Specificaties Bedraad Qwerty met standaard toetsen - Bekijk alle specificaties

CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo Review

Schlumpie 16 januari 2014, 2.451 views

CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo

Pluspunten

• Goedkoop
  • Verlichting
  • Muis meegeleverd
  • Mediatoetsen
  • Lang snoer

Minpunten

• Windowstoets niet uit te schakelen

Heb na een lange tijd wachten eindelijk mijn toetsenbord op kunnen halen. Mijn vorige toetsenbord was een <8 euro made in China geval, dus dat zegt denk ik al genoeg: rammelt aan alle kanten, wipt, voetjes die afbreken als je niest enz. Ik wilde graag een toetsenbord met verlichting(vind ik mooi) wat niet al te duur is. Ook wilde ik er eentje met een snoer, aangezien ik slechte ervaring heb met draadloze borden. Ik kwam toen deze tegen voor maar 40 euro en er zat ook nog eens een muis bij: helemaal geweldig dus.

De doos
Het toetsenbord en de muis worden geleverd in een grote kartonnen doos, die aardig zwaar is voor wat er in zit. Het toetsenbord zit in een plastic zak, en op de glimmende delen zit wat afplakspul tegen het krassen. De muis zit ook in een plastic zak, en is beschermd door een schuimrubberen omhulsel. Verder zit er in de doos twee stukjes papier, op de ene staat er in 12 verschillende talen op dat je op de scroll-lock toets moet drukken om de verlichting aan te zetten, en op de andere staan de specs, garantie-informatie en een beetje reclame voor Cooler Master Storm.

Het toetsenbord
Het toetsenbord ziet er goed uit, goed afgewerkt en heeft een goed gewicht. Niet te licht, niet te zwaar. De toetsen zelf zijn mooi verlicht en voelen lekker aan. Verder is het snoer lekker lang en buigzaam(bij mijn vorige toetsenbord moest ik een verlengkabel gebruiken, bij deze niet). De toetsen zijn wel een beetje lawaaiig en als de verlichting uit staat is de letter niet zo makkelijk te zien. Wat ook een beetje jammer is, is dat dit een 2KRO toetsenbord is, maar echt last heb ik er niet van.

De muis
De muis voelt een klein beetje goedkoop aan, maar beter dan de 5-euro gevallen. De verlichting in de muis is ook erg mooi. Verder vind ik het fijn dat er een knopje op zit om van dpi te veranderen. De muis is ook niet de stilste die er is maar je kan er iemand niet mee wakker-klikken. Wat van mij wel anders had gemogen zijn de volgende- en vorige knopjes op de zijkant. Bij mijn Logitech kan ik deze bedienen door mijn duim te bewegen, maar bij de Devastator-muis moet ik mijn hele hand een stukje naar voren schuiven om de volgende-toets in te kunnen drukken. Ook is deze muis niet te veranderen qua gewicht, maar dat kan je ook niet echt eisen van zo'n goedkope muis vind ik.

Dit toetsenbord is voor de prijs erg goed en ik ben er zeer tevreden mee.

Kleine toevoeging:
Soms gebeurt het dat de spatiebalk de aanslag niet registreert. Heel vervelend, maar dit lijkt er bij mij uitgesleten te zijn. Ook gaat bij mij de verlichting niet aan als ik mijn computer opstart, maar ik denk dat mijn moederbord de scroll-lock uitschakelt bij het opstarten, want als ik de kabel er uit trek en weer terugsteek, gaat de verlichting wel aan. Ik ben inmiddels gewend geraakt om elke keer na het opstarten op de scroll-lock te drukken.

Heb jij ook een CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo?

Leuke review, 1* voor nu.

Waar gebruik jij het toetsenbord vooral voor, gamen/office taken? Lijkt mij dat 2KRO best(erg) lastig is als je zou willen gamen.

Misschien dat je nog een foto kan toevoegen van het setje i.c.m. de lichten aan op het toestsenbord. De muis en tobo nog getest onder games? input lag te vinden?
Ik gebruik mijn toetsenbord vooral voor typewerk, en zo nu en dan n spelletje(max een half uur per week). Heb ze eventjes getest en mij is totaal geen lag opgevallen. Ik zal later foto's maken en ze toevoegen, bedankt voor je reactie&tip!

P.S. Welk toetsenbord heb jij nu?
Dan zou het idd een goed toetsenbord zijn voor jou :)

Heb zelf een Logitech G15 tobo en een G5 muis, beide 2e hands verkregen voor ongeveer wat jij ook totaal hebt betaald 8-)