EVGA GeForce GTX 770 2GB Superclocked ACX Cooler Review

RGravity 13 januari 2014, 954 views

EVGA GeForce GTX 770 2GB Superclocked ACX Cooler

Pluspunten

• Prima kwaliteit
  • Bijna geluidloos
  • 2x beter dan mijn oude 560TI
  • Niet al te prijzig
  • stroom niet al te hoog
  • Prima om mee te gamen

Minpunten

• Draaid niet de allernieuwste games stabiel op max

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Dit is mijn eerste Review op deze site dus kwaliteit is nog niet geweldig, tips zou mooi zijn in de comments hieronder zodat ik mijn reviews kan verbeteren.

Ik heb de kaart vrijdagochtend ontvangen, en heb hem diezelfde avond ingebouwt in mijn PC. Wel een hele strakke en mooie design, niet te bont maar gewoon minimalistisch, en je kreeg ook een mooie poster, 2 grote stikkers en een kleine stikker voor op de case.

Mijn Specs:
OS: Windows 7 Professional 64 Bit
Oude Videokaart: MSI GTX560TI Twin Frozer
Optisch: 1x LG DVD-Brander
Case: MSI Raptor Case
Monitors: Asus VG248QE Zwart 60Hz en een Asus LCD 24 Inch 120Hz scherm met Nvidia 3D Vision.
Toetsenbord: Logitech Toetsenbord (Goedkope)
Muis: Corsair Vengeance M90

Ik heb gelijk de drivers geinstallleerd, redelijk snel gedaan en daarna draaide de videokaart uitstekend. Gelijk getest met AC 4 Black Flag die ik erbij kreeg, draaide max met 40 FPS en af en toe micro stuttering, maar toen ik de AA, Shadow en Physx iets naar beneden haalde ging het stabiel met gemiddeld 60 FPS zonder stotters. Voor de rest LoL gespeeld alles max op 240 FPS gemiddeld en BF3 alles max stabiel gemiddeld 85FPS. Geluid was ook nauwelijks met een prima stroom consumptie van 230 Watt.

Mijn keuze voor EVGA over MSI is voor mij gewoon omdat EVGA één van de beste Nvidia sellers is en gewoon een prima overclock versie verkoopt, daarom had ik zeker ook wel die extra 40 euro voor over, ze leveren een zeer goede service met een geweldige garantie en je hoeft zelf niet eens over te clocken en daardoor ook een goede koeling te vinden, omdat EVGA dat al voor je heeft gedaan. Daarom zeker een aanrader voor die extra 40 euro krijg je toch gewoon wel een prima performance verhoging.

De prijs was redelijk hoog, maar niet zo hoog waarvan je zegt laat maar, euhm de featureset van de kaart is ook goed en ik kan er prima mijn 3D Vision gebruiken die ik had. de prestaties zijn ook goed, niet zeer goed omdat die op sommige dingen toch niet optimaal draaid, overklokbaarheid heb ik niet helemaal na gekeken omdat die al overgeklokt was maar dat betekent dat overklokken dus prima kan. Beeldkwaliteit is echt uitstekkend, het zag er echt goed uit. Ik heb nog geen mods op gedaan maar je kunt het wel goed modden en je kunt ook makkelijk de nieuwste drivers downloaden vanaf de Nvidia website. Warmte was ook prima ging nooit hoger dan 70 Graden Celsius en Geluidsproductie ook prima, nooit echt gehoord zelfs niet bij de graphisch intensieve spellen.

Mijn conclusie is een degelijke kaart voor een degelijke prijs die prima een tijd mee gaat en EVGA is een uitstekende merk. _/-\o_

Heb jij ook een EVGA GeForce GTX 770 2GB Superclocked ACX Cooler?

Waar ik zelf benieuwd naar ben is de keuze voor dit merk (de MSI is met 280 euro een stuk goedkoper).
Ik heb het erbij gezet
tips: Gebruik spellingscontrole.

Gebruik kopjes, zie bijvoorbeeld:
productreview: MSI GeForce GTX 770 2GB review door TERW_DAN

Dit is een kleine review, waar we eigenlijk niet zo veel aan hebben. Concrete getallen zeggen vaak meer, dan "tussen 80 en 90 fps".
Aangezien je om feedback vraagt, inderdaad even een keer goed nalezen en spellingscontrole er overheen. De meest opvallende fouten voor mij:
  • De eerste zin:
    Ik heb de kaart vrijdag ochtend vrijdagochtend ontvangen, en heb hem diezelfde avond ingebouwt ingebouwd in mijn PC.
  • De laatste zin:
    Mijn conclusie is een degelijke kaard kaart voor een degelijke prijs
Het gebruik van tussenkopjes en paragrafen/alinea's maakt het geheel een stuk leesbaarder, dat zou ik je zeker aanraden. Je beoordeelt in een review op tweakers een kaart op een aantal vlakken (warmte en geluid, prijs, featureset, etc), maar je laat niet al die punten terug komen in je review WAAROM je die score gegeven hebt. Een leidraad zou kunnen zijn dat je die beoordelingscriteria in ieder geval terug kan laten komen in je review. Of er misschien kopjes van maakt.

[Reactie gewijzigd door Luuk1983 op 13 januari 2014 13:07]

Er staat ook uitstekend maar ik hoop dat dat een typfout was
Zou je hiermee met een monitor van 21:9 met een resolutie van 2560 bij 1080 Bf4, crysis enzovoorts op high tot ultra kunnen spelen want ik zo een monitor kopen bij mijn pc upgrade