Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 8.200dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Corsair Vengeance M65 Performance Wit Review

Thorsten Luzius 6 januari 2014, 715 views

Corsair Vengeance M65 Performance Wit

Pluspunten

• Ligt fijn in de hand
  • Degelijke kwaliteit
  • Werkt uitstekend
  • Handige knoppen

Minpunten

• Niet handig voor mensen met kleine handen
  • Link naar stuurprogramma download werkt niet
  • Materiaal naast sniper-button verzamelt vet

Ik heb deze muis van mijn vriendin gekregen voor kerst omdat mijn oude muis het begon te begeven na een aantal jaar. Ik heb er nu een tijdje mee gespeeld, vooral mee gegamed en ik ben er zeer tevreden over.
In de verpakking zat uiteraard de muis, een soort van handleiding met een vermelding van een website van corsair om het stuurprogramma te downloaden en een garantiebeschrijving die verteld dat je bij disfunctioneren het product moet terugsturen naar Corsair.

Ergonomie
Hij ligt heel fijn in de hand, alleen is het een redelijk grote muis. Ik denk dat hij niet echt geschikt zou zijn voor mensen met kleine handen. Heb zelf redelijk grote handen waardoor hij nagenoeg perfect zit. Alleen die speciale sniper-button zit niet helemaal onder de duim als je hem normaal vast hebt.

Functionaliteit
Geen enkel probleem ondervonden tot nu toe bij het gebruik van de muis. Doordat er bovenop de knopjes zitten om je eigen ingestelde dpi te bepalen kun je snel en handig switchen. Ook is in te stellen wat de dpi is als je de sniper button induwt. Dit kan gebruikt worden voor het kort durende precisie werk. Verder werkt hij zoals die moet werken. Klein minpuntje is dat je de rechter muis knop redelijk makkelijk per ongeluk indrukt omdat deze best gevoelig is.

Precisie
Weinig over te vertellen. Hij werkt zo precies zoals je zelf instelt en kunt alles snel aanpassen.

Vormgeving
De vormgeving is goed, hij ziet er strak uit en de blauwe led onder het scrollwiel is een leuke extra.

Bouwkwaliteit
De muis voelt solide aan en is makkelijk beweegbaar. Doordaat je onderin de gewichtjes kunt weghalen is ook nog het gewicht wat je fijn vind aan te passen. Minpuntje is het materiaal wat gebruikt wordt rondom de sniper-button. Zie dat er nu al wat huidvet zit en dat haal je niet zo makkelijk weg omdat er een ruw oppervlakte is.

Drivers en ondersteuning
De enige driver is het stuurprogramma waar je naar wordt verwezen vanuit het papiertje wat in de doos zit. Raar genoeg werkt alleen de site niet meer waar je naar verwezen wordt. Heb het programmatje zelf gedownload door naar de site van corsair te gaan, de muis op de zoeken en daar bij downloads te kijken. Verder is het programma makkelijk in gebruik en is er ook niet veel aan op te merken.

Ik vind de prijs voor deze muis goed aangezien het een degelijke muis is en ik denk dat hij ook lang mee gaat en dat er met veel plezier gebruik van wordt gemaakt. :)

De sniper button is trouwens gewoon rood, maar heb foto's met mijn telefoon genomen zonder erg goede belichting.

Heb jij ook een Corsair Vengeance M65 Performance Wit?

kan je de Led bij het scroll weel aanpassen?
Ja. Je kunt in het programma kiezen om hem aan of uit te zetten.
Ja maar kan je hem ook bijvoorbeeld rood of groen maken
oke niet dat ik het erg vind maar wilde ik gewoon even weten