Apple iPod Nano V4 4GB Groen Review

Jelmerrs 3 december 2008, laatste update op 3 december 2008, 862 views

Apple iPod Nano V4 4GB Groen

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Accelerometer
  • Accuduur
  • Interface

Minpunten

• Kras-gevoelig
  • Geluid/Bouwkwaliteit oordopjes?

Geluidskwaliteit Score: 2
Na 2 jaar muziek te hebben moeten luisteren op mijn mobieltje, vond ik het toch maar eens tijd worden voor een echte iPod. Ik vind het een heel erg mooie ding, dat lekker in de hand ligt (in tegenstelling tot de Nano v3). Geluidskwaliteit is matig, maar dit is waarschijnlijk het gevolg van de waardeloze oordopjes die je er gratis bij krijgt. Ik vind de afwerking heel mooi, alleen jammer dat deze zo kras gevoelig is. De interface vind ik erg mooi, en erg prettig werken. Duidelijk lettertype en veel extra dingen (zoals memo's, spellen etc.). Groot pluspunt vind ik de accelerometer, die erg fijn werkt. Shake to shuffle werkt goed, en gaat dus niet aan wanneer je aan het hardlopen bent :*) De accuduur is goed. Gemiddeld kun je 24 uur non-stop muziek luisteren met een volle accu, zoals ook door Apple gezegd werd.

Uiteindelijk dus een goede aankoop voor een goede prijs. ;)

Heb jij ook een Apple iPod Nano V4 4GB Groen?

Tja, opzich is het niet zo'n ramp dat je ruis hoort. Zelf heb ik een 16gb iPod touch 1g en stoor me er niet echt aan. 'S avonds als ik in bed nog even muziek luister hoor ik het duidelijk, maar vind het niet echt irritant. Bij m'n iPod gebruik ik oordopjes van Sennheiser (CX 300) en ik ben er erg op vooruit gegaan t.o.v. de standaard meegeleverde oordopjes. Aanstaande vrijdag krijg ik ook een iPod nano 4g (rode 8gb) en zal even kijken of er verschil in ruis zit tegenover m'n huidige iPod.
Daar geef je me een mooi voorbeeld! Als ik in bed lig dan stoor ik mij er juist heel erg aan! Mijn vorige MP3 speler, eentje van Creative, gaf geen enkel probleem.

Wat dus bevestigd is dat de ruis niet aan de oordopjes ligt maar aan de iPod. Dit neemt natuurlijk niet weg dat de oortjes van de iPod ronduit slecht zijn.
Dit ligt niet aan de oordopjes, maar aan de iPod zelf. Dat vind ik ook het grootste min-punt van mijn iPod Classic en iPod Shuffle, de irritante ruis die je hoort als hij uit staat.
Ik gebruik trouwens Sennheiser CX300 oordopjes, geweldige kwaliteit. Maar de iPod laat helaas een flinke ruis horen.

Goede review.
Ik gebruik toevallig ook de CX300 oordopjes, wel in combinatie met de Ipod touch en voorheen de video. Echter heb ik geen problemen met het geluid, ook de ruis die je noemt komt bij mij totaal niet voor. Alleen bij de standaard oordopjes merk je dit wel goed. Bij beide IPods waren andere oordopje de oplossing voor beter geluid.
Kort review, negatieve eigenschappen vind je het geluid, maar dat kwam toch door de oordopjes? ;)
Dat is dus mijn kwestie. Ligt het aan de oordopjes, of aan de iPod? Als ik Aram moet geloven ligt het dus helaas aan de iPod. Ik was sowieso van plan om nieuwe oordopjes te kopen, dus hopelijk is het geluid daarin beter. Ik laat het weten zodra ik de nieuwe oordopjes heb.

Ik wijzig mijn review in ieder geval even ;) Bedankt.
Het zou leuk zijn moest je alle functies vermelden.

(ik heb nog een nano V1 4GB en wil de verschillen wel eens weten).