Specificaties Basispakket met 500GB interne opslag - Bekijk alle specificaties
Kies andere uitvoering

Sony PlayStation 4 500GB Zwart Review

Giga_ 16 januari 2014, 3.298 views

Sony PlayStation 4 500GB Zwart

Pluspunten

• Controller
  • Audiopoort controller
  • Snel
  • Grafisch sterk
  • Goedkoop
  • Ondersteuning
  • Dat we geen jaar achterlopen op Amerika en zo een jaar langer kunnen genieten van de ps4 (denk aan; Xbox One)

Minpunten

• DLNA support afwezig
  • Controller pokejes gaan snel stuk
  • Geluid na lange sessie

Randapparatuur Score: 3
Spelaanbod Score: 5
Multiplayer Score: 4
Multimedia Score: 3
Ik wil gewoon kort uitleggen waarom ik wat heb gegeven voor alle sterren. Ik ben in het bezit van de PS4 camera, twee controllers en het apparaat zelf. Ik speel op een computermonitor (ik ga me niet wagen aan mijn oude tv) en werk draadloos met het apparaat.

Multiplayer

Mijn beoordeling voor de multiplayer komt voort uit het spelen van de volgende games: FIFA14, BF4 en AC 4 Black Flag.
Tot op heden heb ik vrij weinig downtime gehad met het PSN netwerk zoals tijdens de launch(mijn ps kwam binnen uit de UK op 11 december). Ik was al wel voorbereid op eventuele fails van de PS winkel en had al een PS plus kaart aangeschaft. Mijn eerste potje FIFA ging met de normale problemen die FIFA kent. Je zoekt je weer ellendig naar een tegenstander en uiteraard vindt je die, eenmaal in het stadion is de tegenstander toch weer kwijt en begint het van voor af aan. Maar dit staat los van de PlayStation zelf uiteraard.

Ik heb tot op heden weinig last gehad van de multiplayer functie die terug te leiden zijn tot op de PS4. Met wifi werkt het fijn en ervaar weinig lags of iets. Er ligt wel geen mainstream router beneden maar als je wilt gamen over Wi-Fi moet je wat.

Problemen rondom de multiplayer zijn wel te vinden met de nieuwe functie "Party" waarin je vrienden kan uitnodigen in een chatroom om te VoIP in elke game. Tot op heden (5 vriendjes) heb ik ALTIJD gezeik gehad met de NAT (https://www.google.com/search?q=ps4+party+nat). Dat kan aan mij liggen, maar ik hoor van weinig mensen dat het daadwerkelijk werkt. Die functie mogen ze nog wel even doorlichten, want meer dat hier staat krijg je ook niet te zien. Geen foutmelding, niks, gewoon dat je NAT niet goed is. Het ligt ook overigens nooit aan jezelf volgens de melding, altijd bij de ander.

Multimediafeatures
Ja, deze discussie is leuk. Is de PS4 daarop gericht? Ik denk van niet. Als je veel multimedia features wil hebben dan kan je beter de Xbox One kopen. Verder dan Netflix en een BluRay in die schuif duwen gaat het voorlopig niet worden. Ik denk dat DLNA zeker geen slecht idee is voor Sony om te releasen. Ik kijk toch graag via Netflix naar wat series op me PS4. Hij staat immers naast me bed. Nu Netflix hopeloos achter loopt wil ik tohc ook wel eens wat 'recentere' titels kijken via DLNA misschien.. Voor nu prop ik maar een HDMI kabel door de kamer, werkt ook nog wel.

Bouwkwaliteit en afwerking
Niet echt iets op aan te merken. Wat ik wel vind is dat hij bij veel gamen al snel een aardig geluidje produceert. Het komt bij LANGE na niet in de buurt van de eerste versie Xbox 360 hoor, maar ik, als oud pc gamer die dat ding vol hing met fannetjes en waterkoeling om hem niet te horen, moet hier even aan wennen. Verder zit hij degelijk in elkaar, de knoppen werken goed en de kabelingangen zitten niet te erg verstopt. Alhoewel de usb-poortjes aan de voorkant wel ver in het apparaat zitten weggedoken. De afwerking vind ik persoonlijk wel mooi, het is een klein apparaat met (net zoals de xbox one) een mat en een glanzend deel. Het heeft wel wat.
Ik denk dat Sony een prachtig product heeft neergezet voor de 400 die je ervoor moet neerleggen. Natuurlijk een geniale zet door die camera eruit te slopen (wacht, is dat wel zo?) en hem voor 100 minder te verkopen dan de Xbox One. Ik zelf heb nog 40 euro meer neergelegd om dat ding WEL voor de kerst te hebben en heb hem gekocht in Engeland. De garantie loopt gewoon via Sony Nederland (https://twitter.com/PlayStationNL/status/413695177833086976 & https://twitter.com/Giga_/status/413819602536103937)

Dan het laatste; wat een heerlijkheid dat er geen ellendige adapter naast ligt. Wat heerlijk dat het apparaat gewoon alles is. Ik weet niet, misschien persoonlijk. Maar ik vind het toch een sterk staaltje techniek. In vergelijking met de Xbox One (link) al helemaal.

