Specificaties 250GB 2.5" (SATA-600) @ 540/520MB/s - Bekijk alle specificaties

Samsung 840 EVO Laptop kit 250GB Review

mrtijns 15 januari 2014, 2.322 views

Samsung 840 EVO Laptop kit 250GB

Pluspunten

• goede software, geen nieuwe windowsinstallatie
  • geen last van halvering van opslagruimte
  • makkelijk omzetten met meegeleverde kabel

Minpunten

• ssd blijft duur, ¤ 160 voor 250 gig

Geen uitgebreide review maar even de opmerking dat het clonen van windows 7 64bit prima verloopt en als je de updates van magician goed doet. Doe je de update zoals ik in eerste instantie niet (goed) dan wordt de laptop niet geboot en dan moet je weer de oude schijf erin schroeven om de update te doen en een nieuwe kopie te maken. Ik had namelijk het zip bestand voor magician niet geopend omdat ook een update van Samsung data migration draaide. Mij was gelijk duidelijk dat er twee updates gedraad moesten worden (ik was ongeduldig en wilde zo snel mogelijk de oude schijf eruit).

Werkt nu als een zonnetje, laptop is vooral veel stiller. Omdat ik nu nog 4 gig werkgeheugen heb heb ik Rapid mode uitstaan, deze vertraagde de koude opstart..

Nu ik toch aan het typen ben, firefox start nu lekker snel op en en voor de lol even Halflife2 gespeeld omdat deze vroeger lange wachttijden had.. Zoals verwacht is dat nu acceptabel.

Heb jij ook een Samsung 840 EVO Laptop kit 250GB?

Misschien zou je kunnen vermelden wat je fout deed, nu is het een revieuw van: "als je het fout doet dan doet ķe het niet" wat voor nagenoeg elk product opgaat :)

M.v.g. Niels
zo dan, even wat aangepast... het was gewoon dommigheid en ongeduld.
Wat zit er extra bij de notebook kit?
installatie dvd, een kabel van sata naar usb3.0 en een plastic dingetje wat ik niet heb gebruikt om de schijf goed passend te maken.. ik kon het gewoon vastschroeven. De oude harde schijf kan ik door het kabeltje nu ook nog gewoon gebruiken voor extra opslag.

Ik heb wel meldingen gehad dat hetsysteemgeheugen onvoldoende is en dat ik applicaties moest beeindigen.. Dat was toen ik het spelletje Company of Heroes testte. Ik had bij magician de settings op "Maximum Riliability" gezet en dan is het viruele geheugen maximaal 1 gig. Met 4 gig werkgegeheugen is dat dus onvoldoende.

Nadat ik ik het werkgeheugen heb uitgebreid is ook dat probleem verholpen. Maar dat betekent dat de investering helaas wel groter is geworden. Dus dat is een goed om daar rekening mee te houden.

[Reactie gewijzigd door mrtijns op 18 januari 2014 19:29]

Er zit toch ook een bracket bij om hem te plaatsen in een 3.5 bay van een desktop computer (vandaar de naam ook)?

Edit: aanvulling

De desktopset wordt geleverd met een USB 2.0-naar-SATA-adapter, een 3,5"-inbouwframe met schroeven en SATA-kabel, een installatiehandleiding en migratie- en beheersoftware van Samsung.

[Reactie gewijzigd door Dessie op 7 februari 2014 16:48]