Specificaties 25,5" @ 1920x1200 (WUXGA) (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster 2693HM Zwart Review

Themba 25 november 2008, 1.109 views

Samsung Syncmaster 2693HM Zwart

Pluspunten

• Groot
  • Pivot
  • Geen backlight bleeding

Minpunten

• Voet beetje instabiel
  • Voor sommigen te groot

De Samsung Syncmaster 2693HM

Eerste indruk:
Bij het zien van de doos, realiseer je je plotseling veel beter hoe groot 25.5’’ eigenlijk is. Ik kreeg de monitor voor mijn verjaardag. Ik wilde deze graag hebben, omdat ik in de plaatselijke elektronicaboeren had ondervonden dat de Samsung betere beeldkwaliteit had dan bijvoorbeeld de Iiyama.

Featureset:
Ik vond de featureset goed, niet overdreven uitgebreid, maar meer dan voldoende voor de dagelijkse gebruiker. Voor precieze specificaties kun je natuurlijk de Samsung site checken, maar hier een lijstje van de (voor mij) belangrijkste features:
1. Full HD met 1920x1200
2. Groot met 25,5’’
3. Pivot functie
Enigszins jammer is het wel dat er geen cablemanagment systeem is, maar dit is ook wel weer te begrijpen, omdat de kabels snel in de knoop zouden raken met de pivot-functie.

Kleurweergave:
Hier kan ik betrekkelijk kort over zijn. De monitor heeft betere kleuren dan mijn vorige monitor (een 21,5’’ Trinitron CRT). Jullie zullen wel denken dat ik gek ben, maar de CRT was al oud en de kleuren waren niet echt top meer. Met deze monitor worden alle kleuren weer goed weergegeven. Met behulp van de Lagom LCD-test vond ik dat de kleuren goed weergegeven werden.

Contrast en helderheid:
Fantastisch, de helderheid staat in het begin wel veel te hoog op 100, maar rond de 60 is het contrast goed en de helderheid mooi. Bij een te hoge helderheid krijg je bijna het gevoel dat je een lamp in kijkt. Verder ben ik geen professionele fotograaf of photoshopper en hoef ik dus geen überperfecte kleurweergaven te hebben.
Er is ook geen backlight bleeding te zien. Misschien in een volledig donkere kamer met een volledig zwart scherm, maar ik merk het niet. Zwart is zwarter dan het zwart op mijn CRT.

Ghosting:
Geen. Bij geen enkele monitortest of First person shooter kon ik ook maar enige ghosting waarnemen.

Pixeldefecten:
Geen aanwezige pixeldefecten.

Bouwkwaliteit en afwerking:
De voet heeft af en toe een wiebelige indruk. Met een redelijk stevig bureau hoeft dit echter geen problemen te geven. De voet kan 350 graden gedraaid worden en er is dus een pivot-functie aanwezig. Ook zijn er voldoende hoogteverstelmogelijkheden en tiltmogelijkheden.
De knopjes zijn geen knopjes, maar touchdingen. Enige nadeel hiervan is dat je ze niet kunt zien of voelen. De voeding maakt geen geluid.

Prijs:
Heel goed voor wat je ervoor krijgt. Het is betaalbaar en je krijgt er veel scherm voor terug met veel functies.

Conclucie:
Prachtig scherm voor een goede prijs. Zeker aangeraden

• ASUS EAH2900XT
  • Windows XP

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 2693HM Zwart?

Google imagesearch?

Verder prima review, dat cable management is wel mogelijk hoor in combinatie met pivot, zie Dell.

Hangen de snoeren nu dan in het zicht?

[Reactie gewijzigd door BeQuietAndDrive op 26 november 2008 11:49]

Had je dode/luie pixels en of subpixels, want ik ben van plan om de Samsung Synchmaster 2493HM aan te schaffen.
Maar ik twijfel nog over pixelgarantie voor een jaar.
Volgens mij staat er vrij duidelijk:

Pixeldefecten:
Geen aanwezige pixeldefecten.

;)
Sorry over heen gelezen, nette review! ;)
Foto's volgen nog. Ik moet nog even kijken hoe ik ze ga downsizen, wsl met photoshop.