Sony Xperia Z1 Wit Review

izzet3838 6 januari 2014, laatste update op 6 januari 2014, 1.626 views

Sony Xperia Z1 Wit

Pluspunten

• Goede camera
  • Steekt goed in elkaar
  • Gebouwt uit dure materialen( glas,ijzer)
  • Waterdicht
  • Heel snel ui

Minpunten

• Slechte kijkhoeken

Ik heb de xperia z1 nu al zo een 3 weeken en denk dat ik hem al lang genoeg heb gebruikt om een review te schrijven ik zal deze review ook bijvullen met andere foto's enz.
En ook met eventuele test resultaten die jullie mij mogen stellen.

Ik ga beginen bij de bouw van het toestel.
Het toestel is werkelijk waterdicht.
Dus niet zoals bij bv. De galaxy s4 active die eigenlijk tochwel water doorlaat.
De gsm heeft een duur design hiermee bedoel ik dus dat de glaze achterkant en de metalen randjes er echt voor hebben gezorgt dat de gsm echt aanvoeld als een dure gsm van zijn prijswaarde.
Een nadeel is wel dat hij best wel zwaar is.
Maar dit stoort niet zo heel veel enkel de eerste dagen was dit eventjes wennen.
De poortjes gaan wat makkelijker open dan bij de xperia z.
En ik gebruik mijn oortjes ongeveer 1,5 uren per dag.
Dus dat de headphone jack geen klepje heeft vond ik wel leuk.

Snelheid,ui,...
Het ui van sony is flink verbeterd en de xperia themes (enkel op android 4.3) zijn ook wel een leuke aanvulling.
Het ui werkt super vlot en heeft geen enkele lag.
Het werkt snel en soepel en dus veel beter dan het touchwiz ui op bv. De note 3.
Hij heeft de snapdragon 800 processor en draait op 2,2 ghz met vier cores dus het toestel werkt makkelijk en zonder aarzeling.
Gaming

De games werken Goed en natuurlijk is met de snapdragon 800 het gamen geen probleem (hier komen screenshots van)

De camera
Een 20,7 mp camera met 3x optical zoom het optish zoomen gaat goed tm. 2x waarvan de kwaliteit bijna niet afneem maar op 3x is de kwaliteit toch een stuk lager.

Geluid:
Het geluid is ongeveer gelijk aan dat van de andere high emd smartphones
Gelieve dingen waarvan jullie willen dat ik ze review te reageren.

Accuduur:

Ik heb dit 3 sterren gegeven en dat komt door de volgende redenen:
-bij het gamen zeker bij 3d games (gta,asphalt,...) loopt de baterij letterlijk leeg
-als de helderheid op het minumum staat (wat best wel bruikbaar is in huis) nam bij mij 50 minuten surfen minder dan 20% baterij in beslag.
Terwijl als de helderheid op het midden staat 50 minuten surfen al gemakelijk 50-60 percemt gebruikte
En op de maximum helderheid al gemakelijk 80%

Ik laad hem elke nacht op en had hem met volle accu en wifi en netwerk aan thuis gelaten 5 accounts die continu synchroniseren
Stamina mode stond uit dus mijn wifi en accounts waren echt de hele tijd bezig
En mijn z1 had vanaf rond 10 uur s'morgens to 11 uur s'avonds tot mijn verbazing maar 13% baterij gebruikt

Conclusie: on screen time en gaming loopt de baterij leeg stand by heb je echt een geweldige baterijduur

Deze was wel veel beter dan die van de xperia z

En net iets slechter dan op mijn galaxy s3 (in hoge helderheid en on screen dan)

Antutu score (ik kijk zelf niet echt naar benchmark eesultaten maar ja misschien zijn er bij die dat willen)

Andere afbeeldingen:

Zie hier de kijkhoeken (de helderheid staat op max)

Ja kijk goed op de foto hierboven staat het scherm aan en de helderheid op het maximum

Screenshot vam gta san andreas (hij paste niet op de pagina in volle resolutie dus het moet zoo)

Natuurlijk zijn de bovenstaande dingen en de o derstaande punten mijn mening bv. Design en gebruiksgemak kan heel anders zijn voor iemand ander bv. Kleinere handen, haat te felle hoeken in een gsm,...
Voel je vrij om jou mening ook aanbod te laten komen in de vorm van een reactie

Heb jij ook een Sony Xperia Z1 Wit?

Reviews door de redactie

ijzer.... :+

[Reactie gewijzigd door Morress op 7 januari 2014 00:31]

Wat kan ik mij ergeren aan dit soort reviews, gelukkig zijn er ook nog mensen die er grapjes over willen maken. :)

Ontopic:
Verder is het een leuke review van iemand die de verdere details niet heeft opgezocht. Het geeft in ieder geval een goed beeld van het toestel in huis, tuin en keukengebruik.
De astronomische hoeveelheden spel- en grammaticafouten stellen mij ook niet echt tevreden.
Ik heb ook nog een aanmerking, afgezien van alle spellingsfouten. Heb je zelf de Galaxy Note 3 ook gehad? Ik heb deze namelijk ook en ik heb helemaal geen problemen met de Touchwiz UI, deze loopt gewoon snel en soepel.
heb deze uitgetest deze loopt spoepel maar is te traag
De note 3 is bv. Veel sneller met cyanogenmod
Dan dat die is op de stock rom
Ja dat zal ik ook niet ontkennen, dat jij op bijv een custom ROM al Cyanogenmod beter loopt als het een stabiele versie is. Alleen dan moet je er dit wel bij vermelden, want Touchwiz valt alles mee.
Volgens mij is dat wel zelfsperkend voor een tweaker dat 2 toestellen met dezelfde processor en ongeveer dezelfde specs even snel gaan draaien op dezelfde custom rom :)

[Reactie gewijzigd door izzet3838 op 7 februari 2014 16:58]