Specificaties 640GB - Bekijk alle specificaties

Conceptronic Grab'n'Go CM3G 640GB Review

.J|IA 3 december 2008, laatste update op 4 december 2008, 2.489 views

Conceptronic Grab'n'Go CM3G 640GB

Pluspunten

• Speelt veel videoformaten
  • Makkelijk te installeren

Minpunten

• Geen DVB-T tuner
  • Geen 1080p resolutie

Geluidskwaliteit Score: 4

Na het roemloze einde van m'n multimedia-pc was ik op zoek naar iets anders, en dan liefst iets kleins, handigs en vooral goedkoops. Waar ik met name behoefte aan had was een PVR (digitale videorecorder) en netwerk streaming van m'n geripte DVD's. Hiervoor voldoet deze Media Giant uitstekend.

Met de ingebouwde analoge tuner kan via sommige settopboxen net even meer gedaan worden dan bij andere apparaten. Een DVB-T tuner zou leuker geweest zijn, maar die ontbreekt.

De ingebouwde Twonky mediaplayer werkt eenvoudig en zonder problemen.

Videoformaten

Een belangrijk punt bij dit soort apparaten is natuurlijk welke formaten hij allemaal kan afspelen. Dat zit hier echter wel goed, de bekende formaten zijn afgedekt. Voor een volledige lijst: http://download.conceptro.../CM3G_Codec_List_v1.1.pdf

Streaming

Video vanaf een andere computer (of NAS) werkt goed, maar let op, alleen Samba shares worden ondersteund. Andere opties zijn er niet. Maar dat is niet zo'n probleem, omdat vrijwel alles en iedereen wel Samba snapt.

Output

De Media Giant heeft meerdere uitvoermogelijkheden: HDMI, Component, Composiet en S-Video. De ondersteunde resoluties zijn NTSC (480i) en PAL (576i) op alle aansluitingen behalve HDMI.

Verder kan via Component en HDMI ook 480p, 576p, 720p50, 720p60, 1080i50 en 1080i60 afgespeeld worden.

Dit zijn dus geen über-leet specs, maar zal voor de gemiddelde huiskamer echt niet tekortschieten.

Voor een simpele en goedkope mediabox is dit een prima oplossing. Een DVB-T tuner in plaats van analoog zou 'm helemaal af maken.

Extra

Voor diegenen die het naadje van de kous willen weten, hier een linkje naar de handleiding:

Heb jij ook een Conceptronic Grab'n'Go CM3G 640GB?

Prima voor een eerste kennismaking,

Hoe werkt de EPG?, is die een beetje gebruiksvriendelijk?
Die heb ik nog niet gebruikt, als 'ie er uberhaupt in zit. Ben 'm nog niet tegengekomen. Ik zal er 's naar kijken en zodra ik 'm snap voeg ik het toe aan de review.
Die lijst van formaten, is dat je eigen ervaring ? Volgens de link die je geeft, ondersteund hij alleen MPEG, AVi, Divx en VOB, geen mkv etv..
Je hebt gelijk. Ik had ze overgetikt uit de handleiding, maar zat scheef te kijken blijkbaar. Ik heb het aangepast. Bedankt voor de correctie!
Kun je met die component ingang ook HD content opnemen?
ik heb bij sommige TV zenders (via de kabel-TV) heel veel last van hickups, kliks en pops in het geluid. Vooral op canvas en de commerciele zenders 2BE en VT4 is dit een ramp.
Bij anderen, zoals de BBC 1 /2 is het totaal afwezig.
Bij het gebruik van OTR crasht het apparaat nadat de ingestelde OTR tijd verstreken is.
Hopelijk is dit alles via een toekomstige Firmware upgrade op te lossen, anders mist het apparaat de belangrijkste functie waarvoor ik het aangeschaft heb, nl ter vervanging van mijn video-recorder.
mvg
Eric