Specificaties 27" • 1920x1080 • 75Hz • AH-IPS • 5ms - Bekijk alle specificaties

Asus Designo MX279H Zilver, Zwart Review

Howie14 11 januari 2014, laatste update op 27 maart 2014, 2.361 views

Asus Designo MX279H Zilver, Zwart

Pluspunten

• Design
  • 2 hdmi ingangen
  • Wordt geleverd met hdmi naar dvi kabel, vga kabel, analoge input kabel

Minpunten

• Menu bediening
  • Speakers

Ongeveer een maandje in bezit, wat meteen opvalt is het design. Deze is zeer fraai, dus mocht je een scherm willen die er ook goed uit ziet dan is deze een goede keuze. Verder weegt het scherm ook bijna niks voor mij gevoel, dus is het makkelijk te verplaatsen. De max. scherm resolutie is full hd, wat voor mij prima is maar voor andere misschien wat te weinig is voor een 27" scherm. Daarnaast is toch wel een smal zwarte bezel rondom het scherm, dus niet de gehele voorkant is een en al display. Dit is verder niet storend en 's avonds merk je dit geen eens als je bijvoorbeeld een film aan het kijken bent.

Het scherm heeft verschillende automatische instellingen betreft contrasten en modus. Ik heb hem eigenlijk altijd gewoon op standaard staan. Bij de ene modus zijn de kleuren iets feller dan bij de andere, wat voor mij neer komt op persoonlijke voorkeur. Daarnaast zijn er nog instellingen voor als je foto's of documenten wilt printen, dan laat het scherm het met een omlijning 1 op 1 zien. Ik heb het verder niet echt gebruikt en denk het ook niet te gaan gebruiken in de toekomst, maar het is altijd handig om te hebben.

Er zitten recht onder aan het scherm bedieningsknoppen, deze zijn touch gevoelig. Het is niet altijd even handig om het scherm hiermee te bedienen. Een afstandsbediening zou eigenlijk hierin een uitkomst zijn, helaas is die niet inbegrepen en heeft het scherm hiervoor ook geen ontvangst om dat mogelijk te maken. Achter heeft het scherm ingangen voor 1 vga, een analoge input voor input van je telefoon of mp3 speler en 2 hdmi ingangen. Het scherm herkent automatisch wanneer een apparaat aangaat en schakelt dan ook over naar de juiste hdmi input, wat weer een pluspunt is. Tot slot is de stroomvoorziening met een externe adapter voorzien, deze is niet al te groot en voor mij niet storend.

Het geluid uit de speakers is niet echt luid, maar dat is ook niet verwachten van zo'n een plat scherm. Gewoon een aparte speakers nemen voor goed geluid. Helaas al 1 dode pixel rechts onderin, gelukkig is dit bijna niet te zien en heb ik er geen last van. Voor mij is het te veel moeite om het terug te sturen en een tijd geen scherm te hebben.

Heb jij ook een Asus Designo MX279H Zilver, Zwart?

Meer advertenties

De zwarte rand met geen output is waarschijnlijk weg te halen door scaling in de drivers van je videokaart aan te passen.
Het is echt een rand om het scherm heen, net zoals je dat bij een telefoon hebt.