HTC One V Zwart Review

kimzelNewbie 16 januari 2014, laatste update op 16 januari 2014, 513 views

HTC One V Zwart

Pluspunten

• Mooi scherm

Minpunten

• Dialoogvensters zijn onaanklikbaar geworden
  • Contacten loopt aldoor vast
  • Bellen lukt de helft van de tijd niet (zwart scherm)
  • Behuizing is breekbaar (stuk na 1x vallen)
  • WhatsApp blijft vastlopen
  • Helft van de nummers in het toetsenbord werkt niet meer (alleen tijdens nummer intoetsen voor bellen; typen gaat prima)

Koop nooit de goedkoopste telefoon, zo wordt hieruit duidelijk. Hij doet het inmiddels zo slecht dat het onwerkbaar is. Toen ik hem net kocht werkte hij prima; maar nu, na een jaar, doet de telefoon het nauwelijks.

Ik kan vrijwel nooit meer bij mijn contacten komen; als ik die aanklik gebeurt er niets. Na een kwartier krijg ik een melding dat Contact Storage is vastgelopen. Whatsapp loopt elke drie minuten vast als ik meer dan één gesprek tegelijk voor. Video's afspelen in de browser is een onmiddellijke doodsteek. Er zit een rare vertekening in de camera waardoor iedereen die ik op de foto zet een waterhoofd krijgt.

Het vervelendste: meer dan de helft van de tijd is het onmogelijk om te bellen of te sms'en. Er gebeurt niets, enkel een eeuwig wachtscherm en na een tijdje een melding "Sorry! HTC Phone werkt niet meer. Rapport verzenden". Dat dialoogscherm is dan, uiteraard, ook onaanklikbaar. Ontzettend irritant.

Het enige wat helpt is een harde reset doen; maar dan beginnen de problemen na een maand weer.

Heb jij ook een HTC One V Zwart?

Ik heb zelf ook (bijna twee jaar geleden) de one V besteld in combo met abonnement. Bij mij is ie nog nooit vast gelopen :O... traag is ie alleen wel geworden (15 seconden wachten voor whatsapp gesprek is geladen en bijvoorbeeld 30 seconden om google maps op te starten)

video's afspelen op de browser doe ik sowieso nooit.. gebruik internet op de telefoon alleen als ik 't echt nodig heb om iets op te zoeken of zo

verder.. ik heb een 16gig geheugenkaartje (met 10gig aan data) en het telefoongeheugen probeer ik altijd zo leeg mogelijk te houden..

DAt zwarte scherm tijdens bellen is juist handig.. dan gaat het scherm uit wanneer je 'm tegen je hoofd houdt zodat je geen knopjes per ongeluk indrukt... wanneer het niet werkt zo als het moet werken is het idd vervelend (ik heb in intsellingen ingesteld dat ik ophang wanneer ik de aan/uit knop in druk)

En dat jou behuizing kapot ging... ik heb die van mij echt al honderden keren laten vallen, zitten alleen wat krasjes en beschadigingen op.. ik heb wel last van eigenwijze pixels (die altijd groen zijn)
Ik bedoel met zwart scherm niet tijdens bellen (dat is inderdaad handig), maar als ik iemand probeer te bellen. Er wordt niet gebeld dan; hij loopt vast, en blijft in zwart scherm staan.

Een vriendin van mij heeft hetzelfde model en een barst op dezelfde plek. Zwakke plek dus.

Ik heb er een 8 gig SD-kaart in zitten (moest zelf btw nog instellen dat de apps daarop installeerden in plaats van op het minuscule intern geheugen).

Een smartphone zou naar mijn mening gewoon video's moeten kunnen afspelen. Waarom heb je anders zo'n ding? Als je alleen maar belt en sms't kun je net zo goed een ouderwetse telefoon kopen.
Begrijp mij niet verkeerd.. gebruik 'm heel veel; whatsappen, bankieren, buienradar, email, nieuws, agenda, zelfs amazon kindle en hele simpele spelletjes (als happy jump oid). Het is alleen niet de snelste hierin en is het ook nooit geweest.

misschien nog wel een aanrader is een task killer (ik gebruik ES file explorer), dan kan je alle apps (echt) afsluiten en het cache geheugen leegmaken. Staat niet gelijk aan factory reset, maar helpt wel bij het iets minder langzaam maken van je telefoon.

Het zwarte scherm wanneer je iemand belt heb ik soms ook, maar het duurt vervolgens niet meer dan 15 seconden voor ie begint te bellen en de hoorn over gaat.
Gedaan, dat werkt ongeveer een maand, daarna beginnen de issues weer.
er zit niet voor niets garantie op produkten. hier je gal spugen heeft niet veel zin. slecht gebruik, maandag morgen model?
Korte 'review', is meer van 'het werkt niet dus alles 1 ster' ongeveer.

Het is en was zeker niet het goedkoopste toestel wat er te krijgen was. Verder vraag ik me af waarom je het toestal dan niet gewoon retour stuur? Je hebt hem pas 1 jaar geef je in de tekst aan.

Je geeft verder aan dat de telefoon app stopt. Al geprobeerd alleen hiervan de app cache te legen ipv gelijk een hard reset uit te voeren?

1* voor nu, misschien dat je iets kan doen aan een echte review. :)
Het ligt niet aan de telefoonapp zelf, maar aan de contact storage. Op het moment dat ik iemand bel loopt hij vast omdat hij het contact niet kan "vinden".

Het was het goedkoopste toestel dat ik bij een abonnement kon krijgen met mijn belminuten en MB.

Het is een leasetoestel; die kun je dus niet retour sturen, maar moet naar de winkel terug. Hier kreeg ik te horen dat het een bekende issue is met dit model en ze het niet kunnen oplossen (dit zie ik ook gereflecteerd in andere reviews). Het enige dat helpt is zo nu en dan de hele boel resetten.
Ik denk dat deze review kort maar krachtig is. Heb hem zelf ook en ben er echt niet over te spreken. Het was ook al geen snel ding, maar je verwacht er wel 'iets' van, dat hij af en toe een spelletje Candy Crush kan spelen, maar zelfs daar hapert hij bij.

Hoe ga jij om met de klachten, als ik vragen mag? Ik zit nu gewoon na te denken om toch maar een nieuwe te kopen en dan deze keer toch maar een goede investering te maken (Nexus 5). Heb de One V vorig jaar februari simlockvrij gekocht voor 250 euro, had destijds wel wat meer verwacht voor zo'n ding (in het begin deed hij het ook prima, maar de klachten kwamen 1 maand later al).