Specificaties MP3 speler met 20GB opslag - Bekijk alle specificaties

Cowon iAudio M3 20GB Review

defusion 16 september 2007, 576 views

Cowon iAudio M3 20GB

Pluspunten

• Klein
  • Fijne afstandbediening
  • Driverless (krijgt bij het inpluggen gewoon een nieuwe schijf te zien waarnaar je kunt kopieren)
  • ondersteunt een sloot aan codec's
  • leuke features (die ik nooit gebruik) zoals een recorder en radio

Minpunten

• de vrij aparte aansluiting, je moet dus altijd de cradle of een adapter hebben wil je op de pc aansluiten
  • klein scherm op de afstandbediening, geen scherm op speler zelf
  • geen id3 database (heb ik zelf geen problemen mee)

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik heb de Cowon iAudio M3 gekocht omdat de kwaliteit van de minidisk speler die ik voorheen gebruikte achteruit ging. Ik had de keuze uit verschillende HDD-MP3 spelers, namelijk de iRiver H120 en H320, de apple ipod gen 4 en de Sony NW-HD3. De keuze voor de iPod viel zowieso al af omdat de batterij zeer onbetrouwbaar bleek, maar vooral ook omdat iedereen die al heeft. De iRiver viel af omdat ik deze erg dik vond, en omdat de versie met afstandbediening erg duur was. Verder bleef alleen de sony over, maar het was mij onduidelijk of daar een afstandbediening bij zat, waar ik veel waarde aan hecht. Verder was de sony op dat moment moeilijk leverbaar en een stuk duurder dan de iAudio M3.
Hierdoor viel mijn keuze dus op de M3.
Toen de iAudio eenmaal was aangekomen was hij al gedeeltelijk opgeladen, en dus sloot ik hem meteen aan op de pc, en laadde wat muziek over. De kwaliteit leek in het eerste opzicht vrij brak, maar ik gebruikte de standaard oordopjes die erbij zaten. Die waren dus niet zo geweldig. Toen sloot ik een sony streetstyle koptelefoon erop aan, en er ontstond een glimlach op mijn gezicht. Mijn mening over de kwaliteit maakte een U-bocht, en verbaasde me. Het komt er dus op neer dat de iAudio M3 een zeer goede geluidskwaliteit levert, en geweldig is voor on-the-go.

toevoeging 19 sept. 2007:
Er zit een breuk in de kabel naar de afstandbediening, waardoor vaak het gedeeltelijk weg valt, of ontzettend zacht word. heel jammer, want vervangende afstandbedieningen zijn slecht verkrijgbaar in nederland, en zowieso relatief duur.
dus ik zit nu eigenlijk met een mp3 speler met de functionaliteit van een iPod shuffle, met een 20gb harde schijf. er zit nml. geen scherm op de speler zelf.
toch vind ik dat ie het goed heeft uitgehouden, maar ik blijf nog eventjes op zoek naar een vervangende afstandbediening tot ik genoeg geld heb voor een nieuwe hdd mp3 speler.

Heb jij ook een Cowon iAudio M3 20GB?

voor die id3 database kun je rockbox erop zetten, die ondersteund wel databases (inclusief zoeken in database)