Popcorn Hour A-110 Review
Ik heb dit apparaat nu 1 week in gebruik. Opvallend is de gebruikersvriendelijkheid van het apparaat en de compleetheid van de verpakking.
De PCH A-110 speelt nagenoeg alles (zie specificaties website), bijv. MKV file met meerdere DD5.1 audio streams en NL ondertitels. ISO (DVD's) mounten en kijken is een fluitje van een cent.
Naast de PCH A-110 heb ik ook een Tvix 6500-A. In vergelijking met de Tvix is de PCH iets langzamer, maar is qua functionaliteit gelijk plus de mogelijkheid om online diensten te gebruiken, o.a. YouTube, Shoutcast en WebRadio.
Ik gebruik de PCH zonder harddisk, maar inbouw van 2,5" en 3,5" SATA disken zijn mogelijk. Streamen via een NAS of een PC met een netwerkshare is een kwestie van 5 min. setup en klaar....
Pluspunten
gebruikersvriendelijk complete verpakking incl. gold plated HDMI kabel speelt alle populaire formaten t/m 1080p prijs in NL 299 EUR / USA iets meer dan 200 EUR met verz.kosten+belasting online diensten: YouTube; Picasa; Shoutcast;Webradio zeer goede Firmware support in vergelijking tot andere NMT's maakt geen herrie ivm passieve koeling
Minpunten
relatief trage User Interface trage opbouw van online diensten er passen weinig regels in 1 scherm, dus browsen kost ook wat tijd ivm schermopbouw. design (persoonlijke smaak)
Eindoordeel
De PCH A-110 speelt nagenoeg alles (zie specificaties website), bijv. MKV file met meerdere DD5.1 audio streams en NL ondertitels. ISO (DVD's) mounten en kijken is een fluitje van een cent.
Naast de PCH A-110 heb ik ook een Tvix 6500-A. In vergelijking met de Tvix is de PCH iets langzamer, maar is qua functionaliteit gelijk plus de mogelijkheid om online diensten te gebruiken, o.a. YouTube, Shoutcast en WebRadio.
Ik gebruik de PCH zonder harddisk, maar inbouw van 2,5" en 3,5" SATA disken zijn mogelijk. Streamen via een NAS of een PC met een netwerkshare is een kwestie van 5 min. setup en klaar. Ik gebruik de PCH icm met een NAS en een Gigabit Ethernet netwerk.
Reacties (11)
In principe is de snelheid niet zo belangrijk maar de latency en zo wel. Ik kan me voorstellen dat je wel haperingen hebt met WiFi. Het apparaat heeft trouwens geen Gbit maar 10/100 Mbit. 100 Mbit koper is meer dan voldoende om te streamen.
Maximaal haalbare snelheden volgens NMT WIKI:
SMB: ~38Mbps
NFS: ~33Mbps
HTTP: ~42Mbps (same clip peaks at 47Mbps)
USB HDD: ~ 42Mbps
USB DVDROM (8x): ~42Mbps
Internal HDD: ~42Mbps
Zie : http://networkedmediatank.com/wiki/index.php/Main_Page
[Reactie gewijzigd door artmaster op 25 juli 2024 18:11]
[Reactie gewijzigd door ArCadE op 25 juli 2024 18:11]
Setup is snel afgehandeld, maar HDMI handshake is soms wat nukkig. Een koude start en het is weer opgelost. Verder een super speler voor weinig euronen!
Waar heb je 200 betaalt? via de PCH site?
[Reactie gewijzigd door peak op 25 juli 2024 18:11]
Vanmorgen net een gekocht voor 195 euro!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_exif()/u/79829/art.gif?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/2451/pacman2.jpg?f=community)