Club 3D GeForce 6800 GT 256MB DDR3 Review

G-maxxxx 23 december 2005, 994 views

Club 3D GeForce 6800 GT 256MB DDR3

Pluspunten

• Overklokbaarheid
  • Prestaties
  • Goede prijs

Minpunten

• Geluid (met een Zalman koeler erop heb je hier geen last meer van )

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Beste tweakers,

ik heb de Club3D 6800 GT 2 weken geleden gekocht bij de Alternate voor 289 Euro en ben er tot nu toe erg tevreden mee. Kijkend naar de verschillende onderdelen kan ik het volgende zeggen:

Featureset:
de kaart werd geleverd in combinatie met cd's. Dit waren de driver cd, windvd cd en collin mc rae 2004, leuk spel. Tevens zit er een vga/dvi converter bij.

Prestaties:
Over de prestaties kan ik zeggen dat alle spellen met gemak gedraaid kunnen worden. Standaard haalt de kaart 4700+ punten bij 3dmark2005.

Overklokbaarheid:
Ik heb de kaart overgeklokt met de overkloktool die bij nvidia zet. Die zoekt zelf de optimale prestaties erbij. De kaart stond standaard op 350/1.0ghz en met die tool werd hij gezet op 419/1.13 Ghz. Met 3d marks 2005 haalde de kaart na overclock 5200+ punten. De kaart zou nog verder overgeklokt kunnen worden want de temperatuur gaat met een paar graden omhoog bij overklokken.

Warmte en geluid:
De kaart heeft op stock een temperatuur van 57 graden en bij games zit hij rond de 65 graden. Het geluid vind ik meevallen, ik hoor hem eigenlijk nauwelijks, maar heb een aantal andere fans in mijn kast. Als ik die uitzet hoor ik de fan wel.

Prijs:
Ik heb hem voor 289 gehaald, dat was een actie van Alternate toen, de kaart is te verkrijgen vanaf 340 euro. Ik vind dit wel waard voor een high end kaart.

Update na 7 maanden:
Nog steeds erg tevreden met deze videokaart. Inmiddels heb ik er een andere koeler opgezet, de Zalman VF700-Cu. Een erg goede keus bleek achteraf.
De standaard (stock) temperatuur daalde naar ongeveer 45 graden en stressed komt ie niet boven de 60 graden uit (FEAR, Quake 4).

De kaart draait momenteel op 430/1120 en ik heb er eigenlijk tot nu toe geen problemen mee gehad. Inmiddels is deze kaart natuurlijk geen high-end kaart meer met de komst van de GF 7800 en de X1800 serie, maar je kunt er nog prima mee gamen. Als je geen 500 euro wilt uitgeven maar toch wil gamen is het wat mij betreft een aanrader.

Heb jij ook een Club 3D GeForce 6800 GT 256MB DDR3?