Acer Aspire V5-573G-74508G50aii Review

GlennTurismo 16 januari 2014, laatste update op 24 januari 2014, 2.091 views

Acer Aspire V5-573G-74508G50aii

Pluspunten

• Snel, dun, licht, en het verlichte toetsenbord is een groot pluspunt. Het design is ook zeer mooi.

Minpunten

• Enkel dat er geen optische drive is, is misschien voor sommige mensen een minpunt.

Ik heb zelf een SSD geplaatst in plaats van de originele HDD. De prestaties, bouw en uitzicht zijn zeker positief. In het algemeen ben ik zeer tevreden over dit toestel. Het is een zeer betrouwbare "ultrabook". De batterij gaat bij gewoon dagdagelijks gebruik een goede 6 7 uur mee.
Het uitzicht van de laptop is zeer fraai.
Gemakkelijk schoon te maken.
Het matte IPS Scherm is gemakkelijk in onderhoud en kan in elk licht goed bekeken worden. Zelfs met een fel licht in je rug kan je steeds het scherm goed bekijken.
Het kunststof van de laptop zelf lijkt een soort van brushed metal en is makkelijk proper te maken. Het verlichte toestenbord is geweldig om te werken in donkere omgevingen. Het toetsenbord typt ook heel ergonomisch.
De ethernetpoort en USB 3.0 poort zijn achteraan te vinden. Links kan je een USB 2.0 poort vlak bij de powertoets vinden. Rechts vind je nog 1 USB 2.0 poort wat makkelijk is om je muis op aan te sluiten.
De touchpad is groot en gemakkelijk in gebruik.

In het algemeen ben ik zeer tevreden over het toestel.

Heb jij ook een Acer Aspire V5-573G-74508G50aii?

Kun je wat zeggen over het geluid dat deze laptop produceert onder zware belasting? Volume en soort geluid ben ik in geintresseerd. Vooral van de CPU, ik gebruik weinig grafische applicaties.

M'n vorige Acer (met eerste generatie Pentium M) ging heel hard janken, de huidige Asus N50v heb ik speciaal uitgezocht om onder belasting stil te zijn (is 'ie ook) en de opvolger daarvan moet het liefst ook behoorlijk stil zijn.

Alvast bedankt!

[Reactie gewijzigd door styno op 18 februari 2014 19:18]

Beste Styno,

Vaak draai 4 of 5 virtuele machines tegelijk, en af en toe draai ik eens een spelletje.
Onder deze belasting heeft de laptop weinig tot geen geluidsproductie.
Ben zeer tevreden over dit toestel, heb wel een 250GB SSD geplaatst ipv de oorspronkelijke HDD van 500GB. Dit kan zijn dat hierdoor alles wat soepeler draait en dus minder geluid produceert dan normaal.

Als je nog vragen hebt?

Groeten,
Glenn
Ik heb nog wel een vraag. Hoe makkelijk was het om de SSD in te bouwen.. want volgens mij moet je heel de achterzijde eraf halen om dit te doen..
Jeremy, de achterzijde moet er inderdaad helemaal af, een exacte guide had ik ook niet maar heb me gebaseerd op deze disassembly: http://www.youtube.com/watch?v=2wdioOF3Ryo
Lijkt er sterk op, enkel is er bij de 573G geen apart Ramluikje en ook geen optische drive.

[Reactie gewijzigd door Royvano97 op 22 mei 2014 23:58]