Specificaties 1,54" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Omate TrueSmart Zwart Review

Evert-Jan1984 11 januari 2014, 325 views

Omate TrueSmart Zwart

Pluspunten

• Goed horloge 2.0 concept
  • Geen ringtone nodig, trilt aan je pols.
  • prijs
  • micro SD kaart
  • micro SIM kaart
  • wasbaar onder de kraan

Minpunten

• wordt snel vies
  • geen video bellen, want de camera zit aan de zijkant.
  • korte accuduur met bluetooth headset.
  • geen goede charging cradle beschikbaar.
  • Horloge gezichten niet klaar.

Ik ben zeer tevreden met de Omate als horloge 2.0
Als smartphone werkt het niet praktisch genoeg en lijdt hij aan een middelmatige microfoon, maar als een back-up telefoon werkt het.

Ik ontving mijn Omate net voor kerst en draag hem sindsdien. Ik heb hem gedragen ​​tijdens het mengen van 60 zakken cement, het fijne poeder was funest voor mijn stofzuiger, maar niet voor de Omate. Dit is geen "clean room" review. Ik deed geen moeite om hem droog of schoon te houden, gewoon gewassen met water en zeep als hij vies was.
In het pakket dat ik kreeg zat een mooie transparante case met daarin... noppenfolie. ;).
De Omate wordt geleverd met Android 4.2, 512mb ram, 1.27GB vrij intern geheugen, een extra batterij, extra schroeven en een "oplaad case", maar geen oplader.
Ik installeerde de googleplay store en al mijn apps op een 8 GB class10 microSD en ze werken allemaal, maar sommige instellingen zijn onmogelijk te bereiken want het horloge heeft geen instellingen knop.

Het horloge:
De bouwkwaliteit is goed , stevig en stijlvol. Aan de zijkant zitten de camera, power-knop en een programmeerbare knop om u terug naar de launcher/homescreen te gaan.
Het polsbandje trekt stof aan als een gek, maar je kunt hem gewoon wassen zoals je je handen wast. De rand tussen het scherm en de behuizing heeft teveel lijm en trekt stof aan, maar dat is niet erg zichtbaar. Twee van de rugplaat schroefgaten gingen kapot zonder enige moeite. Het extra luik aan de zijkant om de micro-SIM te laden is raar, waarom kan niet alles via de achterplaat geplaatst worden? Over het algemeen voelt en ziet het horloge eruit als een veel duurder horloge.

De batterij:
Op een volledige lading haalt de Omate 4 uur met TOMTOM navigatie, ik probeerde dit de eerste dag en het werkt geweldig.
Met een Bluetooth 3.0 headset aangesloten haalt de Omate 2 uur.
Bij "Normaal" gebruik haalt mij Omate ongeveer 24 uur, met het energieverbruik gelijkmatig verdeeld tussen android, netwerk en WIFI. Een betere energiebesparende app zou zeer welkom zijn.

Het scherm:
Het is goed, opvallend helder en duidelijk, maar te klein voor het toetsenbord. Het touchscreen werkt goed, tijdens het typen krijg ik alleen de nijging om mijn vingers te slijpen, het duurt gewoon een tijdje om te wennen aan het toetsenbord en om de timing en gebaren onder de knie te krijgen.
Het scherm is ook zeer krasbestendig omdat het saffier is. Ik heb inmiddels wel een krasje en een klein stukje beschadigd. Mijn vingerafdruk is duidelijker zijn dat deze schade. Vergeleken met gorilla glas is het saffier beter maar in vergelijking met een hoge kwaliteit saffier horloge slechter. Over het algemeen is het scherm in evenwicht met de behuizing.

Het laadstation :
De cradle voelt meer als een laatste redmiddel is dan een eindproduct, hij houd horloge niet in een betekenisvolle positie, meestal valt de Omate op zijn (beschermde) gezicht tijdens het laden. Oorspronkelijk zou de Omate een magnetische clip laadkabel krijgen maar ik denk dat dat ontwerp te veel "rounded corners" had voor de advocaten.
Ook ontbreekt er een nachtkasthouder en carkit.
De korte levensduur van de batterij wanneer ik een bluetooth hoofdtelefoon op heb, betekent dat ik het horloge moet afdoen en in de lader moet klikken.

De software:
Het horloge voelt zich snel en goed, maar is onvolledig en moeilijk te configureren naar mijn smaak. Ieder zal u een "gouden pad" moeten vinden dat uw favoriete horloge gezicht.
Het probleem is dat de horloge gezichten komen in de vorm van app's , niet als Lockscreens. Om mijn favoriete horloge gezicht te configureren moet ik: Het lockscreen uitschakelen, geen gebruik maken van de "OUI 2.0" skin, de "terug" knop direct naar de launcher instellen en mijn favoriete horloge gezicht app starten.
Als resultaat kan ik geen practisch gebruik maken van widgets, maar ik zie mijn favoriete horloge gezicht als ik op de powerknop druk. (Of met met mijn pols schud).
Deze horloge gezichten zijn nog niet klaar, de tijd en datum werkt maar de alarm, mail, telefoon en berichten icoontjes zijn statische achtergrond, de getallen en indicaties koppen niet en erop klikken doet niets. ook is niet te configureren of het berichten icoontje en getal staan voor: sms, whattsapp of notificaties.

Over het algemeen is de Omate "good value for money", Het kostte me ongeveer 200 euro en ik ben erg tevreden.
Als ik een Bluetooth koptelefoon aansluit is dit horloge compleet als telefoon. Maar het scherm is te klein om echt te kunnen typen.
Het is een geweldig horloge 2.0 maar geen geweldige smartphone. Maar nog belangrijker is dat de Omate alles kan wat een smartphone beter kan. Ik check mijn 5" telefoon geen 20 keer per dag, ik check mijn horloge als hij trilt voor e-mails , apps, nieuws ( apps). Ik antwoord/ browse op mijn 5" 1080P smartphone.

Omdat de Omate aan je pols zit voel je hem trillen, dus een ringtone is overbodig geworden. Dit zorgt ervoor dat ik niet meer naar ringtones luister en rustig mijn muziek kan luisteren zonder onbewust te luisteren naar mijn ringtone.

Heb jij ook een Omate TrueSmart Zwart?