Kingston SSDNow V200 128GB Review

Schlumpie 12 januari 2014, laatste update op 10 maart 2014, 287 views

Kingston SSDNow V200 128GB

Pluspunten

• komt met bevestigingsmogelijkheden
  • er worden updates voor gemaakt als dat nodig is

Minpunten

• wordt wel warm

Ik heb deze ssd al weer bijna een jaar in mijn bezit, tijd voor een review dus. Ik heb deze ssd destijds bij de Mycom voor 101 euro gekocht. Waarom deze ssd? Omdat deze ssd met een upgradekit kwam voor in de desktop en ik goede ervaringen had met Kingston. Ik gebruik deze ssd overigens op een sata 2 poort.

De doos
De doos is voor een ssd redelijk groot, maar als je kijkt naar wat er allemaal in zit (ssd, brackets, sata stroom- en datakabel en cd's) merk je wel dat de ruimte goed benut is. De buitenkant van de doos ziet er mooi uit, maar als je de doos open maakt zit daar een soort eierdoos in, die de inhoud beschermt. Een prima verpakking dus!

Installatiegemak
Ik heb deze ssd in mijn desktop bevestigd met de meegeleverde brackets. Voordat ik deze er op heb geschroefd heb ik er nog wat koelpasta tussen gesmeerd (ik ben een koelingsfreak). De brackets zitten in no-time aan de ssd en deze zat zo in mijn kast (afhaneklijk van je kast natuurlijk). Stekkertjes aansluiten en je bent klaar. Er is overigens ruimte voor een tweede ssd/2.5" hdd, hier moet je wel je eigen schroefjes voor zien te vinden.

De ssd
De ssd zelf voelt stevig aan, en het metaal is prettig afgewerkt. Er zit op de bovenkant n sticker, die dient als garantiezegel en er staat wat informatie op.

Problemen
Ik heb ook wat problemen gehad met deze ssd (zie topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1576554 ). Dit kwam dus door een oude software die er op stond, en na de update was alles weer goed en snel.

Heb jij ook een Kingston SSDNow V200 128GB?

"wordt wel warm"

Wat bedoel je hier precies mee? Zonder gegevens hebben wij hier niets aan, voor de n is 25 C erg warm, waar voor een ander een temperatuur van 35 C pas warm betekend.

Verder een erg beknopte review, we kunnen als Tweakers hier zeker iets mee, maar een benchmark zoals AS SSD is een kleine moeite waar we veel meer mee kunnen! Zie het in ieder geval als een tip en niet alleen een aanmerking/opmerking. ;)
Hoi,
Bedankt voor je reactie. Met warm bedoel ik warm vergeleken met mn andere drives. Foto: https://www.dropbox.com/s...2014-03-10%2016.45.05.png

Hier staat mn benchmark: https://www.dropbox.com/s...2014-01-11%2023.12.36.png

Edit: in mijn kamer is het 17 graden, voor als je dat nog wilde weten.

[Reactie gewijzigd door Schlumpie op 10 maart 2014 17:02]

Met de alt+printscreen knop kun je makkelijk een screenshot maken van alleen het venster. Deze kun je dan bijvoorbeeld uploaden naar http://imgur.com/. Het plaatje opslaan doe je dan via paint, maar dat deed je waarschijnlijk al wel. :+

Zet ["IMG"] link naar plaatje[/"IMG] en het plaatje verschijnt in je review.

Wat betreft de temperatuur, 29 C is niet echt heel erg warm! Je hoeft je in ieder geval daar geen zorgen over te maken. Mijn ssd (samsung 830) wordt zo'n 23 graden, vergeleken met mijn koudste harde schijf is dat 6 graden verschil. ;)
Hoi,
Bedankt voor al je tips! Ik weet dat 29 graden niet bepaald warm is, maar het verschil met mijn andere schijven is wel groot, en het verschil met de omgevingstemperatuur al helemaal. Ik denk dat onder load de temps ook wel omhoog zullen gaan. Dat heb ik eigenlijk niet getest. Ik lees wel vaak dat mensen temperaturen van rond de 50 graden waarnemen. Dat is al wat zorgwekkender lijkt mij...
Ff n testplaatje:
[img]http://i.imgur.com/pK4MbSe.png[/img]
Edit: Hmm, werkt niet. Kan je wel plaatjes toevoegen aan reacties?

[Reactie gewijzigd door Schlumpie op 10 maart 2014 18:49]

Aan reacties kan het niet ;) Wel kan je het plaatje toevoegen in de review.
Gelukt, dankjewel in het kwadraat!