Popcorn Hour A-110 Review

artmaster 27 november 2008, 6.267 views

Popcorn Hour A-110

Pluspunten

• gebruikersvriendelijk
  • complete verpakking incl. gold plated HDMI kabel
  • speelt alle populaire formaten t/m 1080p
  • prijs in NL 299 EUR / USA iets meer dan 200 EUR met verz.kosten+belasting
  • online diensten: YouTube; Picasa; Shoutcast;Webradio
  • zeer goede Firmware support in vergelijking tot andere NMT's
  • maakt geen herrie ivm passieve koeling

Minpunten

• relatief trage User Interface
  • trage opbouw van online diensten
  • er passen weinig regels in 1 scherm, dus browsen kost ook wat tijd ivm schermopbouw.
  • design (persoonlijke smaak)

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik heb dit apparaat nu 1 week in gebruik. Opvallend is de gebruikersvriendelijkheid van het apparaat en de compleetheid van de verpakking.

De PCH A-110 speelt nagenoeg alles (zie specificaties website), bijv. MKV file met meerdere DD5.1 audio streams en NL ondertitels. ISO (DVD's) mounten en kijken is een fluitje van een cent.

Naast de PCH A-110 heb ik ook een Tvix 6500-A. In vergelijking met de Tvix is de PCH iets langzamer, maar is qua functionaliteit gelijk plus de mogelijkheid om online diensten te gebruiken, o.a. YouTube, Shoutcast en WebRadio.

Ik gebruik de PCH zonder harddisk, maar inbouw van 2,5" en 3,5" SATA disken zijn mogelijk. Streamen via een NAS of een PC met een netwerkshare is een kwestie van 5 min. setup en klaar. Ik gebruik de PCH icm met een NAS en een Gigabit Ethernet netwerk.

Heb jij ook een Popcorn Hour A-110?

Reviews door de redactie

Nee, ik heb geen haperingen ondervonden met streamen. Het eerste wat ik getest heb is Planet Earth 1080p Full HD.MKV. Heel soms loopt het geluid uit sync, de oplossing is een kwestie van op pause & play drukken.

In principe is de snelheid niet zo belangrijk maar de latency en zo wel. Ik kan me voorstellen dat je wel haperingen hebt met WiFi. Het apparaat heeft trouwens geen Gbit maar 10/100 Mbit. 100 Mbit koper is meer dan voldoende om te streamen.

Maximaal haalbare snelheden volgens NMT WIKI:
SMB: ~38Mbps
NFS: ~33Mbps
HTTP: ~42Mbps (same clip peaks at 47Mbps)
USB HDD: ~ 42Mbps
USB DVDROM (8x): ~42Mbps
Internal HDD: ~42Mbps

Zie : http://networkedmediatank.com/wiki/index.php/Main_Page

[Reactie gewijzigd door artmaster op 27 november 2008 14:58]

Ziet er goed uit..... Ik wil er ook 1 :)

[Reactie gewijzigd door ArCadE op 27 november 2008 14:02]

Heb je problemen ondervonden (haperingen) met het streamen van 1080P films over je Gigabit Ethernet netwerk?
Met een recente firmware heb je aan SMB genoeg voor zelfs de zwaarste bestanden. Ik had eerst MyIhome (http streaming) en NFS draaien, maar nu alleen nog samba, aangezien dat prima voldoet.

Setup is snel afgehandeld, maar HDMI handshake is soms wat nukkig. Een koude start en het is weer opgelost. Verder een super speler voor weinig euronen!
Heb jij de a100 of a110?
Als je zou moeten kiezen tussen de PCH A-110 en de Tvix, welke zou je dan kiezen......?

Ik heb 200 EUR betaald voor de PCH A-110 en 399 EUR voor de Tvix. Dus als ik zou moeten kiezen zou ik de PCH A-100.
Hey,

Waar heb je 200 betaalt? via de PCH site?

[Reactie gewijzigd door peak op 21 maart 2009 10:08]

Ik denk bij ibood. Deze hebben echter alleen 'tijdelijke' acties.
oke... net als 1dayfly ofzo... Nee, ik zie mijzelf niet elke dag op die site kijken... Dan maar via de PCH site. kost me nu omgerekend 190 euro :P
Had je nou maar wel gekeken 8-)
Vanmorgen net een gekocht voor 195 euro!