Battlefield 4, Windows

€ 40,86
Specificaties PC • Shooter • 18 jaar - Bekijk alle specificaties

Battlefield 4, Windows Review

CristianSchriev 13 januari 2014, 1.080 views

Battlefield 4, Windows

Pluspunten

Minpunten

• Crashes
  • Bugs
  • Errors
  • Onstabiel

Gameplay Score: 4
Beeld Score: 4
Geluid Score: 4
Besturing Score: 4
Replaywaarde Score: 3
Stabiliteit Score: 1
Geweldige gameplay zoals eigenlijk in elke BF game. (als het spel stabiel blijft) En dit is 8/10 keer helaas niet het geval. Bij mij crasht vrijwel elke server en bij mijn broer helaas ook. Veel meer valt niet over het spel te zeggen. Ik ben behoorlijk teleurgesteld in de makers, dit is het onstabielste spel dat ik ooit in mijn leven gespeeld heb. crashes, bugs, errors ... errors en meer errors!

Zelfs bij hun battlelog kunnen ze nog niet repareren dat als je op sorteren op aantal spelers klikt dit ook daadwerkelijk gebeurd. Nee ze laten enkel een paar servers zien met laat ik zeggen 50/60 spelers en daarna werkt het niet meer. Echt ik zou me diep schamen als uitgever en ontwikkelings team voor zoiets.

Mochten ze daar in de ontwikkelstudio van hun vette luie reet af komen en het spel werkend maken ga ik een uitgebreide review schrijven. Ik kan alleen maar aanraden koop het spel als je nog meer frustraties in je leven zou willen! :)

Heb jij ook een Battlefield 4, Windows?

Ik neig er toch naar te zeggen dat je wellicht een driver of hardware issue hebt. Ja het spel was enorm onstabiel na de releaes, maar sinds de patch van nog voor de kerst is eigenlijk dat hele probleem wel opgelost, stabiliteit lijkt dan ook geen issue meer te zijn voor het overgrote gedeelte van de spelers. Wat momenteel wel zo is, is dat de core gameplay vol met fouten zit. Fouten die essentieel zijn voor het hele spel, jammer.
Als ik een min 1 kon geven deed ik het.. Nutteloze review totaal niet onderbouwt. Ik heb er 129 uur opzitten en het aantal crashes kan ik op 1 hand tellen, en deze zijn allemaal in de eerste weken.

Voor de rest sluit ik mij aan dat het een hardware/driver issue is voor de mensen die beweren dat ze maar 5 min kunnen spelen en daarna crashen.
Dat vind ik dan heel apart aangezien iedereen die ik ken deze crashes heeft. Met andere games heb ik nergens problemen mee. Zo ben ik meestal toch een hevige mmo speler en kan ik met mijn glasvezel prima zonder maar ooit te DCen uren spelen. Bij BF4 is het alleen maar meer met elke update. Zoals vandaag. Ik heb 2/15 potjes kunnen uit spelen de rest crasht midden in het spel. Loopt alles vast iedereen blijft stil staan. Mijn broertje heeft precies het zelfde en 2 van zijn vrienden ook! Ik heb windows 7 en wat oudere high end hardware. Hij windows 8.1 met med hardware. Van zijn vrienden heb ik geen idee.

Mijn vrienden waren slim genoeg het niet te kopen. Maar inderdaad erg jammer. Ik wil dit spel simpelweg ongestoord kunnen spelen en genieten van epische battles zonder crashes :)
Ik heb hier zelf geen last van, maar enkele gasten waarmee ik game ook. Wanneer een bepaalde teamspeler meedoet van ons groepje, wordt de andere binnen 15 min gekicked. Wanneer die ander niet meedoet, kan hij gewoon rondes uitspelen.

Het spel is gewoon een haastklus en niet af. Zeer triest en voor mij toch weer een dik minpunt vanuit de ontwikkelaars. Alleen maar geld, geld, geld. Geen kwaliteit meer en wij schapen kopen maar....
Als er wel een plaats is waar elke bug/instabiliteit uitgelicht wordt is het wel het BF4 topic op tweakers. Dat zijn bijna 378 pagina's aan voornamelijk klachten over het spel, deels terecht. Het valt juist op dat de laatste weken instabiliteit geen issue meer is, waar dat na de release juist het discussie onderwerp was. Tuurlijk, er zullen altijd nog bepaalde gevallen zijn waar het nog steeds instabiel is. Wat sowieso een flinke performance/stabiliteit boost geeft is W8.1 met de laatste drivers. Ik zag zelf een boost van zo'n 20fps en een veel stabieler spel.

[Reactie gewijzigd door wesleytjuh op 13 januari 2014 19:54]

Nou nou nou... zo erg is het allemaal ook weer niet.

Bedankt voor je review, echt nuttig! :Y)
Probeer maar eens een dagje hier te spelen. Dan snap je mijn mening en zul je deze denk ik wel delen
AMD pc? maatje van me heeft nog steeds problemen met BF4 en heeft AMD, heb e.e.a gegoogled en het waren vooral gamers met AMDcpu die gedonder hadden. ik heb een 1e generatie i7 en moest HT uitzetten, maar dat is sinds 3patches al opgelost.
Ik heb een i5 750. en 5870 mijn broer heeft een i3 en 7850 dacht ik. Dus nee :O
ik heb er 13uur opzitten en meer dan 200 crashes gehad. Dus dat is heel fijn voor jou dat jij het zo fijn kan spelen. Maar ik kan je toch echt vertellen dat ik alle nieuwe drivers heb en geen beta drivers. of whatever. Nee stabiele drivers. En ik zie toch echt 100+ mensen met zulke berichten op internet allemaal andere hardware en systemen. Alles gedaan en niks werkt gewoon. Dat moet toch niet kunnen kom op man! :) Ga je zelf maar verder voor de gek houden dat bij iedereen dit spel werkt. Zoiets had niet uitgegeven mogen worden zo ernstig is het.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.