Specificaties Radiogestuurde muis en 5.600dpi sensor - Bekijk alle specificaties

MadCatz Cyborg R.A.T. 9 Review

Beat The Best 7 januari 2014, laatste update op 7 januari 2014, 805 views

MadCatz Cyborg R.A.T. 9

Pluspunten

• eigenlijk alles
  • Bouwkwaliteit
  • Accuduur
  • Vormgeving
  • Snelheid
  • Preciesheid
  • Drivers

Minpunten

• Software
  • Accu raakt leeg
  • geen opberg doosje voor de extra opzetstukjes

Na de muis nu 6 maanden in gebruik te hebben, toch maar eens tijd voor een Review.

Ik ben erg tevreden over de muis, wel twijfel ik of ik niet beter de Rat 7 had kunnen doen, aangezien de accu's/batterijen toch nog wel eens vervelend kan zijn.

De muis doet het uitstekend, is erg precies, dus danig precies dat wanneer ik mijn Externe Hardeschijf (Western Digital Password)op mijn buraublad heb liggen, mijn Cursor gaat bewegen.

Het kompleet kunnen aanpassen van de muis, is geweldig. je hebt van allerlij opzet stukjes, je hebt pink en duim steun extra gewichten en de schroevendraaier zit als in de muis.
In het begin zal het even zoeken zijn wat jij het meest fijn vind, hoe de muis nou precies werkt.

De software die erbij zit valt me eigenlijk tegen, maar ook weer niet.
ik vind het jammer dat ze er verder weinig software bij gedaan hebben, wat ook logisch is omdat het ook echt een muis is en geen halve disco.
de Drivers en stuurprogramma's zijn standaard al op je PC geinstalleerd, je hoeft verder geen extra drivers te instaleren, Plug and Play.

het enige nadeel wat ik eigenlijk kan bedenken, is dat IK het vervangen van de Accu nog wel eens wil vergeten en er dan achter kom dat de accu leeg is.
de muis gaat knipperen wanneer de accu bijna leeg is.
toch overkomt het mij dat je midden in een game zit en de muis valt in eens uit, als je dan net geen licht aan hebt staan, of vette handen hebt van bijv. chips is het eruit halen van de accu, en het plaatsen van de 2e accu toch nog wel eens een klusje kan zijn. vaak resulteerd dat dan ook in een Death en ben je te laat.

Heb jij ook een MadCatz Cyborg R.A.T. 9?

Zelf heb ik de RAT7 en ik wilde eigenlijk de 9 maar als ik het zo lees ben ik toch blij dat ik de 7 heb.

Het enige waar ik last van heb is dat het aluminium aan de onderkant iets verbogen is dus wiebelt hij af en toe.
haha, jah ik zit soms midden in een game en dan valt hij uit.
het is heel makkelijk op te lossen.
de oplader is sneller klaar met opladen als jij met leegmaken van de accu. dus wanneer de oplader klaar is, groen lampje, dan verander je de accu. alleen ik vergeet dat nog wel eens!

Fuck it Shit happens.

we weer een reden om dood te kunnen gaan, jaaah ik moest mijn baterij evrvangen *uch*
Ik had zelf onlangs de mmo 7 gekocht maar kon totaal geen lekkere pasvorm vinden, het lekkerste was zonder achterkantje erop voor mij. Heb hem zelf weer terug naar de winkel gebracht. Verder vond ik de software erg slecht gedaan, je kan de shift en dpi settings knoppen niet eens aanpassen en je kan geen vertraging in je macro's maken. Voor de gemiddelde gebruiker mischien prima maar die kopen geen muis van 100+ euro.

Ik had trouwens wel opberg voor de extra stukjes in het doosje van de nogal mooie verpakking, gewoon netjes beschermd met schuim.

Prima review, je bent alleen draadloos vergeten erbij te zetten als voordeel?
haha, het is geen muis voor mensen met hele kleine handen.

ik heb het wel voor elkaar gekregen om alle knoppen in te kunnen stellen, maar denk dat ik dat DMV ander programaatje heb gedaan.

maja daarom software is matig.
het verhaal heeft een staartje gekregen.

nadat ik een defect had in de muis heb ik hem ter reparatie opgestuurd als RMA, met daarbij het verzoek de muis om te wisselen voor de R.A.T 7 IVM de faalende accu.

heb deze daarna ook gekregen na 2 handgeschreven brieven gestuurd te hebben is het gelukt en heb ik een nieuwe factuur plus muis gekregen/geruild.

de Rat 7 daarin tegen is precies het zelfde als de Rat 9 enkel je hebt geen accu's en je zit vast aan een draad.

geen faalende verbindingen of lasers meer, nu een goed werkende muis.
oke wat zeuren er zo veel mensen over die accu wat boeit het je bent aan het game je voelt chit hij is leeg 1 to 2 sec en hij is omgewisseld
Ben ik het niet mee eens.
Ligt eraan hoe je instelling is en verwachtingen zijn van een muis van 100

Zo wie zo blijft een muis met accu/batterij iets waar je actief mee moet blijven met opladen of opgeladen houden. ik als persoon ben redelijk chaotisch en hou dat dus niet op orde.
met andere woorden ik stoor me er aan als ik de batterij moet vervangen wanneer het me niet uitkomt(wat dus elke dag 1 keer was) omdat ik vergat s'ochtens als ik gebruik maakte van de pc de batterij even om te wisselen.

de muis verder is geweldig.

[Reactie gewijzigd door Beat The Best op 16 augustus 2014 00:16]