Sony KDL-42W655A Zwart

Specificaties 42" • Full HD • LCD • 1 tuner • 50Hz - Bekijk alle specificaties

Sony KDL-42W655A Zwart Review

Jamoro 18 januari 2014, 3.225 views

Sony KDL-42W655A Zwart

Pluspunten

• Amper tot geen input lag. (Gemaakt voor consoles)
  • Smart-TV
  • Strak design
  • Interface is overzichtelijk en duidelijk

Minpunten

• Geen toetsenbord op afstandsbediening.
  • 2 HDMI aansluitingen

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Normaal ben ik niet van de reviews schrijven dus excuseer me als er onduidelijkheden zijn. Echter vind ik dat deze televisie zeker mijn aanbeveling verdient.

Ik heb uren lang gezocht en gelezen om de BESTE televsie voor mijn gebruik te vinden. Ik game regelmatig en vind het belangrijk dat dit zonder lag gebeurt. Ik kwam tot de conclusie dat er op dit moment twee TV's zijn rond deze prijskoers. De Samsung F5500 en de Sony 655 serie. Vergis je echter niet, de 655 gaat ook als de 653 rond op het internet. Het is simpel een andere markt naam vanuit Engeland. Het is dezelfde televisie.

Na de tests op http://www.hdtvtest.co.uk/ te hebben gelezen was mijn keuze gemaakt. Deze Sony 655 heeft een input lag van 6MS waar de standaard televisie rond de 30 zit. Als je echt van het gamen bent ga je dit merken. Voor films en zenders is dit geen probleem.

Daarnaast heb ik de 655 boven de Samsung F5500 gekozen omdat Samsung over belichting gebruikt. Er zijn verschillende Color Blind tests te vinden op YouTube waarbij de Samsung verschillende kleuren NIET kan tonen. De Sony daarin tegen kan deze tinten wel tonen. De kleuren zijn dan wellicht minder agressief en daardoor lijkt het minder van kwaliteit op het eerste oog, maar de Sony verslaat Samsung echt op dit gebied.

Ik ben dan ook zéér tevreden over mijn eerste Sony televisie en zal niet snel meer van deze serie afstappen.

Heb jij ook een Sony KDL-42W655A Zwart?

Bedankt voor de review!
Heb even rondgekeken en deze tv gaat hem voor mij worden :)
"Vergis je echter niet, de 655 gaat ook als de 653 rond op het internet. Het is simpel een andere markt naam vanuit Engeland. Het is dezelfde televisie. "

Niet helemaal hetzelfde. In Engeland hebben ze andere systemen zoals FreeView. Koop een Nederlands model als je zeker wilt zijn dat het werkt op Nederlandse systemen.
Even een vraag.

Je zegt dat de tv een inputlag van 6ms heeft maar op die website die in je review staat heb ik gezocht naar KDL42W653 en daar staat een input lag van 14,6ms.

Waar komt jou 6ms vandaan?

Deze vraag even omdat ik zelf zit te twijfelen tussen een tv voor ongeveer het zelfde doeleinde als jou, of 2 27inch monitoren.

Ik hoor het graag
Skaylars,

Op de link van HDTVtest; http://www.hdtvtest.co.uk...dl42w653-201308113237.htm
kun je onder het kopje Benchmark Test Results zien dat de TV een

Input lag (high-speed camera) 6ms compared to lag-free CRT in [Game] mode
en een
Leo Bodnar input lag tester 15ms in [Game] mode
heeft. Ik game al een redelijke tijd op deze TV. (Vooraf deed ik dit op mijn monitor) Maar ik moet zeggen dat ik er absoluut geen spijt van heb. De TV kan games zoals, Titanfall, Fifa, Forza en Call of Duty zonder probleem aan.