Specificaties Radiogestuurde muis en 1.600dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Trust Long-Life Wireless Mouse Review

Opinion 15 januari 2014, 468 views

Trust Long-Life Wireless Mouse

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Kleine USB connector welke in de behuizing opgeborgen kan worden
  • DPI switch

Minpunten

• Gaat na verloop van tijd in slaapmodus en moet dan wakker geschud worden
  • Kleiner dan ik persoonlijk prettig vind
  • De zijkanten van de behuizingen geven mee

Ik heb deze Trust Long-Life Wireless Mouse ongeveer gelijktijdig gekocht met de Trust EasyClick Wireless Mouse. Ik heb beide muizen aangeschaft, omdat ik op zoek was naar twee betaalbare, draadloze muizen en ik eerder muizen van Trust heb gebruikt waar ik erg tevreden over was. Daarnaast wilde ik graag specifieke knoppen hebben om 'vorige' en 'volgende' te kunnen doorgeven, omdat ik dit vaak gebruik bij internetten en het bladeren door mappen in Windows. Beide muizen gebruik ik dagelijks: de Long-Life op werk en de EasyClick thuis.

Ik zal deze review redelijk eenvoudig houden, maar mochten er vragen zijn reageer ik daar graag op. Met name de vergelijking tussen bovengenoemde muizen vind ik belangrijk om te delen, omdat dit misschien wat mensen helpt keuzes te maken.

Deze Trust Long-Life Wireless mouse belooft zoals de naam al aangeeft een lange batterijduur, tot wel 3 jaar op twee AA batterijen (die worden meegeleverd door Trust). Ik heb de muis nog niet lang genoeg om hier zelf wat over te zeggen, maar het is mij wel opgevallen dat als je de muis even niet gebruikt, deze in een soort slaapstand gaat. Ik snap dat Trust dit soort dingen moeten doen om een langere accuduur te halen, maar persoonlijk vind ik het prima als een muis één jaar op zijn batterijen mee gaat, dus wat mij betreft had dit achterwege gelaten kunnen worden.

De muis is letterlijk Plug-and-Play: zodra je de connector in een USB poort van je computer prikt gaat Windows automatisch het stuurprogramma installeren (geen CD o.i.d. voor nodig) en binnen een halve minuut werkt hij! (Geldt ook voor de EasyClick)

De muis is wat kleiner dan de Trust Easyclick en persoonlijk vind ik het daardoor ook minder ergonomisch. Ik heb geen grote handen, maar bij deze muis moet ik mijn vingers een beetje ingetrokken houden om deze op de klik knoppen te laten rusten. Bij de EasyClick kan ik mijn hele hand ontspannen laten rusten op de muis en dat vind ik een stuk prettiger.

Op de bouwkwaliteit heb ik helaas wat aan te merken. De twee zijkanten (links en rechts) geven een beetje mee als je er op drukt en dat stoort mij enorm! Ik kan het dan niet laten om er met enige regelmaat wat druk op uit te oefenen, ondanks dat het mij stoort. Dat meegeven veroorzaakt ook een krakend (plastic) geluid. De EasyClick daarentegen voelt overal even stevig aan. Overigens verwacht ik van geen van beide muizen dat de behuizing het zal begeven.

De muisknoppen geven een duidelijke feedback. De scrollknop geeft wat minder duidelijke feedback. Opvallend is dat de scrollknop van de EasyClick duidelijkere feedback geeft.

Een pluspunt is dat je de kleine USB connector in de behuizing van de muis kan wegstoppen, wat erg prettig is als je de muis ergens mee naartoe neemt. De EasyClick heeft ook een kleine USB connector (in tegenstelling tot de huidige afbeelding op Tweakers, ik heb hier al een bericht over gestuurd naar Tweakers) (edit 18-01-2014: inmiddels is dit aangepast), maar deze connector kan nergens in de behuizing van de EasyClick worden opgeborgen.

Deze Long-Life muis is tweemaal zo duur als de EasyClick (¤ 30 t.o.v. ¤ 15). Zoals wellicht ook uit deze review op te maken vind ik de EasyClick een prettigere muis, dus mijn advies zou zijn om de EasyClick te kopen. Sterker nog, ik zit er aan te denken om deze muis te vervangen door nog een EasyClick. Voor ¤ 15 heb je daarmee een erg prettige, draadloze muis. Als je niet per se een enorm lange accuduur nodig hebt en een DPI switch, is de keuze voor mij snel gemaakt.

Heb jij ook een Trust Long-Life Wireless Mouse?

misschien een domme vraag maar wat zijn de lxbxh maten?
Is geen rare vraag hoor, ben er zelf wel achter gekomen dat ik dit beter van tevoren had kunnen/moeten checken.
Product afmetingen (hxbxd): 103 x 59 x 39 mm
Gewicht van product (netto): 116g