Specificaties 27" @ 1920x1080 (AH-IPS, 5ms) - Bekijk alle specificaties

LG IPS277L-BN Zilver, Zwart Review

Dannydekr 7 januari 2014, 2.937 views

LG IPS277L-BN Zilver, Zwart

Pluspunten

• Mooie accurate kleuren
  • Goede contrastratio/brightness
  • Mooi design

Minpunten

• Backlightbleeding
  • Bouwkwaliteit
  • Menu(knoppen)

Heb de monitor voor 239 aangeschaft, een zeer nette prijs voor een 27"IPS monitor. Hierdoor was ik echter meteen een beetje sceptisch over de kwaliteit. Achteraf bleek dit grotendeels onterecht, ondanks het feit het niet de beste kwaliteitsmonitor is die je kunt krijgen is het voor de prijs beter dan acceptabel.

Positieve punten
Het formaat is een verademing. Voorheen altijd een 23"gewend. 1080p is wel wat aan de lage kant voor een 27" monitor, maar voor mij persoonlijk goed genoeg. De kleurweergave is uitstekend, meteen out of the box ziet het er vrijwel perfect uit (heb een gekalibreerde Dell U2311H IPS welke er naast staat ).

Het enige dat ik heb aangepast was de helderheid/response tijd (middel). Ik heb tevens de energiebezuiniging-functies uitgezet omdat dit ten koste ging van al het mooie aan de beeldkwaliteit.

Er was ook wat ophef over de rand. LG beweerde in het begin dat er geen rand was, maar dit bleek niet waar. Ook al is de rand geen 1.3mm, ik vind het nog steeds een zeer dunne rand welke mooi overloopt in het design. Het design is sowieso erg mooi als je het mij vraagt.

Nadelen
Mijn grootste nadelige punt is de backlight bleeding linksonder, welke heel erg aanwezig is. Niet storend bij normaal gebruik, maar wel merkbaar op zwarte achtergronden.

Daarnaast heb ik wat aan te merken op de bouwkwaliteit, aangezien de monitor een kleine afwijking blijkt te hebben waardoor hij niet helemaal recht op de standaard staat maar enkele graden afwijkt naar links. Dit merkte ik alleen doordat ik een tweede monitor heb welke wel helemaal waterpas is en ze dus niet strak tegen elkaar kunnen staan, anders had me dit niet opgevallen vermoed ik.

Het menu is ook niet echt mijn ding. De touch-knoppen zijn niet heel gevoelig en in het donker is het lastig te bedienen en zul je vaak misdrukken. De monitor staat ook niet heel stevig op z'n voet dus zal je tijdens het bedienen van het menu merken dat je monitor flink beweegt.

Samenvatting
Voor de prijs die je betaald krijg je een zeer goede 27"monitor met een mooi design. Verwacht geen topkwaliteit, maar ga uit van bovengemiddeld goede kwaliteit in zijn prijsklasse. Als je een groot en strak ontworpen scherm wilt met zeer mooie kleuren een goede contrastratio en helderheid, zul je hier ongetwijfeld veel plezier mee hebben.

Als je bouwkwaliteit belangrijk vindt en een ontzettende hekel hebt aan backlightbleeding hebt kun je beter voor het duurdere segment gaan.

Heb jij ook een LG IPS277L-BN Zilver, Zwart?