Specificaties 32" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 32PFL5008H Zwart Review

Th4tIsMe 16 januari 2014, 451 views

Philips 32PFL5008H Zwart

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Smart-TV
  • 3D
  • Ambilight
  • Mogelijkheid om een USB-toetsenbord aan te sluiten

Minpunten

• Storend traag
  • Onbekend op welke harde schijven de TV kan opnemen (in mijn geval: geen enkele)
  • App voegt niet echt iets toe

Algemene indruk
Van een TV verwacht je allereerst natuurlijk mooi beeld. Wat dat betreft is deze TV een prima keuze: het beeld is scherp en helder. Het opstarten duurt echter vrij lang: zo'n 10 tot 15 seconden. En niet alleen het opstarten gaat traag: ook applicaties starten duurt eventjes. Overigens moet ik hierbij wel opmerken dat ik geen idee heb hoe lang andere smart TV's erover doen.

Daarnaast had de TV in het begin nogal wat probleempjes (niet afsluiten, niet zappen, etc.). Om dit op te lossen heb ik geprobeerd een update uit te voeren, maar dat kreeg ik zelf niet voor elkaar. Nadat een winkelmedewerker dit wel gelukt was, waren deze probleempjes verholpen.

TV pauzeren/opnemen
Eén van de features van deze TV is dat hij live TV kan pauzeren als je een USB of harde schijf van meer dan 32GB aansluit. Bij meer dan 250GB en een externe voeding kan de TV ook opnemen. Althans... dat staat in de gebruikershandleiding. In de praktijk werkte geen van de twee harde schijven die ik heb aangesloten. Beiden zouden volgens de TV niet snel genoeg zijn. Vreemd, aangezien één van de twee een USB 3.0 versie is. Ook een gewone USB 2.0 harde schijf werkte niet. Overigens werkte deze laatste wel gewoon met een Humax 5300C. Voor deze functie kan ik de TV dus helaas niet aanraden. Wellicht is dit euvel met een software update te verhelpen.

In combinatie met Ziggo
De TV werkt prima samen met een smartcard en CI+ module van Ziggo.

3D
Bij dit model krijg je twee passieve 3D-brillen. Ze lijken een beetje op die modellen van Pathé, maar zijn toch net even anders. Ik heb 3D nog niet kunnen testen, omdat ik niet over 3D materiaal beschik.

Smart?
Deze TV beschikt ook over 'slimmigheden'. Standaard vind je in hier onder meer Uitzendinggemist (zonder zoek-knop!), een nieuwsapp en een browser (vrij logisch: zonder ondersteuning voor Flash). Daarnaast kun je uit een soort appstore apps installeren naar keuze. Ook deze Smartmodus start niet bepaald snel op.

Een pluspunt van deze TV wat betreft de Smart omgeving is dat je hierbij een USB-toetsenbord kan aansluiten. Dit is ook wel nodig als je op de TV wil internetten, want anders duurt het intypen van een webadres met de afstandsbediening erg lang. Je moet namelijk typen met de negen cijferknopjes van de afstandsbediening. (N.B. Ik heb het zelf nog niet uitgetest.)

De gids
Op de TV kan je op twee manieren kijken wat er op de buis is. Één van de twee is schermvullend, onderbreekt de uitzending en is naar mijn smaak niet echt mooi vormgegeven. Deze kan echter wel langer vooruitkijken dan bij de tweede. Hierbij zie je alleen wat er 'nu' en 'daarna' op de buis is. Deze vind ik persoonlijk een stuk mooier en bovendien onderbreekt deze het tv kijken niet.

De app
Voor iOS en Android heeft Philips een officiële app en voor Windows 8/RT en Windows Phone is er een onofficiële app. De iOS versie is simpel voorgegeven, maar werkt wel. Je kunt er eigenlijk alles mee wat de afstandsbediening ook kan, maar ook niet meer. Wat dat betreft is de app geen nuttige toevoeging.

Heb jij ook een Philips 32PFL5008H Zwart?