Specificaties 60" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 60LA7408 Wit Review

oxoid 19 januari 2014, 873 views

LG 60LA7408 Wit

Pluspunten

• Beeldkwaliteit: Het beeld ziet er super uit en als het nodig is kan je heel veel instellen. De standaard presets geven al aardig wat mogelijkheden, maar als je hem op expert zet kan je nog meer instellen.
  • Apps laden gaat redelijk vlot en je hoeft niet lang te wachten voor je ergens mee aan de gang gaat. ook het switchen van input gaat heel vlot.
  • Design: ook als de TV uitstaat is het een toevoeging in de woonkamer.

Minpunten

• snelheid: na het opstarten en als de smart omgeving een tijdje niet gebruikt is merk dat de TV even op gang moet komen. dit duurt maar even en is niet heel storend.
  • stabiliteit. Op de voet vind ik de TV niet heel stabiel staan. Dit zal voornamelijk door het formaat komen. Gezien we 2 kleine kinderen hebben komt de TV binnenkort wel tegen de muur te hangen.

Ik was al een tijd op zoek naar een grotere televisie. Na lang afwegen kwamen we op 60" uit als de ideale maat. Daarnaast waren passief 3D en een 100hz paneel de andere vereisten. Na veel reviews gelezen te hebben en in wat winkels gekeken te hebben kwam LG als winnaar uit de test.

We hebben de TV besteld bij otto.nl. Ondanks dat de reviews van deze webwinkel erg slecht zijn was de prijs daar (1679,-) toch de doorslaggevende factor. Gezien LG zelf de garantie en service doet bij modellen boven de 37" had ik er wel vertrouwen in dat ik weinig problemen zou hebben. De TV werd ook netjes binnen de gestelde levertijd geleverd.
Het bleek wel het zwarte model te zijn, voor ons een aangename verassing.

De TV werd geleverd met alleen de magic remote. Dit is in het begin toch wel even wennen. Op het moment van schrijven hebben we de TV 4 dagen in ons bezit en nu gaat de bediening met de magic remote prima. Het enige wat ik mis is een knop om de input snel te selecteren. Hiervoor moet je eerst naar de app lijst, dan naar input list en dan de juiste input selecteren. Op zich duurt dit niet lang, maar op onze oude Samsung TV ging dit met 1 druk op de knop.

De beeldkwaliteit is standaard al erg goed. De kleuren zien erg erg goed uit en ik heb zelf weinig hoeven aanpassen. Standaard staat de backlight op 100%. Dit zorgt er wel voor dat bij het bekijken van films in de zwarte balken wat backlight bleeding te zien is. Bij donkere scenes zie je wel dat de local dimming goed werkt. Als er tussen scenes even een zwart scherm te zien is gaat de backlight helemaal uit en is het scherm dus ook echt helemaal zwart.

Heb jij ook een LG 60LA7408 Wit?

Bedankt voor de review. Zelf twijfel ik nu tussen de 60la7408 of de 55la7909.
Ga toch maar eens in de winkel kijken hoe het zit met de beelding.
Veel plezier met de nieuwe aanwinst