Specificaties 15,6" (1366x768 TN), 750GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

HP Pavilion 15-n203ed Review

Millennium 14 januari 2014, laatste update op 18 januari 2014, 3.386 views

HP Pavilion 15-n203ed

Pluspunten

• Goedkoop
  • AMD A10
  • Windows 8.1
  • 8GB geheugen
  • Bluetooth (heeft niet elke low-budget HP)

Minpunten

• geen 5GHZ WLAN
  • Mousepad voelt onwennig (tov Sony Vaio)
  • Toestenbord voelt goedkoop aan
  • langzame HDD
  • HDD moeilijk te vervangen

Pas 1 dag in bezit, dus nog geen uitgebreide review. Maar eerste indruk is goed. Zeker voor de prijs mag je geen top-of-the-bill verwachten, maar voor wat je krijgt is het zijn geld zeker waard.

Laptop is zwart, met een licht verzonken mousepad. Eerste indruk van het scherm is goed. Ik heb niet veel hoge eisen aan het scherm, game ook niet op mijn laptop.

Ga vanavond kijken hoe makkelijk het is om er een Samsung EVO 250Gb in te plaatsen. Hiermee hoop ik de snelheid van de laptop op acceptabel niveau te krijgen

Update[218/01/2014]

Vandaag de SSD ingebouwd. Dit ging helaas niet zonder problemen. Want een simpel klepje verwijderen en inbouwen zat er niet in.

Stappen genomen:

1. toetsenbord verwijderen. (tip: met een smalle schroevendraaier in het schroefgat duwen waar de schroef zat gemarkeerd met het keyboard logo)
2. Optische drive verwijderen (schroefgat gemarkeerd met CD, en de driver er uit schuiven.
3. Alle zichtbare schroeven verwijder (ook die onder het geheugen/wlan luikje
4. Kabels van touchpad en powerbutton los maken (bij mij was het zif socket reeds kapot en het verwijderen heeft hem nog verder gesloopt)
5. frontpanel eraf halen. Begin bij display en werk naar benee.
6. usb/audio printje losmaken.
7. tray aan de voorkant optillen. rest wijst zich vanzelf.

Zie foto voor het resultaat :)

Zoals reeds gemeld, heb ik de powerconnecter gesloopt wat resulteerde in het niet aangaan van de laptop. Door met een stukje karton (geklemd tussen keyboard en connecter) de connecter/kabel op zijn plaats te houden werkt het geheel gelukkig weer.

Mocht je de HDD willen vervangen door een SSD zou ik even verder kijken, voor een simpeler model, of een kopen met SSD van fabriek uit.

De laptop is nu wel lekker snel. Heb helaas nopg problemen met mijn logitech MX900 bluetooth muis.

Heb je vragen, stel ze gerust :)

Heb jij ook een HP Pavilion 15-n203ed?

Zit hier een msata poort op?
Ik geloof van niet. Heb een gewone SATA SSD gekocht. Echter het vervangen van de harde schijf blijkt geen makkie.... (service manual van ouder model).

1 Optical drive er uit
2. Keyboard er uit
3. wlan module er uit
4. Geheugen er uit
5 Alles losschroeven. boven kant er af
6. usb/.audio board eruit
7. HDD vervangen.

Ik ga kijken of 3. en 4. echt nodig zijn nodig zijn, of dat alleen de schroeven onder het service luik verwijderd dienen te worden. Maar klinkt als een hoop werk, dus heb het even uitgesteld naar het weekend. Dus van het weekend weet ik meer....

Maar wie weet zit er nog een MSATA verassing onder :) (hoop het niet..)

[Reactie gewijzigd door Millennium op 17 januari 2014 11:40]