Specificaties 2,2" display, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung U600 Zwart Review

marcieking 29 november 2008, 306 views

Samsung U600 Zwart

Pluspunten

• Strak design

Minpunten

• Slecht gebruiksgemak
  • Slechte software

Ik heb deze telefoon als opvolger van mijn oude z530i, omdat ik hem gratis kreeg via mijn werk. Toen ik hem uitpakte was ik er erg blij mee, hij ziet er namelijk erg goed uit: erg dun met een vrij groot scherm voor zo'n kleine telefoon. Toen ik hem ging gebruiken veranderde dat echter:
  • Ik maak bij het typen van een SMSje bijvoorbeeld enorm veel verkeerde woorden, omdat de T9 dictionary heel erg beperkt is.
  • Als je dat iets te laat doorhebt, en je wilt terug, dan kun je niet meer een woord bewerken, maar moet je het verwijderen en opnieuw beginnen.
  • Als je per ongeluk op de toets met "terug"klikt, dan sluit het smsje af. Je krijgt dan de vraag of je hem wilt opslaan of niet, maar niet de mogelijkheid in je SMSje te blijven. Een concept openen duurt vervolgens weer vier klikken met een toets.
  • De wekker kun je niet zo instellen dat hij maar éénmalig afgaat, zonder dat daarbij je settings verdwijnen en je dus de melodie, volume, trilstand, sluimertijd, aantal keer sluimeren, allemaal opnieuw moet instellen.
  • Ik vind de muziekspeler waardeloos werken, hij kan niet fatsoenlijk omgaan met albums of van tevoren gemaakte playlists, is traag, crasht soms zelfs bij grote bestanden en is voor mij onvindbaar als je hem op de achtergrond hebt laten spelen.
  • De software van Samsung is niet echt goed, loopt wel eens vast, en kan niet automatisch verbinden en synchroniseren, waardoor de agendafunctie eigenlijk vrij zinloos is.
En de lijst gaat maar door, dus ik ga een Xperia X1 halen :)

Heb jij ook een Samsung U600 Zwart?

hm, is dit soms generiek voor de samsungs?
Mijn G600 heeft an niets van dit last. Dus nee.
Ik heb er nu ook last van dat T9 woorden vergeet, sommige normale Nederlandse woorden kende hij standaard al niet :(

Over de wekker ben ik met je eens, in stil werkt ie ook niet...
mp3-speler is traag idd, vooral met geheugenkaart :/
En dan nog maar te zwijgen over de helpdesk, die is echt erg :X