Transcend JetFlash 760 32GB Zwart

€ 7,83
Specificaties 32GB USB-stick (€0,245 per GB) - Bekijk alle specificaties

Transcend JetFlash 760 32GB Zwart Review

JesuisLeroy 18 januari 2014, laatste update op 21 april 2014, 1.294 views

Transcend JetFlash 760 32GB Zwart

Pluspunten

• Usb 3.
  • Goede snelheden.
  • Werkzaam schuifsysteem (zonder losse dop).
  • Redelijke prijs.
  • 2 jaar garantie (?)

Minpunten

• Vrij groot van formaat.
  • Mogelijkheid tot crashen.(groot/klein)*
  • valt niet met zekerheid te zeggen.

Op 12 November 2013 gekocht. Voor iets minder dan € 20,-.

Het product is direct uit de verpakking, gebruik klaar
en komt zonder "voorgeïnstalleerde software".
Simpel en doeltreffend.

De keuze om voor dit model te gaan,
was een afweging tussen prijs en snelheid (specificaties).
Vereiste was USB 3 (i.v.m. toekomstbestendigheid).

Momenteel heb ik slechts USB 2 aansluitingen op mijn pc.
Daarbij heb ik toch alsnog prestaties waar ik tevreden mee ben.
Read is ca. 34 MB/s en Write varieert van 12 t/m 16 MB/s.

Het schuifsysteem voelde niet echt betrouwbaar aan,
maar werkte eigenlijk heel goed.
Je moet er alleen op letten dat je de schuifknop niet per ongeluk indrukt.

Maar 2 maanden verder, is de stick helaas al gecrasht.
Ik heb hier vaker over gehoord, maar had het zelf nog nooit meegemaakt.
Ben hier wel van geschrokken en weet niet exact wat hier aan ten grondslag ligt.

*********** *********** *********** ***********

Transcend had op de site staan dat je in de eerste maand na de aankoop je product moet registreren om aanspraak op garantie te maken.
Maar tevens staat er 2 year Waranty op, zoals ook wettelijk geregeld (in de EU?).

De webshop hanteerde ook een garantie die onderhand net verlopen was.
Het was dus de vraag of ik nog in aanmerking voor garantie zou komen.
Bij contact met Transcend verwezen zij me toch naar de dealer/webshop.
Blijkbaar loopt de Garantie die Transcend biedt altijd via de webshop,
tenzij die expliciet weigert.

Ondanks op de site van de webshop vermeld stond dat er mogelijk € 50,- als kosten in rekening gebracht zouden worden.
Bleek bij het contact met de webshop inderdaad mogelijk,
om het product kosteloos te retourneren.
Maar zoals altijd met dit soort dingen, is het altijd even afwachten.
Maar vandaag heb ik dan inderdaad kosteloos een nieuw exemplaar ontvangen. !
En deze werkt weer zoals van ouds. Erg fijn !

Hoewel ik nu wel huiverig ben of de stick niet weer zal crashen,
als ik hem bijv. non stop in mijn tv laat zitten om er programma's mee op te nemen.
Het is dus hopen dat het niet weer gebeurt.

Heb jij ook een Transcend JetFlash 760 32GB Zwart?

Inderdaad gewoon terug naar waar je hem gekocht hebt. Garantie zul je zeker krijgen behalve als je hem zelf kapot gemaakt hebt door erop te gaan staan bijvoorbeeld (zichtbare schade). Garantie op deze producten van Transcend zijn zelfs levenslang...

Geen Nederlands op de website klopt, maar dat is vrij normaal voor een Taiwanees bedrijf lijkt me. Neem aan dat je Engels ook gewoon begrijpt.

Ben het dus wel met Upje eens, dit is een reactie en paniek van niks.
Garantie op een product regel je gewoon bij de winkel waar je het hebt gekocht. Een beetje normaal bedrijf zal je een vervangend product geven in zo'n geval. Een beetje paniek om niks dus.
Het is andersom upje. Eerst zien en dan geloven.
Voor zover ik heb gelezen kom ik niet in aanmerking voor garantie.
De winkel geeft voor zover ik lees 60 dagen recht op kosteloze reparatie.
Ik zit nu op dag 67. Dus reken daar maar niet op.
Bij Transcend las ik over de verplichte registratie.
Maar ik lees nu inderdaad wat mzx zegt.
We gaan dus zien hoe Transcend hiermee omgaat.

Uiteraard zal ik mijn review dan aanpassen.

[Reactie gewijzigd door JesuisLeroy op 20 januari 2014 23:26]

Ze kunnen zeuren wat ze willen met het verplicht registeren van een product maar je hebt toch gewoon sowieso recht op 2 jaar fabrieksgarantie binnen de Nederlandse en Europese Wetgeving? bron: http://www.consuwijzer.nl...a.13900715969101522195514

"In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen."

[Reactie gewijzigd door mzx op 18 januari 2014 19:02]