Dell Venue 8 Pro WiFi 64GB met Windows 8.1 Pro Zwart Review

fishb 14 januari 2014, 2.135 views

Dell Venue 8 Pro WiFi 64GB met Windows 8.1 Pro Zwart

Pluspunten

• Prijs (199 Dollar)
  • Helderheid scherm
  • Office Home & Student Edition meegeleverd
  • Goede speaker
  • Batterijduur +/-9 uur.
  • Volledige windows versie
  • Beter dan verwachte cpu/gpu performance
  • Geen "Crapware" op het device meegeleverd.

Minpunten

• Micro USB kan niet gelijk laden & gebruikt worden om een USB device te koppelen
  • Geen stereo speakers

Vooraf:
Dit is mijn eerste review.

Aanschaf
De Dell Venue Pro is sinds begin december 2013 in mijn bezit en gekocht in een Microsoft Store in de VS voor 199$ (~150¤)

Specificaties:
  • Intel Atom Z3740D (2Mb Cache, tot 1.8GHz)
  • 2Gb RAM
  • 32Gb eMMC ingebouwde opslag
  • micro SD tot 64)
  • Intel HD graphics
  • 8" IPS 1280x800, multitouch (10 aanraakpunten)
  • Wireless-N
  • Bluetooth
  • 5MP Camera (achterkant)
  • 1.2MP Camera (voorkant)
  • Microsoft Windows 8.1 32Bit
  • Microsoft Office Home & Student 2013
In het doosje:
  • Tablet
  • Adapter
  • Micro USB lader kabel
  • Boekjes
Bouwkwaliteit:
Het is een stevig gebouwde tablet met een mooie afwerking. Hij buigt en kraakt niet en heeft een mooie rubberachtige achterkant waardoor je hem goed kunt vasthouden (ook met één hand). Het gorilla glas scherm ligt net iets dieper dan de "bezel" waardoor als je hem op z'n kop legt op een vlakke ondergrond niet direct het scherm kan krassen. De afwerking van de knoppen is prima een en ook de poorten (3.5mm audio, Micro USB & Micro SD) zien er goed qua afwerking en stabiliteit uit. De tablet weegt 395 gram is 9mm dik.

Gebruik:
Het is een erg prettige tablet om te gebruiken. Ik heb hiernaast ook een Microsoft Surface RT. Maar sinds ik deze Dell heb, heb ik de Surface eigenlijk niet meer aangeraakt. Deze 8 inch tablet is een ideale couch-surfer met daarnaast ook nog een de mogelijkheid om alle gangbare windows applicaties erop te draaien. Daarnaast ben ik erg aangenaam verrast over de performance van het apparaat; alles start erg snel op inclusief de zwaardere Office applicaties zoals Visio bijvoorbeeld. Je kunt remote een scherm aansluiten via WiDi of Miracast (tot 1080P), dit wordt gezien als een tweede scherm en je kunt het net als bij de reguliere windows 8.1 op verschillende manieren gebruiken (duplicate,extend etc). Via bluetooth kan een muis en toetsenbord worden aangesloten en via een OTG kabel kun je USB 2.0 devices aansluiten.

Een andere positieve eigenschap van deze Dell is dat er geen "crapware"/"trailware" op geïnstalleerd is. Hij komt namelijk uit de Microsoft Store en die verkopen zogenaamde "Signature" devices zonder al dit soort overbodige software. Ik moet zeggen een zeer prettige bijkomstigheid.

Heb jij ook een Dell Venue 8 Pro WiFi 64GB met Windows 8.1 Pro Zwart?

Ja, en vooral de prijs is uitzonderlijk! wat een goede vonst daar in de VS. Chapeau! En veel plezier met je tablet.
Hmm.. Dit maakt de Nederlandse prijs (¤400) wel heel onaantrekkelijk in vergelijking met wat jij betaalt hebt in de VS

Zelfs als je hem via eBay gaat importeren naar Nederland is het na BTW en duanekosten nog steeds goedkoper dan hem hier in de winkel halen. Vreemde prijsgeving