Manhattan Stealth Touch Mouse Review

NoUseWhatsoever 6 januari 2014, laatste update op 20 januari 2014, 231 views

Manhattan Stealth Touch Mouse

Pluspunten

• Aantrekkelijk vormgegeven
  • Koppelt gelijk en is klaar om te gaan

Minpunten

• Lijkt input lag te hebben
  • Onbetrouwbaar (klikt en scrollt niet altijd)

Ik zal deze review nog uitbreiden nadat ik hem meer getest heb, maar na de eerste dag gebruik kom ik eigenlijk tot de conclusie dat ik hem niet verder kan en wil gebruiken.

De muis ziet er goed uit en voelt goed en stevig aan. Na het insteken van de USB ontvanger is hij meteen gekoppeld en doet hij het onmiddelijk. Wat me meteen opviel is dat er een kleine lag in lijkt te zitten welke ik bij mijn andere draadloze muis op dezelfde laptop niet heb. Dit was dus gelijk een tegenvaller.

Bij het klikken lukte het mij in het begin niet consequent de juiste plek op de muis te vinden waar de aanraking geregistreerd wordt. Ik dacht dat ik hier even aan moest wennen maar uiteindelijk is het me helemaal niet gelukt om 100% van de keren "raak" te klikken. Met scrollen was dat net zo. Je zou op elk punt van het touchpad op de muis moeten kunnen scrollen, maar ik merkte dat het aan de rechterkant met mijn middelvinger veel beter ging dan aan de linkerkant met mijn wijsvinger. Dat is vrij irritant.

Het slepen van items en selecteren van tekst doe je dmv een dubbelkik en sleep. Dit is even wennen en zou op zich geen probleem zijn als je inderdaad telkens kon klikken als je dat wilde, maar dit werkt gewoon niet.

Ik wil het niet meteen opgeven dus ik zal thuis nog even verder testen, maar als plug and play muis is dit voor mij echt een drama want ik kan er gewoon niet mee overweg en ben vrij snel weer terug gegaan naar mijn bedrade muis.

Update 14-01: Ik heb de muis op mijn systeem thuis getest en mijn vriendin heeft er ook even mee geprobeerd te werken. Er is geen verschil tussen de presetaties van de muis op mijn werklaptop en mijn (aanzienlijk snellere) desktop thuis. De lag van enkele miliseconden is zeer storend omdat je zo af en toe naast de knoppen uitkomt en ik heb nog steeds niet in de gaten waar ik op de muis moet klikken om 100% van de tijd een klik geregistreerd te krijgen.

Mijn vriendin is tot dezelfde conclusie gekomen nadat ze er mee heeft geprobeerd te werken dus ik heb kunnen vaststellen dat het niet aan mij ligt en niet aan de laptop ligt. Ik ben dus vrij zeker van de conslusie dat dit geen fijne muis voor mij is om mee te werken.

Als je bij deze review terecht bent gekomen in de overweging om deze muis aan te schaffen is mijn advies dan ook om verder te kijken; dit is geen aanrader.

• Fujitsu LifeBook S Series

Heb jij ook een Manhattan Stealth Touch Mouse?