Specificaties 4,7" display, 4G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Motorola Moto X Zwart Review

diquan2001 12 januari 2014, laatste update op 12 januari 2014, 3.452 views

Motorola Moto X Zwart

Pluspunten

• Goed en scherp super Amoled scherm
  • uitstekende Speaker
  • mooie vormgeving
  • met maar 130 Gr een lekker licht toestel .
  • Goede accu makkelijk 2 dagen met normaal gebruik.

Minpunten

• Nog niet te koop in Nederland
  • Matige camera
  • Jammer geen uitgebreid geheugen
  • ART nog niet ondersteund door alle Apps

Dit toestel heb ik via italie naar nederland laten komen .

Aangezien deze nog niet in nederland te koop is .

Mijn Youtube review is al een aantal dagen online .
maar ik dacht laat ik ook eens weer een geschreven review doen .

Hierbij dus een kleine geschreven review.

ik heb dit toestel ongeveer een 2 weken getest dit in combinatie met het 4G netwerk van T-Mobile .

Ik heb totaal geen problemen gehad met bellen of 4G ontvangst deze werd netjes aangegeven om mijn toestel tijdens het internetten .

Eerste indrukken :
Stevig toestel goed gebouwd .
Geen losse aan/uit knop
Voelt licht in de hand mooie vormgeving en ergens voelt het kuiltje op de achterkant gewoon prettig aan.
Met zijn 130Gr is de Moto X een heel licht toestel .

Accu : dat zit gewoon goed makkelijk 2 dagen op een volle lading

Scherm en geluid :

De scherm van de Moto X is een 1280 x 720 hd scherm en hier is helemaal niets mis mee .
Je mist niets aan scherpte dit omdat het een super amoled scherm is met 313ppi.
Voor het geluid beschikt de Moto X een mono speaker op de achterkant van het toestel .
En dit is niet zomaar een normaal speakertje hier komt gewoon echt heel goed geluid uit .
Heel helder en lekker hard soms net iets te hard waardoor er wel wat vervorming ontstaat.

Prestaties :
Ik heb natuurlijk een paar benchmarks uitgevoerd en deze waren zeker niet slecht .
Voor een dual-core toestel haalt de Moto X goede resultaten .
Antutu kwam uit op een 22798 score uit wat een goede score is voor een dual-core cpu.
Daarnaast heb ik ook een Nenamark 2 benchmark gedraaid met een score van 61 fps.
En dan als laatste de Quadrant standard met een score van 8117 komt hij boven de HTC One X uit.

Camera :
Tegenwoordig is de camera op een smartphone belangrijk .
Ook bij deze Moto X zit een redelijk goede camera ik kan niet zeggen dat hij heel goed is want dat vond ik van niet .
Maar slecht is hij zeker niet de 10 Megapixel camera doet zijn werk maar soms mis ik gewoon de scherpe en heldere foto’s die ik bvb wel met mijn Note 3 krijg .
Ook omdat je er niet eerst mee kunt focussen voor je een foto maakt is soms lastig .

Gaming :
Ik ben zelf niet zo een gamer maar ik speel wel af en toe wat spelletjes zoals Riptide,Real Racing 3 enz,
En hierbij presteerde de Moto X gewoon heel erg goed geen lag of framejumps gewoon netjes en soepele game play.
Dit was dus mijn geschreven review van de Motorola Moto X 32GB .

Je kan natuurlijk ook deze review of andere reviews bekijken op mijn Youtube page.

Heb jij ook een Motorola Moto X Zwart?

Reviews door de redactie

Ik kreeg whatsapp niet ge´nstalleerd met art.
Maar met dalvik was het geen probleem.
Welke versie van android draait er op je Moto X?

Android versie 4.4.2 zou het probleem met whatsapp moeten oplossen.
  • ART-related bug fixes (including fixes to address the WhatsApp Messenger app)
Bron: http://pocketnow.com/2013/12/11/new-in-android-4-4-2

[Reactie gewijzigd door manmad op 13 januari 2014 09:04]

Ik heb whatsapp ge´nstalleerd met dalvik en ben daarna overgestapt naar art. Misschien ligt het daaraan :)
Welke apps heb jij gevonden die niet werken met art? Op mijn Nexus 5 werkt namelijk tot nubtoe alles prima en ik heb vrij veel apps getest.
Strava werkt niet met ART.
Linkje naar waar je 'm gekocht hebt, zou wel handig zijn. Dan weten we meteen de prijs...
Ik had deze moto x via ebay gekocht.

Vandaar ik geen link erbij heb.
Goede review, maar ik snap alleen niet waarom je het feit dat niet alle apps werken met ART als minpunt van het apparaat ziet. Het is tenslotte een (experimentele) software feature. Eigenlijk is het meer een positief punt, want het betekent dat dit toestel de nieuwste versie van android heeft ;)
Je hebt de At&T zie ik, welke provider heb je in nederland, want ik weet niet zeker of mijn provider (T-mobile) dan wel 4G ontvangt..
Ik heb ook tmobile en kreeg gewoon het 4G icoontje te zien. Zelfde als bij mijn Note3 nu.
Want de banden komen niet overeen.. Bereik was ook goed zie ik ? Misschien dat ik dan toch maar de AT&T moet halen in plaats van de duitse 16GB.. :/ twijfell
Ff de Moto x topic Door spitten om zeker te zijn.
Kan geen kwaad.