Specificaties 5" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Huawei Ascend G700 Wit Review

Psyler 13 januari 2014, 1.547 views

Huawei Ascend G700 Wit

Pluspunten

• Hele goede prijs-prestatie verhouding
  • Dual-Sim optie (makkelijk)
  • Bereik
  • Design
  • Formaat
  • Micro-SD voor extra opslag
  • Accuduur

Minpunten

• Camera is jammer genoeg minder
  • Hoesjes slecht verkrijgbaar (je moet even zoeken)

Nadat mijn LG Optimus 2x kuren begon te vertonen (processen werden random afgesloten, accu snel leeg (zelfs bij gebruik dikkere accu)) en na een factory reset helemaal niet doorstarten, ging ik voor een andere kijken.

Na diverse mobiels te hebben gehad (Nokia 3310, Samsung E710, LG KP202, Nokia N95, Samsung Omnia B7610 en daarna LG Optimus 2x) ging ik een uitstapje maken naar dit model. Ik zat te twijfelen tussen Xperia SP, Moto G, Ascend P6 en deze. Uiteindelijk toch de G700 genomen i.v.m. 2GB RAM, Dual SIM (leuke extra voor vakantie), uitbreidbaar Micro-SD.

Formaat
Aangezien ik gewend was aan de LG Optimus 2x, was ik bang dat deze te groot was. Mijn vrouw had ik vorig jaar december een G510 gegeven, welke al iets groter was. Ondanks het 5 inch formaat ben ik dik tevreden ermee.

Beeldkwaliteit
Het beeldkwaliteit is prima. Geen 1080, maar altijd beter dan ik heb gehad. Met de kijkhoeken ben ik dik tevreden.

Foto's
Jammer, ondanks 8MP zijn de foto's soms niet duidelijk. Ik neem het voor lief. Eens een foto maken kan en als ik echt foto's wil maken, dan gebruik ik liever mijn compact of spiegelreflex hiervoor.

Bellen
Verbinding is goed en over geluidskwaliteit hoef ik niet te klagen.

GPS *UPDATE*
GPS getest met Google Maps. GPS fix is snel en nog geen problemen ondervonden. Verandering van route gaat ook met gemak.

Dual Sim en Micro-SD
Momenteel maar 1 Simkaart in gebruik. Dat de mogelijkheid erop zit, is ieder geval wel fijn i.v.m. vakantie. 8GB opslag kan te weinig zijn. Gelukkig kan dit uitgebreid worden. Een pluspunt.

Emotion UI
In het begin was dit wennen, aangezien ik de stock-Android UI gewend was (op de Optimus 2x maakte ik gebruik van Nova Launcher). Ondanks dat kan ik goed overweg met Emotion UI en ben ik dik tevreden hierover. Mss dat ik toch Nova Launcher ga proberen of deze sneller is (touchreactie, openen van apps).

Accu
Donderdagmorgen om 6 uur was de telefoon volledig geladen. Zondagavond rond 22:00 uur stond de telefoon op 17 procent. Dan staaat de GSM met 3G aan. Tussendoor WIFI gebruik i.v.m. app updates en gebruik van Facebook, Twitter, Gmail en spellen zoals Fun Run. Niet slecht voor een smartphone.

Voor 250,- en 50,- cashback via Huawei heb je een supertelefoon met een goede prijs-kwaliteitverhouding. Het formaat was even wennen, maar ik weet nu niet beter.

Erg tevreden.

PS: Dit is mijn eerste review. Graag hoor ik op- en aanmerkingen, zodat ik toekomstige reviews beter kan maken.

Heb jij ook een Huawei Ascend G700 Wit?

Uiteindelijk nog een hoesje kunnen vinden? Ik heb de telefoon ook een paar dagen nu en ben nog opzoek naar een goed hoesje :)
Ik ben naar de Mediamarkt geweest en daar een universele hoes gehaald (en natuurlijk eerst gepast).
Ik ben benieuwd hoe de GPS bevalt.?
GPS info geupdated.