in je ogen.
  • Camera rotatie op een bal, staat bijna altijd scheef.
  • Zeer lage brightness.
  • Geen manier om de focus af te stellen
  • Lage framerate

Design & bouwkwaliteit Score: 1
Opnamekwaliteit Score: 1
Deze webcam is niet 1920x1080, van wat ik kan zien is het een 640x480 (of misschien zelfs lager) camera die binnen de webcam upscaled wordt naar 1920x1080, beeld is daarbij wazig en onduidelijk, daar bovenop is het ook zeer donker en moet je de brightness softwarematig verhogen om zelfs iets te zien als je geen 200W lamp dichtbij hebt.

De bouwkwaliteit is ongelooflijk laag, na een keer een lichte stoot gekregen hebben zit er nu al iets los binnen en is de webcam vrijwel onbruikbaar als je geen soldeerbout hebt, de moeite die ik in het repareren gestoken heb kon ik beter besteden aan een betere webcam.

Ik zou hier niet zoveel last van hebben, het is zeer goedkoop, en verwacht ook geen hoge kwaliteit, maar het breekt gewoon veel te snel.

Resoluties:
1920x1080@5FPS
1280x720@10
640x480@30
352x288@30
320x240@30
176x144@30
160x120@30

Heb jij ook een Trust Full HD 1080p Webcam?

Een screenshot of liefst zelfs een filmpje zou eigenlijk meer zeggen dan duizend woorden. Daarnaast vind ik de prijs nog redelijk hoog gezien alle minpunten. Een Logitech levert meer waar voor hetzelfde geld

[Reactie gewijzigd door JanJeen op 19 januari 2014 16:39]

Ik had geprobeert om een screenshot erbij te doen, is me zover niet gelukt.
Dit kunstje word vaak vertoond. Een goedkope cmos chip met lage resolutie kunstmatig interpoleren naar 'HD'. Dit soort cameraatjes werkt ook alleen enigzins redelijk op 640x480.
Waarom heb je de cam niet gewoon teruggebracht, dat kan toch binnen 7 dagen?
Alleen al afgaande op de beeldkwaliteit?
Wat meer eurotjes en je hebt tegenwoordig een hele goeie.