HTC One X 32GB Grijs Review

BasRR 16 januari 2014, 370 views

HTC One X 32GB Grijs

Pluspunten

• Mooi design.
  • Prettige interface en loopt soepel.
  • Tegra 3 geoptimaliseerde games kunnen voor goede prestaties en effecten zorgen.
  • Accu duur is goed met energiebesparende functies.

Minpunten

• Bij intensief gebruik is accuduur matig.
  • De SoC kan best warm worden waardoor je klamme handen krijgt.
  • Camera bevat veel ruis.

Dit is een simpele review over de HTC One X die ik sinds September 2012 in gebruik heb. Huidige software versie is Android 4.2.2 en HTC Sence

Uiterlijk
Het design is simpel maar goed. Simpele kleuren en geen rare opvallende dingen. Het enige minpuntje is de camera module die een beetje uitsteekt.

Performance
Ik gebruik de telefoon voornamelijk voor webbrowsing, facebook, whatsapp, spotify en andere relatief simpele apps. Android en deze app lopen allemaal soepel en merk nooit dat het toestel te langzaam is.
2 Games die ik heb geprobeerd zijn Beach Buggy Blitz en The Dark Meadow.
Deze 2 games zijn geoptimaliseerd voor de Tegra 3 soc.
Bij Beach buggy blitz merkte ik dat het toestel wel moeite had en waren de extra effecten niet spectaculair vergeleken met telefoons zonder Tegra 3 zoals de Galaxy S3.
In The Dark Meadow was te zien dat er wel goed gebruik werkt gemaakt van alle optimalisaties voor de SoC. De game liep vloeiend en had zeer mooie effecten en detail voor een game op een smartphone.
De telefoon werd wel erg warm tijdens deze games.

Accu
De SoC bevat een low power companion core. Met core word het stroomverbuik verlaagt wanneer de SoC idle is en verbeterd de accu duur zeer goed.
Tijdens actief gebruik is de SoC niet erg zuinig in daalt de accu duur best snel.
Meestal gaat de telefoon toch ongeveer 11 a 12 uur mee met energie besparende functies aan.

Bereik
Mijn telefoon had last van het bekende wifi probleem van de HTC One X. Dit is gerepareerd door een board-swap en een andere behuizing. Het wifi bereik is sinds de reparatie voldoende. Bij bepaalde posities merk ik dat het wifi bereik snel achteruit gaat en is het bereik het beste als de boven/achterkant van de telefoon richting de router staat.

Heb jij ook een HTC One X 32GB Grijs?

Reviews door de redactie