Specificaties Tower, 3 interne + 5 externe bays - Bekijk alle specificaties

Antec New Solution NSK4480B-EC Review

JustDutch 27 maart 2009, laatste update op 27 maart 2009, 1.425 views

Antec New Solution NSK4480B-EC

Pluspunten

• algemene kwaliteit
  • 80+ voeding

Minpunten

• voeding na 1 keer defect.
  • nog redelijk wat lawaai op middelste stand meegeleverde fan

Kwaliteit voeding Score: 2
Algemeen/ kwaliteit
Ik heb deze kast gekocht vanwege zijn prijs, kwaliteit en het feit dat er een 80+ voeding in zit [efficiŽntie meer dan 80%]. De kast maakt een verzorgde indruk. Tegen vibraties zijn in de bevestigingsgaten voor de HD rubberen dempers aangebracht. Ook voelt de kast degelijker aan dan de in-winn kast die ik hiervoor had.

Inbouw
Het is geen grote kast, maar ik was enigszins verbaasd wat er tegenwoordig in zo'n formaat kast past ~[mijn vorige kast was een full-tower].

Koeling
Er wordt een extra fan meegeleverd die op 3 standen is in te stellen. Op de middelste stand hoor ik hem nog duidelijk, maar dat komt ook doordat de kast onder mijn bureau staat en daar redelijk ingebouwd is. Als er meer ruimte aan de achterkant van de pc zou zijn, dan zou het geluid minder opvallen.

Vormgeving.
Met het blauwe licht, krijg je een leuk effect. Het hoeft van mij niet, want hij is toch verstopt. Wel grappig is dat het front-paneel enigszins los lijkt te staan van de rest van de kast. Bijkomend voordeel is dat er rondom een rooster zit, waardoor verse lucht binnen kan komen.

Installatiegemak
Alles ging er eenvoudig in. Thumbscrews zijn handig, maar volgens mij redelijk standaard tegenwoordig. Ik heb mijn handen niet opengehaald aan de kast, dus of ik ben voorzichtiger geworden, of de het metaal is wat netter afgewerkt.

Kwaliteit voeding
Een van de aankoopargumenten was de 80+ voeding van Antec. Het is een gerenommeerd merk. Helaas stelde mijn voeding teleur door naar de eerste keer uitzetten van het systeem geen teken van leven meer te geven. Lullig als dit betekent dat je eigenlijk de kast zonder inhoud weer moet opsturen naar de leverancier ~[meer dan 100km weg]. Ik hoop dat het exemplarisch is. De nieuwe voeding doet het nu al weer een tijdje prima.
*update*
De webwinkel heeft er voor mij een nieuwe voeding ingezet en die doet het nog steeds prima.

Ik geloof dat ik iets van Eur 75,- betaald heb voor deze kast. Als ik daar de normale ~[losse] prijs voor de voeding afhaal, dan is het een nette prijs. Een mooie, verzorgde kast van goede kwaliteit voor een redelijke prijs.

Heb jij ook een Antec New Solution NSK4480B-EC?

Problemen met deze voeding had ik ook. Ik had mijn computer echter laten assembleren, in de winkel waren ze er daarom al achtergekomen dat de door Antec ingebouwde voeding het niet deed. Het is dus niet de eerste keer dat dit gebeurt.
Ik heb zelf 2 van deze kasten thuis staan, werken beide perfect dus de voeding is niet altijd defect;) En de fan is inderdaad aan te raden om op Low te laten staan:P Nu zijn de 2 systemen bijna niet te horen.

mvg