Logitech MX400 Performance Laser Mouse Review

Poenzkie 28 november 2008, laatste update op 28 november 2008, 659 views

Logitech MX400 Performance Laser Mouse

Pluspunten

• Ergonomie
  • Goede kwaliteit
  • Erg precies.

Minpunten

• Kantelen van het scrollwheel werkt niet zonder SetPoint

Inleiding:
Ik werk ondertussen een jaar bij een bloembedrijf als IT'er met een standaard logitech muisje. Opzich niks mis mee, alleen kreeg ik steeds meer last van me hand als ik uren achter elkaar zat te klikken. Daarom ben ik opzoek gegaan naar een andere muis. Draadloos was geen optie i.v.m. een kantoor dat de hele dag open staat. En klanten die vaak door het pand lopen. Na een aantal reviews te hebben gelezen kwam ik uit bij de MX400. Ik was vooral opzoek naar een muis die lekker in de hand ligt en die niet te klein is. De MX400 kreeg veel goede punten op Ergonomie dus heb ik deze muis maar is besteld.

Inhoud:
Ik kreeg de muis binnen in de standaard Logitech verpakking. Na wat gefrutsel was deze open en vond ik het volgende in de doos:

- Logitech MX400
- USB naar PS/2 converter
- CD met SetPoint versie 4.0a2
- Nog wat boekjes met reclame en handleidingen

Ergonomie:
De muis ligt echt heerlijk in de hand. Zelfs na een paar dagen uren lang muisen voelt hij nog lekker aan. Heb er eigenlijk verder weinig over te vertellen omdat de Ergonomie bijna perfect is.

Funcionaliteit:
Het is een muis zonder poespas en hij doet wat hij moet doen. Hij klikt makkelijk en de back/forward knopjes aan de zijkant werken ook heel erg fijn. Hij scrolt makkelijk. Alleen jammer dat het kantelen van het scrollwheel niet werkt als de setpoint niet is geinstaleerd. Hier praat ik verder over bij de Software.

Precisie:
Doordat het een laser muis is, is hij erg precies. Ik heb nog geen vreemde dingen meegemaakt dat hij opeens raar ging doen. En op vrijwel alle dingen die in me kantoor kan vinden werkte hij.

Vormgeving:
Ik vind de muis mooi vormgegeven. Toen hij uit de verpakking kwam zat er zelfs een plastic bescherming op de glimmende rand die over de muis heen loopt. De kleuren zijn rustig. En het past goed bij elkaar.

Bouwkwaliteit:
De muis voelt stevig aan. En de knopjes zijn van goede kwaliteit.

Software:
De SetPoint software heb ik niet geinstaleerd omdat deze software voorheen veel problemen heeft gegeven in ons netwerk. Hier kan ik dus geen mening over geven. Heb drivers en ondersteuning een voldoende gegeven aangezien het kantelen van het scrollwheel niet werk zonder de software.

Prijs:
De prijs is goed. Ik heb hem voor 30 euro afgehaald bij onze hardware leverancier.

Conclusie:
Alles bij mekaar is het een top muis en echt een aanrader. Voor iedereen die een goede ergonomische muis zoekt: Aanrader!

Heb jij ook een Logitech MX400 Performance Laser Mouse?