LaCie d2 Quadra USB 3.0 2TB Aluminium Review

KarlosaxNewbie 16 januari 2014, 729 views

LaCie d2 Quadra USB 3.0 2TB Aluminium

Pluspunten

• Schitterende aluminium vormgeving.
  • Past mooi bij de producten van Apple.
  • In staande en liggende positie te gebruiken.
  • Veel aansluit mogelijkheden.
  • Zeer stil.
  • Wordt niet (te) warm.

Minpunten

• Haalt niet de voorgestelde overdracht snelheid.
  • De verpakking was open geweest.
  • Gebruikssporen?

Mobiliteit Score: 5
Deze externe harde schijf gebruik ik om SnowLeopard (bootable) op te slaan voordat ik met Mavericks ga upgraden.

Bij MyCom was deze externe HDD voor 169 euro te koop, alleen niet op voorraad in de winkel.
Zonder bijkomende verzendkosten dan maar besteld in de webshop, prompte levering de volgende dag.
Goede verzenddoos met security tape onbeschadigd ontvangen.

De verpakking van de schijf zelf is geopend geweest... de sticker van de sluitlip en de lip zelf zijn licht beschadigd...
De losse verschroefbare voet van de behuizing heeft een schroefspoor gemaakt op de onderkant van het apparaat, vreemd ik dacht toch echt een nieuw ongebruikt exemplaar gekocht te hebben...

Eerst maar zien wat deze schijf presteert voor ik aan de bel ga trekken.
Met SuperDuper een kopie van de interne HD gemaakt, het duurde meer dan drie uur en de gemiddelde overdracht snelheid was 34 MB/s.
Deze snelheid met de bijgeleverde FireWire kabel valt tegen ,op de doos staat : FireWire 800 : up to 85MB/s !
De hoogste snelheid die ik gezien heb is 39,99 MB/s ,nog niet de helft van wat mogelijk zou moeten zijn.
Zou deze schijf een door teleurgestelde gebruiker teruggestuurd zijn?

De test, iMac opstarten vanaf LaCie gaat uitstekend, het gaat natuurlijk niet zo snel als van de interne schijf maar het werkt en daar gaat het om.

Nu kan ik met een veilig gevoel upgraden naar Mavericks in de wetenschap een goede back-up te hebben van het vertrouwde OS SnowLeopard.

• iMac 24

Heb jij ook een LaCie d2 Quadra USB 3.0 2TB Aluminium?

1* voor nu, mag iets uitgebreider.

Waarom is een nadeel van dit product dat de verpakking is geopend en dat er gebruikssporen zijn? Ik denk dat je in jouw specifieke geval gelijk even contact moest opgenomen hebben met de winkel waar je deze gekocht had. Als je een RMA/teruggebracht exemplaar wilde, zou je hier zelf minder voor willen betalen toch.

Weet je toevallig wat voor schijf in deze enclosure zit? 34 Mb/s copy naar dezelfde schijf is wel vrij weinig, zelfde geld voor de Firewire test.

Zelf zou ik de schijf terugbrengen, voor dat geld en dan die snelheden :/

Ik zie hier trouwens meer mensen klagen over de HDD.

[Reactie gewijzigd door Salmon op 16 januari 2014 19:13]