Specificaties Bedraad Qwerty met Razer Green switches - Bekijk alle specificaties

Razer BlackWidow Tournament Edition Review

Tim1996 18 januari 2014, laatste update op 18 januari 2014, 1.314 views

Razer BlackWidow Tournament Edition

Pluspunten

• Het toetsenbord weegt bijna een kilo en voelt heel stevig aan.
  • Typt fantastisch
  • Lekker clicky geluid (puur persoonlijk, moet je van houden

Minpunten

• Nog niet echt gevonden.

Dit is mijn eerste review, feedback is welkom!!

Het nieuwe jaar brak aan, het zuurverdiende geld kwam binnen, en ik had pas gehoord over mechanische toetsen, dat maakte mij nieuwsgierig. Ik ging op onderzoek, ik had gelezen over cherry mx red, blue en brown. Na verder onderzoek heb ik gekozen voor de blue switches, daar later meer over.

Dit is een cherry MX Red switch, deze staat er om bekent niet te klikken en het reset punt licht lager waardoor je heel snel achter elkaar dezelfde toets kan indrukken, dit maakt dat dit toetsenbord hoog op het verlanglijstje staat van FPS gamers.

Dit is een Cherry MX Blue switch, deze geeft een clicky geluid mijn moeder vond het op een typ machine lijken :P en de reset point licht hoger waardoor deze switches hoog op het verlanglijstje staan van RTS gamers zoals Starcraft 2. En mocht dat nou net mijn favoriete game zijn :). Blue switches zijn ook heel lekker om mee te typen.

Dit is een Cherry MX Brown switch, deze switch ligt een beetje tussen de Cherry MX red en blue in. Dus als je een veilige keuze wilt maken neem dan een toetsenbord met Brown switches.

Zoals ik al zij ben ik echt een fan van RTS games, en ben ik een beetje gaan rond gaan kijken naar toetsenborden, budget was voor mij niet zo'n issue. De keuze kwam al snel te liggen tussen de Razer Blackwidow Ultimate 2013 Elite en de Tournament edition.

Buiten dat de ultimate beschikte over fysieke macro toetsen, een numpad en groene led verlichting ben ik toch gegaan voor de Tournament edition. Dit omdat ik gewoon niet van zo'n groot toetsenbord hou.

In de doos

Zoals je ziet is het mooi verpakt, het toetsenbord zat in dat zakje, wat ik persoonlijk erg mooi vind.
De usb aansluitingen zijn goud afgewerkt.

In gebruik

Het toetsenbord voelt echt heel stevig aan, het typt lekker, dat blijkt maar weer tijdens het schrijven van de review :). Daarbij weegt het toetsenbord bijna 1 kg.

Gebruiksvriendelijkheid:

In het begin moest ik even wennen aan de cursor toetsen die vergeleken met mijn oude toetsenbord nu naar rechts waren verplaatst, zie foto hieronder.
Maar na een week in gebruik komen de automatisme's erin en dan merk je er niks meer van.
Ik had dus de tournament edition genomen omdat er geen numpad op zat en dus kleiner van formaat was als de ultimate edition. Ik dacht bij mezelf ik gebruik die numpad toch niet zoveel, achteraf gezien wil ik toch nog steeds met me vinger naar de rechterkant van het toetsenbord om daar de cijfers te kunnen invoeren. Nu gaat het wel iets beter, maar het is nog wennen...

Andere toetsenbord:
Logitech k360

Drivers en Software

In de guide die mee is geleverd staat dat je via de site van Razer de software kan downloaden en installeren, ik zelf heb me daar niet in verdiept, maar je kan macro keys instellen op de f- toetsen.

Conclusie:

Ik vind het een prachtig toetsenbord, typt fenomenaal heerlijk en voelt heel stevig aan.
Het is wel even wennen voor mij dat er geen numpad op zit maar ik zie dat niet als een min punt, anders had ik wel een toetsenbord met numpad gekocht.
De precisie is fantastisch, de backspace toets zal bij dit toetsenbord minder worden gebruikt dan bij andere :)

Als je een toetsenbord zoekt waar je lekker mee kan typen neem dan een toetsenbord met cherry MX blue switches!

Heb jij ook een Razer BlackWidow Tournament Edition?