Specificaties 1.200W (80 Plus Platinum), volledig modulair - Bekijk alle specificaties

Corsair AX1200i Review

MorderchaiNewbie 15 januari 2014, 839 views

Corsair AX1200i

Pluspunten

• Nette verpakking.
  • Meer dan genoeg kabels aanwezig.
  • Kabels zijn netjes afgewerkt
  • Simpel te monitoren met Corsair LINK.
  • Extreem stil op laag verbruik.

Minpunten

• Tot nu toe nog niks negatiefs ervaren.

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 5
Uitrusting Score: 5
Koelvermogen Score: 4
Laten we beginnen bij het begin. Ik had een krachtigere voeding nodig voor mijn nieuwe videokaart. Ik heb de Corsair AX1200i besteld omdat ik zeker niet tekort wilde komen met mijn plannen voor in de toekomst om meerdere videokaarten te gaan draaien.

De Corsair zit heel fraai verpakt. De voeding zelf komt in een Sude tasje wat er erg luxe uit ziet. Daarbij zit er ook een handig tasje bij waar alle kabels in meekomen (de voeding is modulair) De kabels zijn allemaal zwart en netjes in een zwart omhulsel gehuld. Er zitten meer dan genoeg kabels in en ik schat de kans dan ook vrij klein dat je aan kabels tekort gaat komen.

Bij de voeding zit ook een LINK kastje wat je handig aan de binnenkant of buitenkant van je behuizing kan plakken. met dit kastje kan je door de (gratis) LINK software van Corsair te downloaden je onder andere je stroomverbruik, temperatuur/Fan speed van de aanwezige hardware in een uitgebreide interface kan uitlezen wat in sommige situaties erg handig kan zijn.

De Corsair schakelt de fan pas in bij een bepaald wattage verbruik.
ik verbruik nu +/- 350 watt en de fan schakelt nog niet in. hierdoor is de Corsair dus extreem stil.

Al met al ben ik zeer tevreden over dit product van Corsair!

Heb jij ook een Corsair AX1200i?

Meer advertenties

Hoeveel gpu's wil je gaan draaien joh :9~
Uiteindelijk 4x r9 280x TOXIC's haha ;)
sja voor gamen zou het een beetje overkill zijn denk ik :P
Ik zou toch wel oppasen/ de toxics undervolten, deze gebruiken blijkbaar een stuk meer dan een gewone r9-280x.
Je kunt altijd nog gewoon een AX1200i kopen "gewoon omdat het kan" (meer als speelgoed) want behalve als je een miner maakt, heb je 1200 watt niet nodig. Ik denk zelf dat als je een AX1200i koopt, je de volgende 5-7 jaar geen nieuwe voeding nodig hebt (dus meer op lange termijn denken). Of ze moeten de voltages veranderen, maar dat doe ze toch niet denk ik...