Samsung F700 Zwart Review

vegterb 27 november 2008, 1.046 views

Samsung F700 Zwart

Pluspunten

• Degelijk en functioneel
  • Snel in gebruik
  • Geen irritant pennetje
  • Overzichtelijk
  • Toetsenbord erg handig
  • Krasbestendig scherm
  • TV / Youtube kijken!

Minpunten

• Installatie van software
  • Geheugen voor SMS
  • Belopties moeilijk te bereiken tijdens bellen
  • Opnemen soms traag (te laat voor voicemail)
  • Ophangen lastig i.v.m. blokkeringen
  • Telefoon hangt soms
  • Rare geluidjes tijdens bellen bij wissel of sms
  • Foto's maken is erg moeilijk

Om mijn beoordeling van deze telefoon te onderbouwen zal ik dezelfde indeling gebruiken als hierboven staat.

Algemene beoordeling
Over het algemeen is dit een goede telefoon, maar wel een waar je aan gewend moet raken en waar je mee moet kunnen werken. Ik heb de telefoon gekocht omdat ik graag 'normaal' wilde kunnen internetten zonder het gebruik van een irritant pennetjes, wat je weer kwijt kunt raken. Samen met HSDPA van Vodafone was dit de beste telefoon op de markt.

Bereik
Hangt natuurlijk erg af van de provider, maar telefoon technisch niets op aan te merken. Er wordt moeiteloos geschakeld tussen GSM, UMTS en HSDPA. Een probleem met de connectie is echter zodra je je telefoon voor internet op je laptop gebruikt en je gaat bellen en verbreekt vervolgens de verbinding met internet via je laptop dan wordt het gesprek ook opgehangen.

accuduur
Internetten vreet stroom, dan mag je blij zijn als je er een dag mee kunt doen, full time internetten zit er dus niet, maar dat houden je handen ook niet vol. Vaak ben ik te lui om op te laden of vergeet ik het, dus voor mij is de accuduur iets aan de korte kant, maar nog steeds erg goed in verhouding met andere telefoons.

gebruiksgemak
Over het algemeen zeer goed. menu is duidelijk en eigenlijk kan iedereen hier goed in navigeren. geen onduidelijk pictogrammen, gewoon waar het op staat. Duidelijk en functioneel zonder te veel poespas. Het is wel zo dat bij internetten sommige mensen gefrustreerd kunnen raken omdat het te lang duurt, iets niet geladen kan worden of een link niet aan te klikken is.

Ook ben ik er niet helemaal achter waarom alle gedownloade programma's in de map 'Games' terecht komen. Er hadden wat meer knopjes op gemogen voor opnemen e.d. want het is een fantastische telefoon, maar bellen is iets waar deze geen ster in is. Geluid klinkt op zich goed, maar krijg rare piepjes bij een wisselgesprek of sms.

Bouwkwaliteit en afwerking
De telefoon kan veel hebben en het scherm heeft een fantastische bescherming, hier komen dan ook vrijwel nooit krassen op. Zelfs met sleutels in je broekzak, allemaal geen enkel probleem. Afwerking is gewoon goed, degelijk en functioneel.

Overige informatie
Al met al een goede telefoon, maar kent wel zijn beperkingen.

Heb jij ook een Samsung F700 Zwart?

Mijn vriendin heeft deze telefoon ook en wat ik ook zeer slecht vind is het feit dat de instellingen echt "all over the place" staan, ik zoek me steeds rot naar een optie die normaal op een vrij logische plaats zou moeten staan en daar dan niet staat. Het touchscreen is dan wel weer aardig, alleen het scrollen weer niet...niet nauwkeurig genoeg om fijn door de contacten te scrollen. Wat ik ook niet snap is dat je de telefoon voor Internet-gebruik speciaal hebt gekocht...de browser is niet bepaald goed en het interface nodigt er ook niet speciaal voor uit. Waarom dan geen pda of iPhone?

[Reactie gewijzigd door vgroenewold op 27 november 2008 16:17]

Waarom niet? De F700 is toch al vrij oud, dus zal een stuk voordeliger zijn, prijstechnisch.
Wat de interface betreft, schat ik in dat je geen Samsung hebt? Wat jij omschrijft is namelijk precies wat de meeste mensen als eerste voelen wanneer ze van een Nokia of SE af komen, wanneer ze voor het eerst met een Samsung beginnen. Hetzelfde geldt voor bijv. het lastige ophangen door blokkeringen. Bij bijv. een U600 kom je dezelfde problemen tegen.
Het zijn gewoon van die Samsung-ideeŽn die anders zijn dan die van andere telefoonfabrikanten.

[Reactie gewijzigd door RaJitsu op 28 november 2008 00:52]

Heb de F700 al een tijd, en was al behoorlijk lang aan het zoeken. De Iphone was er toen ook nog niet, maar had de Iphone sowieso niet genomen. Als ik zie wat voor problemen mensen er mee hebben en dan dat menu. Nee, sorry.. niet voor mij.

Wat betreft internetten, ik vant dat ideaal gaan. Zou niet weten hoe het anders zou moeten. Daarbij heb ik Opera Mini geinstalleerd wat vaak nog net wa beter werkt en meer pagina's kan laden. Wat ik soms wel mis is dat ik niet alle pagina's kan laden. Zoals www.traphic.nl te groot is.

Ik vraag me af wat je bedoeld met "de interface nodigt er ook niet speciaal voor uit".

Waarin ik het met je eens ben is dat het scrollen op een Iphone beter werkt dan op deze telefoon, maar om daar nou een telefoon voor uit te kiezen. Daarbij... type ik makkelijker en sneller een sms of een e-mail met het toetsenbord :P
een paar tips voor het gebruik van de telefoon zelf:

het ophangen kan je doen via de uitknop door die 1 keer kort in te drukken hang je op
die rare geluidjes tijdens een gesprek kun je uitzetten door menu > instellingen > oproep instellingen > alle oproepen > signaal bij oproep > uit

verder vindt ik het best wel herkenbaar vooral die accu die veel te snel leeg gaat!
en zou je misschien kunnen kijken of jij toevallig bij de camcorder kan instellen dat die opneemt tot het geheugen vol is, ik kon dat wel maar na een reparatie door samsung (aan iets compleet anders) kan die dat ineens niet meer! en nou ben ik benieuwd of ik me nou vergis of het wel kon en niet meer kan of dat het nooit gekunt heeft :?
Bedankt voor de tip! Heb die irritante dingen ook niet meer. Zal het ophangen eens proberen via de uit knop. Het probleem was namelijk dat als ik op wil hangen, maar ander hangt net iets eerder op dat ik dan ineens mijn kalender of tijd weg haal van het begin scherm o.i.d.

Wat betreft jou vraag over het opnemen. Klopt, onder opties en dan opnamestand kan ik instellen of ik tot het limiet wil gaan van een MMS of "voor volledig geheu". Typisch dat dat weg is.

Wat ik me af vroeg, als de telefoon op toetsenblokkering staat en ik wil opnemen kan dat niet, vrij logisch. Maar eerst de telefoon er vanaf, wacht tot de melding "blokkering opgeheven" weg is. (die bij mij soms 2x verschijnt) Dat blokkeringsschuifje werkt niet erg lekker.

[Reactie gewijzigd door vegterb op 28 november 2008 09:25]