Randapparatuur en accessoires
Om te beginnen, wat een HEERLIJKE controller. En om te eindigen. Hij is nu al kapot. Het rubber op de pokejes laten los. Ben ook weer niet de enige (https://www.google.com/search?q=ps4+controller+sticks)

Daarnaast zit er nog een mono-headset bij. Tjah, wat zal ik daar over zeggen.. Prullebakwerk. Leuk idee hoor, vooral om de audio-out port en mic in de controller te promoten, verder is het een heel irritant oordopje.... Want dat is toch wel echt een geniale uitvinding, zo ontzettend veel handiger dan die lange ellendige kabels van je tv naar je kop omdat je ouders weer aan het zeuren zijn, walhalla.

Wat mij wel opviel; duw een ander (Apple ear) mic+headphone in je controller en je bent overstaanbaar bij de ander. Stop je de mono-headset die meegeleverd er weer in, perfect verstaanbaar. Bewust ?

Extratje; Camera
Hoort natuurlijk niet bij dit product, maar ik heb hem wel. Tot op heden geen plezier aan beleefd. Het slopen van wat vage poppetjes is toch wel al het leukste wat ik ermee heb gedaan... De playroom is dus niet zo fantastisch als Sony doet lijken. Het duurt ook uren (dan daar weer licht, dan hier weer een vlekje) voordat de kamer goed is gekalibreerd zodat het ook goed werkt. (Dat kan natuurlijk ook aan mij liggen)

Spelaanbod
5 sterren; waarom? Omdat ik er vertrouwen in heb dat het nog goed gaat komen :)

Heb jij ook een Sony PlayStation 4 500GB Zwart?

Bedankt voor je review! :)
Ik neem aan dat de slijtage/defecte Dual Shock 4 controller onder garantie valt, maar is er al wat meer bekend over wat Sony hiermee gaat doen aangezien dit een wereldwijd probleem is.
Ik heb hem nog niet aangeboden voor garantie eerlijk gezegd omdat er nog best op te spelen valt.
goede review,

ik vindt zelf echter dat qua prijs er niet echt een goede vergelijking kan worden gemaakt met de xbox one.
vooral aangezien je alsnog de camera bij de ps4 moet kopen en ondanks dat die goedkoper is nooit zoveel ondersteund als dat van de one.

ook is de one misschien nog niet uit in nederland maar echte next gen titels en vele updates staan ook nog te wachten.

en het meest storende vindt ik het geluid wat uit de dual shock komt.
ondanks dat ik een echter xbox gamer ben vindt ik de ps4 een goede console alles loopt soepel en mijn killzone shadowfall ziet er gewoon top uit.
Dat Apple zich niet houdt aan de mic-jack standaard is natuurlijk geen minpunt van de PS4-controller.
Waar basseer je dat op ?!? Ze doen het overal in, behalve in de PS4. En je verhaal dat Apple zich niet aan de mic-jack standaard houd is al helemaal niet waar aangezien Apple het patent bezit voor een 4 polige jack met microfoon
Afgezien van enkele typfoutjes ('naast me bed'; mijn ;-) en 'tohc') geen aanmerkingen op je review, erg informatief. Ook ik heb veel vertrouwen dat het spelaanbod helemaal goedkomt, dit heb ik dan weer niet bij de PSVita.
Los van het fiet dat ik zelf zo'n ding heb staan, heeft zo'n review gauw de neiging een hoog fanboy gehalte te vertonen. Ook in dit geval.

Verder beroordeel ik een review ook op het taalgebruik en als ik dat constant "dt"-fouten zie of constructies lees als "naast me bed" dan geeft de me dat weinig vertrouwen in de kwaliteit van een review.
Haha, me eerste console ooit. Maar goed.

Duidelijk wie de fanboy is in dit verhaal (A)
Ok ik zal het fanboy- idee toelichten: Ik verwacht van een review dat een produkt wordt beoordeeld op wat het nu presteert en niet op de verwachting dat het nog goed gaat komen.
Daar kan ik wat mee! Denk dat je doelt op het feit over de spellen ?:)

Bedankt voor je feedback, heb de overbodige dt'jes even weggehaald. Slordig. Ben ook niet zn beest in spelling...
Ik vind het wel leuk dat jij comentaar hebt op iemands spelling maar zelf product met een k spelt.
Hij komt om '67, toen schreef je alles nog anders

fiet -> feit
beroordeel -> veroordeel
en als ik dat constant -> en als ik dan constant
dan geeft de me dat > dan geeft dat mij

Pot meet ketel, Ketel meet Pot.
Geen goed idee om met een mobiel te posten. Erg slordig van mij. Jullie hebben allemaal gelijk.
geweldige review :D
het enige wat ik slecht vind van de Playstation 4 dat je ze nergens kan kopen.
maar dat is mijn mening en zeker niet de schuld van Sony maar van gierige mensjes die er 7 tegelijk kopen en dan voor 600-700 euro op marktplaats zetten.
gelukkig weet satan er wel raad mee over paar decennia.