Specificaties 13,3" (2560x1440), 256GB (ssd) - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire S7 392-74508G25twss Review

Archont77 17 januari 2014, 598 views

Acer Aspire S7 392-74508G25twss

Pluspunten

• Alle positieve punten uit de professionele review zeer herkenbaar. Het open klappen van de laptop die uit staat en binnen 10 seconden in Word aan het werk zijn is wellicht nog wat onderbelicht.

Minpunten

• Wat mij betreft had er een USB poort bij gemogen aan de linker kant en ik had een rij extra toetsen aan de bovenkant gewaardeerd. Ik werk gemakkelijk met Fn maar liever zonder Fn en er is ruimte genoeg.

Ik had de S7-391 en heb deze doorgegeven en de S7-392 gekocht.
Ik begrijp goed dat de professionele reviews van Laptops in het algemeen, en misschien nog meer specifiek in deze hoge prijsklasse, zeer scherp zijn op alle kleine mogelijke mankementjes. Zelf vind ik dat Acer zowel bij de 391 als de 392 een werkelijk fenomenale laptop heeft afgeleverd.

Deze review gaat over de 392, ik zal me daar kort op toespitsen maar wel steeds ook een beetje in vergelijking met de 391.
De meest nagatieve punten uit de review zijn de accuduur - middenmoot-, de kijkhoek -slecht-, het toetsenbord - onprettig en rare layout- en in de userreview wordt het scherm / de resolutie als slecht beoordeeld.

In mijn dagelijks gebruik van de 392 heb ik hier een andere mening over.
De accuduur van de 391 was ronduit teleurstellend, maar ook dat wist ik van te voren. Ik heb hem niet gekocht om dagelijks te treinen maar om af en toe bij een vergadering onder de arm mee te nemen en eventjes 2 uurtjes door te komen. Dat doet hij prima mits je geen game opstart tijdens de vergaderingen ;-)
De accuduur van de 392 is prima en voor de helderheid van het scherm, de snelheid van processor en ssd naar mijn idee zelfs erg goed. Het is subjectief, kijk in de afweging gewoon naar de objectieve tijden en of die bij je gebruik passen.

De kijkhoek is voor mij een non-item. Ik snap dat sommige mensen blij worden van foto's kijken met 3 man achter een 13 inch scherm, ik gebruik mijn laptop daar niet voor. Daarnaast kan je prima met 3 man foto's kijken maar worden de kleuren wat anders zoals je eigenlijk al gewend bent. Hij is wendbaar genoeg om af en toe een beetje heen en weer schuiven voor de goede kleuren mocht je dat willen maar nogmaals, ik zit er recht voor en vind de kleuren en ook de helderheid verbluffend.

Het toetsenbord... het toetsenbord van de 391 was even wennen. Met name dat ik steeds met mijn handpalmen de touchpad bediende vond ik irritant. En ik begrijp nogmaals dat scherpe reviews alles moeten uitvergroten, voor mij is zoiets een kwestie van wennen. Ik typ op de 391 zonder ook maar één toets te missen en ik bedien het touchpad nooit meer met mijn palmen. Je leert er prima mee omgaan als je hem dagelijks gebruikt.
De 392 is in dat opzicht nog beter. Hij typt iets fijner en ze hebben de touchpad wat aangepast zodat hij bovenin gelijk ligt met de rand en onderin wat dieper verzonken ligt. Het vergt nog minder wennen om er goed mee overweg te kunnen. Het missen van 10% van de aanslagen lijkt me ronduit belachelijk. Ik mis 0% van mijn aanslagen en typ prima op de 391. Op de 392 mis ik ook 0% van de aanslagen.

De resolutie vind ik erg prettig. Ik surf in windows 8.1 altijd vanuit het metro-scherm in explorer met touch ondersteuning. Ik was een chrome fan, maar ben daar afgestapt omdat windows 8 in combinatie met touch explorer een ervaring op zich is. Het kost even wat tijd om alle surf-trucjes te leren maar als je dat doet dan gaat het heerlijk. Vrijwel alles is aanpasbaar naar hoe je het wil en voor zover dit (nog) niet het geval is straalt dat voor 0 af op de acer maar op de ontwikkelaar van betreffende applicatie of microsoft zelf. Ik ervaar het scherm en de resolutie als werkelijk fenomenaal. Degene die klaagt over dat zaken niet kloppen heeft mijns inziens de laptop niet goed gebruikt. Vind je het echt storend (om welke reden dan ook) dan kan de resolutie gerust lager worden gezet.

Ik ben niet persé een Acer fan maar met de S7 hebben ze werkelijk een geweldig apparaat neergezet wat minimaal gelijk waardig is aan de meest kwalitatief hoogwaardige hardware van dit moment. Ik heb ook een IPad Retina en een Galaxy S3 maar ik zit doorgaans 's avonds even met de Acer op schoot.

Nog een beetje vergelijking met de 391 ter afsluiting:
ik zette de 391 vaak perongeluk uit, erg prettig dat ze het aan/uit knopje iets zwaarder hebben gemaakt en iets naar voren hebben geplaatst
de 391 bedient niet op alle momenten Windows 8.1 even soepel. Zo moet ik vaak even twee keer vegen langs de rechter rand om het menutje te laten verschijnen. Ik raad iedereen die serieus gebruik gaat maken van Windows 8 en kritisch is op snelheid aan om een i7 te kopen. Vooral daardoor zou ik de extra paar honderd euro voor de 392 toch neertellen bij de aanschaf.

Heb jij ook een Acer Aspire S7 392-74508G25twss?

Klopt het dat deze laptop in twee kleuruitvoeringen te verkrijgen is? Verkrijgbaar in wit Gorilla®-glas 2 of stijlvol aluminium?
Pn te H.
Ik wil hem aanschaffen, werd 'bang' door alle negativiteit door een persoon. maar door het lezen van meer reviews durf ik het wel weer aan.
wel de vraag moet ik even wachten tot in nov de duo core M er aankomt? Dan zou een vrije val van prijzen van de I5 en I7 aanstaande zijn.

Hoor graag van jullie.