Specificaties Socket 775 met nVidia nForce 790i Ultra SLI chipset - Bekijk alle specificaties

EVGA nForce 790i Ultra SLI A1 Version Review

Kyatto 21 augustus 2009, 979 views

EVGA nForce 790i Ultra SLI A1 Version

Pluspunten

• uitstekende chipset
  • stabiel
  • erg veel aansluitingen
  • 3x SLI x16 is mogelijk.

Minpunten

• duur!
  • 3x SLi betekend geen ruimte voor andere uitbreidingskaarten
  • southbridge koeler is niet stil

Layout Score: 5
(nog -lang- niet klaar)

Een goede basis is belangrijk.

Daarom deze keuze voor een nForce 790i chipset op een moederbord van EVGA.
De frontsidebus, de southbridge, het aantal sata-aansluitingen en het aantal aan te sluiten fans is een motivatie geweest voor de keuze van dit moederbord.

Of het was een nForce 790i of het was een x48 van intel. Beide uitstekende chipsets die voor goede en betrouwbare prestaties zorgt. Omdat ik toch de meest prettige ervaring met nForce chipsets in het verleden heb gehad, ben ik voor de nForce 790i ultra sli gegaan.
Niet veel fabrikanten maakten een moederbord met de nForce 790i chipset. De keuze voor het opkomende merk EVGA is ook een sprong in het diepe geweest, en tot nu toe heeft deze alle verwachtingen waar gemaakt.

Heb jij ook een EVGA nForce 790i Ultra SLI A1 Version?

ik neem aan dat je Northbridge koeler bedoelt aangezien de SouthBridge pasief is. maar wel een erg korte review kijk is naar andere reviews
Heathpipes lopen gewoon door naar een centraal punt waar de fan opzit, denk dat dat het idee is.
Ik ben erg nieuwsgierig naar hoe je review er uiteindelijk uit gaat zien! Ik heb zelf dit bord ook gekocht omdat mijn asus striker II formula mij tot wanhoop dreef en was niet teleurgesteld! Op zich ben ik het ook wel eens met je positieve en negatieve punten, echter met 3x SLI kun je nog wel een PCI-e x1 slot gebruiken en van de north (niet south) bridge koeler kun je in de BIOS de snelheid regelen; als je deze omlaag zet wordt je northbridge nog steeds koel genoeg gehouden en hoor je de koeler nauwelijks meer. Als je niet gaat overklokken kun je de koeler zelfs helemaal achterwege laten.
Ik ben over het algemeen beter te spreken over XFX.

Die was trouwens de meest stabiele toen het bord uit kwam omdat ze al snel een betere bios hadden. De rest was bagger.
Heb mijn geheugen (OCZ Gold OCZ2G8004GK) net vervangen door Corsair OCZ2G8004GK.
Maybe dat het nu beter draait?
Wat heb je er zelf op gehad? :)
de reviews hebben ook een preview modus waardoor je aan je review kan werken zonder dat heel T.net je review kan zien, dit zal zeker schelen in de beoordeling en commentaren die je zal krijgen op deze review.

Heb je eventueel argumenten waardoor je EVGA wel waardeert (bijv accessoires of software en drivers)
Geloof dat EVGA vooral heel goede garantie heeft over het algemeen.
Hoop dat hij beter (stabieler) is dan mijn variant van XFX.

[Reactie gewijzigd door Caris op 21 augustus 2009 16:48]

Jammer dat deze review nog steeds niet af is... gaat dat nog gebeuren?